BAB 7

2.5K 98 0
                                    

Alysa yang sudah bersiap cantik itu, menjengguk mencari umminya untuk meminta kebenaran keluar sebentar dengan sahabat baikya.

Dan bila di cari di dapur ternyata umminya ada dan lansung Alysa mendekati umminya. Puan Amirah yang menyedari kedatangan anak bongsunya itu berpaling.

Telihat anak gadisnya itu berdandan cantik seperti mahu keluar. " Ye anak ummi nak keluar pergi mana dengan siapa?" puan Amirah sudah boleh menduga apa keinginan anak bongsunya mencarinya.

" Lysa nak keluar dengan Nina. Nak pergi Aman central. Teman Nina pergi beli barang sikit. Lepas itu, makan" beritahu Alysa secara teliti kepada umminya.


" Hm pergilah. Tapi ingat ye. Balik awal sikit. Sebab keluarga Mak long nak datang. Ingat tau." beritahu ummi memperingatkan puterinya itu.

Alysa menganggukkan kepala pada awal hari minggu ini umminya sudah memberitahu bahawa keluarga mak long nya akan datang kerumah mereka.

Dan kali ini, mak long tidak datang hanya bersama pak long sahaja. Ketiga-tiga anak mereka turut ikut juga bersama mereka.

Dan dia tidak menyangka yang abang sepupunya yang sukar untuk pulang itu akhirnya pulang dan hendak tahu sepanjang minggu ini hatinya berdebar sahaja memikirkan apakah yang harus dia lakukan apabila berhadapan dengan lelaki tersebut?

" Ye ummi Lysa ingat." balasnya. Lalu Alysa berjalan keluar daripada rumah dan menuju ke kereta yang di tunggu oleh sepupu perempuannya itu.

Setelah masuk Nina memandu kereta dan menuju ke tempat yang dituju oleh mereka.

OUTFIT ALYSA

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

OUTFIT ALYSA

C | HADIR DIA HADIR BAHAGIAWhere stories live. Discover now