BAB 27

2K 87 2
                                    

Alysa dan rakan-rakannya setelah habis belajar secara berkumpulan di perpustakaan mereka sama-sama keluar untuk pulang namun jalan mereka terhalang oleh sekumpulan beberapa lelaki di universiti mereka yang sering kali mengacau mereka semua.

" Hai Alysa lama tak jumpa kau kan. Makin cantik lepas dah ada cik abang. Apa kata kau tinggalkan dia and terima aku." kata Farid yang merupakan ketua daripada kumpulan lelaki pengacau ini.

Alysa yang menatap dengan pandangan tajam terus membalas. " Jangan HARAP!" gumangnya dengan tegas sambil kakinya pantas memijak kaki Farid dengan kuat sehingga lelaki itu kesakitan.

Apabila Farid sudah kesakitan yang di terima olehnya Alysa dan yang lain berjalan melepasi mereka.

Namun sekali lagi jalan mereka terhalang oleh mereka dan kali ini Farid bertindak di luar jangkaan Alysa.

Farid terus memegang lengan Alysa yang di baluti baju berlengan panjang dengan kasar di menarik lengan gadis tersebut membuatkan tubuh gadis tersebut ikut terdorong ke hadapan.

Rakan Alysa belum sempat mereka ingin menolong mereka pun di perlaku sama seperti Alysa oleh kumpulan lelaki tersebut.

Alysa yang berada dengan Farid sedaya upaya cuba melepaskan diri daripada lelaki tersebut namun itu membuat Farid lebih agresif memperlakukan Alysa.

" Farid lepas lah!!! SAKIT!!!" gumang Alysa dengan sedaya upaya cuba lagi melepaskan dirinya. Akan tetapi Farid yang sudah sakit hati di perlakukan oleh Alysa makin kasar memperlakukannya.

" Kau ingat kau ni bagus sangat ke. Aku dah lama tau perhatikan kau. Ahhh.. sebelum bakal suami kau tu miliki kau. Lebih baik aku cuba kau dulu." gumangnya sambil wajahnya makin mendekatinya.

Alysa dengan pantas membuka langkahnya untuk mematahkan perbuatan lelaki tersebut dan itu akhirnya dia berjaya.

Farid yang sekali lagi rasa tidak puas hati mendekati Alysa untuk membalas namun di patahkan sekali lagi dan kali ini Ammar Wafeer pula yang membalas serangan lelaki tersebut.

" WOI! Kalau kau nak pukul jangan pukul perempuan lah" gumang Ammar Wafeer dengan tenang setelah membalas dengan tumbukan yang padu pada wajah Farid.

" KURANG AJAR! Kau ni sapa ah! Sibuk hal orang." jerkah Farid dan mula menghampiri Ammar Wafeer.

" Kau pukul perempuan kot bro! Mestilah aku datang tolong." balas dia dengan sangat kasar.

Apabila kedua-duanya ingin bertembung untuk bergaduh Alysa serta merta cuba untuk keraikan. " HEI! Sudah lah tu!" tegah dia dengan kekuatan yang dia ada.

Namun dia mendapat yang sebaliknya iaitu Farid yang dengan barannya menolak Alysa sehingga gadis itu terjatuh dan terseret sedikit.

" Alysa!" rakan-rakan gadis tersebut turun menjerit melihat keadaan Alysa di perkali sebegitu.

Dan secara tiba-tiba sekali lagi Farid mendapat penumpuk dan ini bertampah padu daripada tumbukan Ammar Wafeer.

" Don't you dare touch my future wife!" jerkah Ryan yang dadanya sudah naik turun menahan sabar.

Apabila terlihat seperti sekali lagi Ryan ingin melepaskan tumbukannya kepada Farid dengan pantas Alysa menghalang perbuatan lelaki tersebut.

" Abang Ryan. JANGAN!" cegah Alysa dengan sekerasnya. Dan tangannya yang berdarah luka terseret jalan tar itu memegang pergelangan tangan Ryan untuk menghalang timdakan lelaki tersebut yang mungkin lebih extrem.

Apabila dia dihalang oleh Alysa sama sekali dia tidak mampu malah memusingkan badan memeriksa keadaan Alysa.

" Are you okey?" soalnya kedengaran seperti dia cukup cemas.

Di lihatnya tangan di sebelah kanan dan lengan kiri gadis itu dibahagia lengan bajunya sudah terkoyak dan dibasahi darah yang terluka itu.

Serta merta Ryan memberikan jelingan maut kepada Farid. " Sebelum aku report polis lebih baik korang semua berambus. CEPAT!" mengaung Ryan dengan sekali nafas yang sungguh tegas.

Dan tidak menunggu lama Farid dan rakan-rakannya serta merta meninggalkan mereka semua di situ sahaja.

Pergi sahaja mereka semua, terus sahaja Ryan berpaling kearah Alysa yang berada di hadapannya.

" Sakit tak. Jom pergi hospital." gumangnya. Belum sempat dia menarik Alysa.

Gadis tersebut sudah mengilingkan kepalanya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Gadis tersebut sudah mengilingkan kepalanya. " It's okey. Lysa okey je. Abang tak payah risau okey luka sikit je ni." kata Alysa.

Sambil tersenyum kearah Ryan seakan gadis tersebut tidak apa-apa walaupun sudah terluka boleh di kata teruk juga.

Ryan yang melihat Alysa berkata bergitu dia menghembus nafas berat. " NO! Kita pergi hospital juga." tegasnya sambil menarik hujung lengan Alysa.

" Saya pinjam kawan awak ye. Lepas dan settle semua saya hantar kawan awak yang degil ni balik." beritahu Ryan sebelum di beredar pergi dan membawa Alysa bersamanya.

C | HADIR DIA HADIR BAHAGIAWhere stories live. Discover now