BAB 7

2.5K 94 0
                                    

"mana lahh cikgunya ni" Ain mengeluh

"sabarlah sikit ...." Hani cuba menenangkan rakannya itu .

"Haaa! tu pun dah sampai ... nasib baik tak lama sangat" Fana lega , akhirnya cikgu yang akan mengiring mereka ke sana sampai juga .

"dah cepat naik , kita dah lambat dah ni . apa yang duduk lagi kat situ tu " Cikgu Khairida mengarah .

'hish , dah lah lambat , lepastu nak marah-marah . bonet kereta pun tak buka kan untuk kitorang..'kata Ain dalam hati

mereka berenam itu duduk di dalam kereta , senyap . mungkin mereka tiada apa-apa yang ingin diceritakan ataupun mereka masih lagi geram dengan cikgu yang datang lambat tadi .

"kau rasa kan, nanti ada ramai mamat hensem tak? " soal izzah kepada Hani , salah seorang daripada rakan kelas Hani yang menyertai kem itu .

"entahlah ... selalunya ramai" jawab Hani sambil lewa padahal dalam hatinya ada Adam seorang je .

"oh , pernah sorang sangkut dekat kau?" soalan izzah yang agak tidak menyelesakan bagi Hani

"pernah la sorang dua tu , nak sangkut dekat aku tapi tersekat dekat tengah jalan sebab penyangkut dekat hati aku ade orang lain" ayat gurauan jiwang hani . fuhh , terkedu izzah mendengar jawapannya itu .tetapi tidak membalas pula .

"okay semua , kita dah sampai" Cikgu Khairida mengejutkan Fana dan Najihah yang tertidur dalam perjalanan .

Fana yang baru bangun dari tidurnya yang tidak lena itu , membetulkan tudungnya yang agak senget sebelum keluar daripada kereta .dia masih tiada mood untuk melayan sesiapa .

"wehh , nanti kita bertiga tidur khemah sama tau " Ain mencadang . tetapi tiada siapa menjawab .

mereka berjalan menuju kaunter pendaftaran untuk mendaftarkan diri .

setelah selesai mendaftar ,"okay , Farhana , Ain dan Airin dalam satu khemah .yang lain tu , kamu duduk di khemah sebelahnya . tolong jangan tukar-tukar khemah bagi memudahkan kami memastikan keselamatan awak semua" terang guru yang bertugas di situ.

mereka tidak membantah lalu bergerak menuju ke khemah yang telah ditentukan .

"Alaaa , kita tak sama khemah ngan Hani laaa " Ain mengeluh . bosan pulak dia nanti kalau Hani tiada , selalunya Hani lah yang akan melayannya kalau Fana tiada mood .

"alahai ,khemah sebelah-sebelah aje pon . tak payah lah risau sangat" Hani memujuk

"SEMUA PESERTA KEM DIMINTA BERKUMPUL DI DEWAN DALAM MASA LIMA MINIT BAGI SESI TAKLIMAT DAN PEMBAHAGIAN KUMPULAN " suara dari pembesar suara yang terletak di kawasan perkhemahan itu menyedarkan semua peserta kem yang sedang berehat-rehat di khemah masing-masing .

"dah siap dah?" suara Ain memanggil Hani dan kawannya yang lain di khemah sebelah .

"dah ! jom.."

DEWAN PADU-9:05 PAGI

"OKAY ! sila beratur mengikut sekolah masing-masing dalam kiraan 10 , 9 , 8 ....
guru yang menjaga peserta-peserta kem disitu tersangatlah tegas . asyik sibuk mengejar masa . semua perbuatan yang dilakukan mesti disertakan dengan kiraan ,seperti di tadika .

"jadi sekarang saya akan tunjuk satu persatu barisan dan tolong jeritkan nama sekolah kamu"

"Smk Jalan Cheras ! ...Smk Seri Mulia !....Smp Convent Jalan Peel..! ...Smk Seri Tasik....Smk Aminuddin Baki !"dan beberapa lagi sekolah yang lain . nampak nya Smp Convent paling menarik minat peserta lelaki di situ kerana mereka satu-satunya sekolah perempuan yang menyertai kem itu sehingga mendapat jerita 'wuuuuuu' dan sedikit bunyi siulan menggoda berbunyi 'phewiitt' apabila mereka mendengar yang menjerit itu hanyalah suara perempuan sahaja .

Buah Hatiku Cik KucingWhere stories live. Discover now