Ryan yang sesudah habis mesyuaratnya mendapat pesanan ringkas daripada seseorang dan terus sahaja dia membuka telifonnya dan melihat isi pesanan tersebut.
Dan ternyata oh ternyata dia mendapat beberapa gambar yang di kirim daripada numbor yang tidak di kenainya.
Dan di gambar tersebut telihat jelas dua susuk tubuhnya seperti sedang berbual mesra. Dan salah satunya semestinya adalah Alysa kelihatan gadis tersebut sedang berbual mesra dengan lelaki di hadapannya.
Sebentar Ryan terdiam, cuba mememahami apa yang sedang berlaku dan apa agenda orang yang mengirim gambar tersebut.
Dan secara tiba-tiba ada seseorang sedang mengetuk pintu biliknya dengan kuat membuatkan dia sudah hilang fakus pada apa yang dia terima sebentar tadi.
Dengan hatinya sudah panas Ryan membuka pintu bilik pejabatnya dengan kasar baru sahaja dia ingin bersuara.
Tiba-tiba sahaja dia dipeluk betul di hadapannya. Dengan menghidu bau minyak wangi dia sudah tahu siapa pemiliknya, dan secara tidak langsung dia meleraikan pelukkan tersebut namun wanita tersebut tidak mahu melepaskan.
" Elees lepas" suruhnya nada suaranya masih baik meminta wanita tersebut meleraikan pelukkan sebelum dia bertindak di luar kawalannya. Dengan degil Elees membalas.
" NO! I tak akan lepaskan. I miss you sayang" setelah Elees berkata bergitu.
Dapat dia rasakan yang dia sudah terjatuh terduduk ke bawah di tolak kasar oleh Ryan yang seperti sudah bertukar singa yang mahu sahaja memakan mangsanya.
" I ingatkan you Elees. Remember that, sekali lagi you datang sini ganggu i. Ataupun tunang I. I will make sure you in trouble!" katanya dengan sangat tegas.
Namun Elees tidak akan mudah untuk menyerah bergitu sahaja sekali lagi dia merangkul lengan sasa milik Ryan dengan erat membuatkan lelaki tersebut tidak jadi untuk sambung berjalanannya.
" NO! I tak akan menyerah. Kalau I kena cederakan budak tu I akan buat asalkan I dapat you semula." kata Elees dengan sangat lantang membuatkan semua yang mendengar tergamam dengan kata-kata berani mati wanita tersebut.
Ryan yang mendengarkan kata-kata yang Elees katakan membuatkan darahnya nak dan sikit lagi tangannya pasti akan menghingap ke wajar wanita tersebut.
Namun dia sedar jika di berbuat bergitu pasti dia akan di leberkan sebagai lelaki dayus dan sekaligus akan mencalarkan repotasinya.
Dia menghela nafas panjang dan Ara yang masih ada berdekatannya terus sahaja tiba di hadapan lelaki tersebut.
" Call pegawai keselamatan. Heret perempuan ni. Kalau degil juga buat cara kasar pun tak apa saya tak kesah. CEPAT!" gumangnya tegas dan lantang sehinggakan perkerja yang berada di situ semua menikus membuat kerja masing-masing.
Dan serta mertsa setelah arahan tersebut Ryan masuk kedalam biliknya dan Elees di heret keluar daripada ruang pejabatnya.
Sebelum wanita tersebut pergi sempat dia mendengar kata-kata wanita tersebut. " I WILL MAKE SURE YOU AKAN TINGGALKAN BUDAK TU DAN AKAN CARI I SEMUA. I BERSUMPAH! I BERSUMPAH!!!!!" jerit Elees dengan itu agar semua orang akan mendengarkan kata-katanya itu.
Dan terus pergi bergitu sahaja, Ryan yang berada di dalam biliknya sedang menenangkan dirinya.
Melalui dalam bilik tiba-tiba Ara di panggil oleh Ryan dan terus sahaja wanita tersebut masuk keruangan bosnya.
" Ye Encik Ryan ada apa yang saya boleh bantu?" soalnya setelah masuk kedalam bilik tersebut. Ryan yang tidak berpaling berkata.
" Lepas meeting tadi saya masih ada apa-apa lagi ke?" soalnya kepada setiausahanya itu. Ara yang memeriksa tablet peribadinya tentang jadual harian bosnya itu dan setelah memeriksa dia pun membalas.
" Tak ada Encik. Encik dah free sekarang. Esok baru encik ada hal lagi." jawab Ara dengan jelas dan tepat.
Setelah mendengarkan itu, Ryan pun mengambil telifonnya dan kunci kereta di bawa bersama.
" Kalau ada apa-apa awak call saya terus." itu sahaja yang dikatakan oleh Ryan kepada Ara sebelum lelaki tersebut pergi.
YOU ARE READING
C | HADIR DIA HADIR BAHAGIA
RomanceMenceritakan tentang dua insan Yang sedari dulu sudah kenal daripada kecil. Dan suatu ketika mereka bermusuhan sehinggalah mereka meningkat dewasa tidak lagi bertemu. Namun jika di katakan jodoh pasti dengan apa cara sekali pun pasti mereka bakal d...