BAB 6

2.5K 97 0
                                    

 Setelah selesai berbual di telifon Puan Amirah duduk semula di sisi suaminya itu. " Ha. Apa kak long telifon awak?" soal Encik Rahim kepada isterinya itu.

" Kak long kata hujung minggu ni dia nak datang." beritahu puan Amirah. " Oh. Nak datang baguslah. Kita pun lama tak jumpa diorang.

Terkhir kali kita jumpa dengan diorang masa Lysa sekolah menegahkan." nyata Encik Rahim. Puan Amirah menganggukkan kepala.

" Tapikan bang. Kali ni kak long tak balik dengan abang long je." kata puan Amirah. " dia balik dengan sapa lagi?" anak-anak diorang?" teka Encik Rahim.

Sekali lagi, puan Amirah menganggukkan kepala. " Ah. Okeylah itu. Anak-anak kak long awak balik sekali. Dah lama tak jumpa dengan diorang." bicara Encik Rahim.

" Ye saya pun. Tapi abang rasa tak apa yang saya rasa? Saya rasa macam ada maksud sebaliknya bila kak long kata anak-anak dia balik sekali. Lagi-lagi Ryan." gumang Puan Amirah bertanya apa yang suaminya rasa adakah sama denganya.

" Eh, tak adlah. Awak tak payah risau. Diorang datang tu nak ziarah kita kat sini sahaja. Kalau anak-anak kak long tu ikut sekali apa salahnya. Lagi pun diorang tu dah besar bukan budak kecil lagi." beritahu Encik Rahim panjang lebar kepada sang isterinya itu.

"Betul jugakan. Tidak apa-apalah kalau diorang datang meriahlah juga. Anak kita ada juga orang nak borak." gumang puan Amirah yang mula akur dan setuju dengan kata-kata suaminya itu.

Ryan yang bergegas turun dari tangga bertembung dengan Puan Rahayu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Ryan yang bergegas turun dari tangga bertembung dengan Puan Rahayu. " Ryan macam mana? Ryan jadi tidak ikut mama balik kampung hari ni?" soal puan Rahayu kepada anak sulungnya itu.

Ryan yang sedang menjinjing beg pakaiannya itu menganggukkan kepala. " Jadi mama. Tapi pagi ni Ryan nak kena selesaikan problem side.

Lepas je habis Ryan gerak pergi kedah terus. Mama dengan papa nak gerak pukul berapa?" soalnya. " Rasanya lepas zohor baru kami nak gerak." beritahu Puan Rahayu.

" kalau macam tu. Ryan tunggu dekat area Aman Central." cadang Ryan tempat pertemuan ahli keluarganya. Jika hendak di pergi sendiri di sudah tidak tahu di mana rumah mak saudaranya itu.

Puan Rahayu pun menganggukkan kepala tanda setuju dengan cadangan anaknya itu. Dan setelah itu, Ryan dan mamanya berpisah.

 Dan setelah itu, Ryan dan mamanya berpisah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

OUTFIT RYAN

C | HADIR DIA HADIR BAHAGIAWhere stories live. Discover now