BAB 25

2.1K 86 2
                                    

Alysa dan Wafa berjalan di kawasan dewan universitinya untuk pergi ke perpustakanan untuk belajar bersama dengan rakan-rakan yang lain.

Almaklumlah, Selesai sahaja kelas tiba-tiba perutnya memulas sakit perut yang teramat.

Keluar sahaja dari kelas terus sahaja dia pergi ke tandas dahulu di temani Wafa dan pada waktunya sama gadis tersebut juga ingin merapi solekkannya yelah duduk didalam kelas kita dah tak tahu wajar bagaimana semasa sesi pembelajaran tadi.

" Wey..wey! Lysa. Tengok tu hendsome kan diorang tu." nyata wafa yang matanya tidak lepas dari melihat sekumpulan lelaki seuniversiti mereka sedang bermain bola keranjang di lapangan yang sedang mereka lalui.

Alysa yang melihat kearah tempat yang di katakan oleh Wafa hanya membalas.

" Hmmm. Boleh lah" balas Alysa.

Seperti biasa, seorang gadis bernama Alysa sama sekali tidak berminat dengan mana-mana lelaki walaupun sudah ramai datang kepadamya dan menyatakan perasaan namaun tidak satupun dapat meluluhkan hatinya sehingga berdebar.

" Hmmm. Boleh lah kau cakap?" gumang Wafa tidak bernada marah.

Tapi dia pelik dengan respon Alysa yang itu sahaja. Alysa pun tersenyum.

" Yelah. Aku kata boleh lah. Kalau aku kata. Wah hendsomenya. Nanti kau cemburu pula. Macam lah aku tak tahu crush kau ada dekat sana." gumangnya.

Membuatkan Wafa berona merah dengan kata-kata Alysa. Tahu sahaja dia siapa yang maksudkan oleh Alysa.

Sedang mereka ketawa bersama-sama, tiba-tiba ada suara menjerit kearah mereka. " HATI-HATI!!!!!!" dan pada saat itu.

Datang yang menghalang bolanya yang tadi hampir sahaja mengena mereka berdua.

Dan tidak di sangka yang menghalang bola tersebut adalah Ammar Wafeer dan secara tidak langsung merupakan 'CRUSH' yang di maksudkan oleh Wafa dan Alysa.

Mereka berdua menghela nafas lega. Nasib sahaja tidak terkena salah satu daripada mereka. Namun Wafa kali ini, mendapat peluang seperti bulan jatuh ke riba.

Ammar Wafeer berpaling kearah mereka berdua dan itu membuat Wafa terpana dengan persona lelaki idaman yang sedang masih berpakaian sukan. 'Hendsomenya!!!!!'

Ammar Wafeer menghampiri mereka berdua. " Are you okey. Sorry pasal kawan-kawan saya. Kita orang tak main hati-hati tadi. Sorry.." mohonnya meminta maaf dan ada rasa serbah sarah sebab sudah membuat dua gadis tersebut ketakutan dapat di lihat melalui wajah merah salah satu mereka.

Dan dia memangdang kearah Wafa yang sesungguhnya sudah merah padam mungkin sebab masih terkejut atas kejadian tadi.

Dan dia memandang Alysa, gadis tersebut di lihatnya biasa-biasa sahaja seperti tidak terkesan dengan apa yang berlaku sebentar tadi.

" it's okey kitorang okey je. Tapi lain kali main elok-elok ye. Takut kena pada orang lain pula. Lagi-lagi kawan saya ni Wafa. Dia ada fobia dari sekolah menengah lagi." beritahu Alysa dan serta merta Ammar Wafeer mengalihkan pandangan pada Wafa yang wajahnya masih merah padam.

Lalu lelaki tersebut mengekuarkan telefon bimbitnya.

Dan di hulurnya kearah mereka berdua. " Boleh bagi no telifon awak. Nanti senang saya nak call. Saya nak bawa korang pergi makan. Sebagai tanda minta maaf saya pada awak berdua atas apa yang jadi hari ini." beritahunya panjang lebar.

Tanpa berlengah Alysa pun bertindak ' inilah masa yang sesuai kawan ku' terus sahaja tangannya mengetik numbor telifon milik Fawa ke telifon Ammar Wafeer.

Setelah selesai Alysa membuat panggilan tidak menunggu lama telifon milik Wafa berdering menandakan itu numbor telifonnya sudahpun ada di simpanan Ammar Wafeer.

Setelah selasai Alysa memberikan telifon milik Ammar Wafeer kepada tuannya semula.

" Itu nombur telifon kawan saya. Nama dia Wafa." beritahunya dengan jelas dan terperinci.

Ammar Wafeer tersenyum mendengarkan nama tersebut. " Baik. Apa-apa. Nanti saya call. Untuk makanan malam atau apa-apa saya belanja untuk tebus salah saya." katanya.

Alysa dan Wafa tanya menganggukkan kepala.

" Saya pergi dulu. Hati-hati ye." beritahunya. Sambil matanya memandang kedua-duanya.

Dan terus meninggalkan mereka berdua. Setelah memestikan Ammar Wafeer sudah tidak berada dekat dengan mereka tanpa bisa Wafa kawal.

Dia memjerit kegembiraan. " Wah!!!! weh! Dia ambil numbor aku. Nanti dia call aku ke wey. OMG!!!!!" jerit Wafa dengan gembira.

Dengan rasa gembira mereka berdua berjalan terus ke arah perpustakaan.

Namun tanpa sedar ada orang lain sedang memerhati mereka dan tambahan pula mengambil ambil gambar mereka.

" Kau tunggu Alysa. Kejap lagi gunung berapi akan meletop!" gumang permilik yang mengambil gambar sebentar tadi.

C | HADIR DIA HADIR BAHAGIAWhere stories live. Discover now