BAB 24

2.1K 85 3
                                    

Memang benar apa yang di kata oleh Ryan. Kini hatinya boleh bertenang setelah mendapat aiskrim. Aiskrim perisa cokletnya itu di jamah sikit demi sedikit.

' Hmmm

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

' Hmmm... sedap!' Ryan yang berada di sebelah gadis tersebut daripada tadi memerhati sahaja tingkah gadis tersebut.

" Macam mana? Dah bertenang?" soal Ryan. Alysa menganggukan kepalanya sebagai jawapan sambil lanjut menikmati. Sambil menikmati manisnya rasa aiskrimnya dia mengangguk ceria dan dalam waktu yang sama Alysa berpaling menghadap Ryan.

Dan pada saat itu, mereka berdua sama-sama terkedu. ' Aigo! Macam mana aku boleh terkedu tengok si Ryan ni?!'soalnya menjerit di dalam hati.

Ryan yang berada di sebelah pun tersenyum sendiri sungguh dia rasa Alysa sungguh cantik dan comel dalam waktu yang bersama.

Alysa yang perasan Ryan seperti ketawa akan dia terus bersuara. " Kenapa abang ketawa kelakar sangat ke Alysa makan aiskrim?" Alysa buat-buat marah walhal dia mahu menutup rasa malunya terhadap Ryan.

Dan yang di jawab Ryan adalah ' ya' YA! Lagilah membuat Alysa makin tidak keruan.

Ryan yang melihat terlatah Alysa hanya tersenyum makin lebar. ' Hailah cik Alysa muka kalut pun comel '

Setelah selesai makan aiskrim mereka masing-masing terus sahaja berjalan pergi dari tempat tersebut.

Dan berjalan pulang, di sepanjang perjalanan mereka di temani dengan suara radio dengan suasana yang cukup baik antara mereka berdua.

Dan tanpa di sedari mereka sudah sampai di hadapat rumah sewa Alysa. " Terima kasih abang bawa Alysa keluar hari ni. Best sangat." beritahunya walaupun banyak benda jadi dia masih rasa senang keluar bersama.

" Sama-sama. Sekali lagi saya minta maaf bagi pihak Elees ye. Saya tak sangka dia boleh buat macam." gumangnya.

Alysa tersenyum dan membalas kata Ryan. " Tak apalah abang kita mana jangka benda nak jadi." balas Alysa.

Dan tanpa berlengah Alysa mula keluar daripada kereta dan masuk kedalam rumah sebelum dia masuk sempat melambaikan tangan kearah Ryan dan terus sahaja masuk.

Dan Ryan pilang dengan rasa gembira yang teramat.

Pada malam itu juga, malam mereka akan menjadi lebih indah dan boleh tidur dengan rasa tenang hati.

Walaupun banyak benda berlaku pada hari ini tapi banyak yang dia dapat kenali Alysa sikap dan perwatakan gadis tersebut.

Kelihatan pendiam dan lembut akan tetapi sangat petah bermain dengankata dan pemberani melawan orang yang cuba menindasnya.

Sikap pemberani dengan wajah yang sungguh yakin membuatkan Ryan makin terpikat ingin mengenali gadis bernama Alysa dengan lebih lagi.

Sekali lagi Ryan tersenyum lebar di bawah cahaya bulan yang masuk kedalam ruang biliknya yang sudah gelap gelita.

Namun serasa dia di terangi dengan sesuatu yang indah.

" Selamat malam Alysa.." ucapnya sendirian dan terus mula untuk tidur.

Belum sempat dia tidur telefonnya berdering membuat senyuman memudar dan ia makin memudar apabila dia melihat nana yang tertera tersebut.

Ryan cuba ingin membiarkan sahaja namun wanita tersebut tidak mudah mengalah dan masing menelefonnya tapi masih sahaja Ryan menghiraukan panggilan tersebut.

Sehinggalah telefon daripada wanita tersebut senyap sendiri jika dia melayan habis semua perasaan gembiranya terbang bergitu sahaja. 

Elees yang mencuba berkali-kali untuk menghubungi Ryan sekali lagi tidak berjaya terus sahaja semua benda di sekelilingnya terbang mengentak dinding dehinggakan kaca yang berada di hadapannya pecah di buatnya untuk melepaskan geramnya.

" HAAAAAAAAAA!!!!!! KENAPA SUSAH SANGAT KAU NAK ANGKAT CALL AKU HA!!!!!!!" jerit Eleesa sendirian di dalam biliknya demi melepaskan kemarahannya yang tidak ada duanya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" HAAAAAAAAAA!!!!!! KENAPA SUSAH SANGAT KAU NAK ANGKAT CALL AKU HA!!!!!!!" jerit Eleesa sendirian di dalam biliknya demi melepaskan kemarahannya yang tidak ada duanya.

Elyna yang berada di sebalik pintu mengempal tangannya menjadi penumbuk.

" Ni mesti sebab kau Alysa! Siap lah kau esok!" gumangnya sendirian dengan geram.

Sebabkan mereka berdua kakaknya itu, menjadi tidak tentu arah sahaja. Mudah marah sehingga boleh cederakan dia sewaktu dia cuba menenangkan kakaknya itu.

C | HADIR DIA HADIR BAHAGIAWhere stories live. Discover now