BAB 17

2.1K 96 4
                                    

 Alysa dan rakan-rakannya yang masing berjalan bersama setelah selesai kelas untuk hari ini. Semasa mereka sedang berjalan Dina bersuara. " Korang. Korang. Perasan tak seorang tengah tengok kita sekarang ni." soal Dina kepada mereka berempat. Hanim pun turut sedar akan perkara tersebut. Jelas semua memandang kearah mereka berlima. Tapi mengapa?

" Biar dekat diorang lah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" Biar dekat diorang lah. Diorang tu ada mata. Kita buat tak nampak ja." gumang Fawa. Dia memang sudah perasan daripada kelas lagi.

Ada juga beberapa mata yang sedang melihat ke arah mereka semua. " Korang aku rasa. Aku tahu sebab apa diorang semua tengok kita semua." Hanim bersuara.

Telifon di tangan Hanim di perlihatkan kepada mereka berempat yang lain.

" Apa ni? Siapa yang post pasal kau ni Alysa?" soal Wiza

Dan pada saat itu, tiba-tiba sahaja ada air yang menyimbah kearah Alysa yang berada di hujung sebelah kanan antara mereka berlima.

Alysa yang terkena tersebut terkejut teruk. Lalu mereka berlima memandang ke arah orang yang menyimbah air kepada Alysa tersebut.

" Woi! apahal kau ni ha. Simbah-simbah air dekat orang!" jerkah Hanim sejenis tidak penyabar itu. Dua wanita yang berwajah menjengkil tersebut mendekati mereka berlima.

" Ops. Sorry. I tak sengajar. Tiba-tiba tangan I tergelincir tadi." gumang Elyna wanita yang menyimbah air kearah Alysa sebentar tadi.

" Apa masalah awak sekarang ni Elyna. Nak simbah air dekat saya. Apa yang saya buat dekat awak sampai macam ni awak buat?" soal Alysa keliru dengan tindakan tiba-tiba wanita tersebut kepada dia.

Elyna pun mendekati Alysa. " You nak tahu kenapa I timbah air dekat you." gumang dia sambil makin menghampiri Alysa.

" Sebab you dah rampas kekasih Kakak I! you dah tengok kan posting I tu?" nyatanya dengan senyuman sinisnya.

" Rampas kekasi kakak awak? Siapa kakak awak?" soal Alysa keliru dengan apa yang terjadi sekaran ini.

" Elees. Don't you remember that name?" gumang Elyna dengan sesinisnya. Mendengarkan nama tersebut Alysa tergelak kecil. Elyna yang melihat reaksi gadis tersebut.

Tanpa berkata apa menolak kasar gadis tersebut. " Woi! Kau ni apa hal perempuan gila!" jerkah Fawa berang dia dengan Elyna.

" You shut up! Hai perempuan you dengar sini. I nak you jauhkan diri daripada Ryan Harith. Dengar tak!" jerkahnya kepada Alysa yang berada di hadapannya.

Dan pada saat itu, tiba-tiba ada satu suara yang membalas di antara mereka.

" Buat apa nak suruh dia jauhkan diri daripada tunang dia sendiri?" satu suara berbicara.

Dan suara tersebut cukup Alysa kenal. Serta merta semua memandang kearah Ryan yang sedang berdiri berhampirang mereka dengan memakai pakaian kerjanya.

Dan tatapan lelaki tersebut tajam menandang kearah Elyna.

Elyna terkedu dengan kehadiran lelaki tersebut secara mendadak.

Dengan segera Ryan mendekati Alysa dan terus menarik hujung lengan baju gadis tersebut agar berada di sebelahnya.

" For your information. Alysa is my future wife and will be my wife. Jadi saya harapa awak boleh jauhkan diri daripada Alysa. Kalau saya dapat tahu terjadi sesuatu dan awak terlibat. Awak akan dalam masalah. And one more thing, bagitahu Elees. Please move on. Kalau dia tak nak cerita pasal dia tersebar. Lebih baik jangan." ugut dia dengan nada suara yang mendatar tapi sangat tegas.

Melihat Elyna terkaku tidak tahu berkata apa-apa. Terus sahaja Alysa di tarik oleh Ryan untuk mengikutinya. Sebelum beredar sempat Ryan berkata.

" Saya pinjam kawan korang ye. Sekejap lagi saya pulang kan." katanya membuatkan semua yang mendengar menjerit riang.

Sesudah perginya mereka berdua. Tiba-tiba Hanim bersuara.

" Wey korang bau tak ikan masin? Busuk lah hai" perli dia sambil memandang ketiga-tiga gadis tersebut.

" Yelah. Aku pun bau. Bau sampah terbakar pun ada. Toxic gila bau dia." sambung Wiza.

Elyna yang geram terus menyerang tapi tindakannya di batalkan oleh Dina yang terus menahan tubuh gadis tersebut dan dengan kasar dia menolah Elyna sehingga gadis tersebut jatuh.

" Lain kali. Nak cari pasal. Jangan cari orang yang salah." kata Dina.

Dan terus sahaja mereka berjalan pergi meninggalkan gadis-gadis tersebut.

Semua yang melihat aksi yang berlaku tidak satu pun menolong Elyna. Padan muka!

C | HADIR DIA HADIR BAHAGIAWhere stories live. Discover now