Sesampai sahaja daripada tingkat pejabat Ryan mereka sama-sama keluar untuk menuju tempat letak kereta yang terletaknya kereta encik tunangnya itu.
Semasa mereka sedang berjalan tidak tahu dari mana datangnya tiba-tiba satu tangan menampar wajah Alysa.
Dan itu, membuatkan Ryan bertindak di luar jangkaan. " What are you doing!" jerkah Ryan kepada Elees yang sudah menampar wajah tunangannya itu.
" What?! you marah. Sakit hati. Sakit hati I you fikir tak! Apa lebihnya budak ni dari pada I ?!" jerkah Elees semula seperti orang tidak waras.
" Ryan please. I try so hard to get your heart your feeling with me back. Tapi tak. You tak layan langsung you tak nampak usaha I. and you pilih budak ni. Budak yang tak sesuai dengan you." gumang Elees sambil matanya memandang sinis ke arah Alysa seperti wanita tersebut ingin meremehkan gadis tersebut.
" You jangan nak melampau sangat Elees! You lupa ke? You yang tinggalkan I. Disebabkan nak sangat kejar impian you tanpa persetujuan I!" balas Ryan sedas.
" Dan sebab I lebih pilih untuk bertunang dengan Alysa daripada terima you semula. She is really understand me. Dia tahu cara nak hormat keluarga I. Tak macam you! Dengan mama I you boleh biadab!" sambung Ryan dan kali ini nada suaranya sememangnya sangat tinggi.
Kerna dia tidak tahan melihat kelakuan Elees kepada Alysa yang sangat kasar.
Sekeliling mereka sudah menjadi penonton drama antara mereka. Alysa yang menyedari hal tersebut terus menarik baju lengan Ryan.
" Abang dah lah tu. Ramai orang tengok ni. Satgi apa diorang cakap." gumang Alysa cuba untuk meredakan keadaan. Ryan pun tidak banyak kata mengikut kata Alysa dan mula ingin beredar.
Namun sekali lagi Elees bertindak sekali lagi untuk menampar wajah Alysa. Akan tetapi dengan pantas Alysa tanganinya dan membalas perbuatan wanita tersebut menamparnya sebentar tadi.
Dengan segala rasa kesalnya di luahkan melalui tamparan balasnya itu kepada Elees. ' Pang!' satu tamparan yang cukup kuat untuk didengari oleh sesiapa yang berada berdekatan antara mereka.
Elees yang menerima tamparan tersebut.
Terkejut dengan tindakan gadis kecil tersebut. " Ryan you tengok tunang you ni! Kurang ajar." tanpa ragu sekali lagi satu tamparan singgah di wajah cantik Elees tersebut.
Dengan berani dan aura yang lain. Alysa berani menentang pandangan Elees seperti mahu membunuh siapa-siapa sahaja. " Cik Elees. Saya peringatkan kembali. Jangan kacau kami lagi. Dan Ryan harith will be my husband soon. Him mine!" gumangnya dengan suara yang mendatar tapi dia sangat serius dengan apa yang baru dia katakan sebentar tadi.
Ryan yang melihat keberanian Alysan untuk membalas balik. Membuatkan dia lega. Apatah lagi mendengarkan kata akhir daripada Alysa.
Melihat pada Elees yang sudah kehilangan kata. Terus sahaja dia menarik Alysa untuk pergi daripada situ sebelum terjadi benda lain pula.
Apabila yakin mereka sudah cukup jauh daripada Elees. Terus sahaja Ryan melepaskan tangannya daripada hujung baju Alysa.
Dia pun memandang gadis tersebut, dia sedikit ada rasa kagum dengan keberanian Alysa untuk melawan Elees di hadapan umum.
Tambahan pula, Elees merupakan artis yang mula terkenal. Semestinya akan ramai yang hendak tahu dan mengikuti perkembangan gadis tersebut.
Alysa yang perasan akan pandangan kepada dia terus bersuara. " Kenapa Abang pandang Alysa macam tu?" soal dia apabila melihat Ryan diam sahaja tidak menjawab pertanyaan dia.
Mula dia berfikiran macam-macam. Adakah lelaki tersebut marah akan dia kerana melawan bekas kekasihnya? Ataupun sikapnya yang terlalu kasar dengan bekas kekasihnya itu?
Tidak tahu mengapa. Tiba-tiba Ryan maju kehadapan Alysa membuatkan gadis tersebut sedikit terkejut dengan tindakannya.
" Lepas ni saya akan jadi milik awak ke?" soalnya dengan suara dan rauk wajah yang mendatar.
" Uh?" terkejut Alysa apabila Ryan berkata bergitu. Biar betul? Hai malunya! Ryan tersenyum melihat reaksi gadis tersebut blur pun comel.
Macam mana?! dia makin mendekatkan wajahnya kearah Alysa. Dan itu membuatkan Alysa makin cuak.
" Ryan Harith is mine." ulang dia pada baris kata akhirnya sebentar tadi. Kini Alysa dapat rasakan yang wajahnya sudah memerah akibat terlalu malu.
'Tadi punya yakin kau cakap dekat Ex girlfriend dia kan. Sekarang ha tahanlah malu tu. Ahhhh!'
" Ahhh. Tadi tu. Saya..saya.." tidak habis lagi mahu berkata Ryan sudah mencelah dengan gelak kecilnya. " It's okey. Saya suka." balasnya.
" Tapi lepas kita dah jadi milik antara kita. Awak. Saya tak akan lepaskan." katanya dan kini nada suaranya bertukar membuatkan Alysa makin gugup.
'Aigo! Ni tak kahwin lagi. Dah berdebar separuh mati. Nanti dah halal aku tak tahulah. Pengsan kut.'
Melihat Alysa seperti gugup setengah mati. Membuatkan Ryan makin ketawa.
" Jom lah saya bawa awak pergi makan aiskrim. Tenangkan." gumang Ryan. Sambil membukakan pintu kereta untuk Alysa.
Tanpa banyak bicara Alysa hanya mengikuti sahaja.
YOU ARE READING
C | HADIR DIA HADIR BAHAGIA
RomanceMenceritakan tentang dua insan Yang sedari dulu sudah kenal daripada kecil. Dan suatu ketika mereka bermusuhan sehinggalah mereka meningkat dewasa tidak lagi bertemu. Namun jika di katakan jodoh pasti dengan apa cara sekali pun pasti mereka bakal d...