Tepat pukul 3 petang Ryan datang menjemput dia dengan kereta Range Rover milik lelaki tersebut.
Masuk sahaja Alysa ke dalam kereta di bahagian sebelah pemandu, Ryan berkata. " Dah ready?" gumang Ryan yang berada di sebelah.
Alysa dengan senyuman yang segar menjawab. " Dah." balas Alysa. Dan setelah itu, kereta di pandu pergi menuju ke butik yang di suruh oleh Mamanya.
setelah selang beberapa minit akhirnya mereka sampai di tempat yang di tuju mereka. Setelah itu, mereka berdua sama-sama turun dan menuju masuk ke dalam butik tersebut lalu di sambut oleh sorang perkerja wanita di butik tersebut.
" Selamat datang. Ini mesti encik Ryan dengan cik Alysa kan." nyata wanita tersebut.
Mereka berdua sama-sama menganggukkan kepala dan melemparkan senyuman yang itu hanyalah Alysa.
Ryan setelah masuk kedalam butik dia terus berubah menjadi serius seperti biasa Alysa sendiri sudah mula masak dengan sikap Ryan lelai itu akan bersikap terhadapa semua wanita yang tidak dia kenali tapi sebenarnya sangat lembut apabila dengannya.
" Ha kalau macam tu korang duduk dulu. Saya ambil kan pakaian. Datin Meel akan datang sekejap lagi ada meeting sikit dengan pelanggan lain." beritahu wanita tersebut.
" it's okey kami faham." balas Alysa.
Dan setelah itu, wanita itu beredar pergi meninggalkan mereka berdua di ruang yang tersusun busana pengantin sekeliling mereka yang sungguh cantik.
Alysa yang sudah pun terpana dengan semua busana yang ada berjalan melihat-lihat busana tersebut.
" Wah cantiknya." puji Alysa dengan senyuman yang cukup gembira.Ryan yang melihat tingkah Alysa turut tersenyum.
' Cantik baju tu. Cantik lagi kalau orang tu yang pakai' gumangnya didalam hati.
Dan pada masa itu juga, wanita yang menyambut mereka tadi muncul semula dengan dua orang perkerjanya yang lain membawa dua persalinan untuk mereka berdua.
" Ni baju nikah korang berdua. Silakan untuk cuba nanti mana yang terleb kurang kita ubah balik." gumang wanita tersebut.
Lalu dua lagi perkerja itu memberikan baju pernikahan mereka masing-masing dan terus sahaja menunjukkan kearah bilik persalinan masing-masing.
Selang beberapa minit Ryan dahulu yang siap mengenakan baju pernikahannya. Rekaannya sangat sederhana tapi terlihat sangat mahal dan elegen berwarnah putih di sulami dengan warna emas yang sangat elegen di perkenakan kepada Ryan.
Sedang dia menunggu Alysa untuk siap daripada memakai pakaian pernikahan Ryan mengambil tempat di sofa sambil bermain dengan telifon miliknya.
Sedang dia ralit membelek skrin telifonnya tiba-tiba ada seseorang datang menegurnya. " Hai Ryan. Long time no see. You look realy handsome on that outfit" tegur satu suara tersebut.
Dan pemilik suara itu cukup dia kenali siapa orangnya. Sambil bermain dengan skrin handphone nya tanpa memandang ke arah wanita tersebut dia berkata.
" What do you want Elees?you buat apa dekat sini. Dah banyak kali I dah cakapkan I don't want see your face anymore" balas dia dengan riak wajah yang sungguh serius.
Elees yang tidak mengerti terus sahaja, duduk di samping Ryan dan tangannya cuba untuk memeluk lengan sasa milik Ryan namun di tepis lelaki tersebut.
Dan Ryan pun bangun daripada duduknya di sofa tadi.
Dengan tidak rasa bersalah Elees tersenyum miangnya kearah Ryan. " Kenapa? Takut tunang konon - konon you tu jealous?" ujar Elees secara jelas ingin menyakiti hati Alysa kerna dia tahu lelaki tersebut datang bersama dengan gadis tersebut.
YOU ARE READING
C | HADIR DIA HADIR BAHAGIA
RomanceMenceritakan tentang dua insan Yang sedari dulu sudah kenal daripada kecil. Dan suatu ketika mereka bermusuhan sehinggalah mereka meningkat dewasa tidak lagi bertemu. Namun jika di katakan jodoh pasti dengan apa cara sekali pun pasti mereka bakal d...