Ik glimlach en pak mijn mobiel. Ik sla het nummer op. 'Kom je nog?' Bella kijkt me vragend aan. Ik knik en loop naar ze toe. 'Wat gaf hij je?' vraagt Samantha. 'Zijn nummer,' antwoord ik nonchalant. 'Hij gaf je zijn nummer?' Samantha kijkt me jaloers aan en ik grijns. 'Ja.' Ik bijt op mijn lip om de grijns zo te verbergen. Bella stoot me aan. 'Ik voel een date opkomen.' Ik geef haar een speelse klap. 'Het is nog maar net uit met Austin en je hebt nu al weer het nummer van iemand anders?' Ik haal mijn schouders op. 'Ja, ik kan niet eeuwig blijven treuren om Austin,' zeg ik en begin te lopen. Als Bella en Samantha me niet volgen draai ik me om. Dante is bij ze gaan staan en ze zijn met hem aan het praten. Ik zucht en loop naar ze toe. 'Hey Noa, ik miste je al,' zegt hij en hij grijnst naar me. Ik glimlach verlegen. 'Ik kwam Samantha's tas even brengen. Die was ze vergeten.' 'Wat ben je toch een schat.' Bella slaat haar armen om haar neef heen en grinnikt. Hij lacht en slaat zijn armen ook om haar heen. 'Dat weet ik.' Bella geeft hem een speelse mep en ik grinnik. 'Maar wij gaan verder,' zegt Bella en ze laat Dante los. 'Veel plezier dames,' zegt Dante en hij glimlacht naar ons. We zwaaien en lopen daarna de straat uit. 'Willen jullie nog ergens heen?' Ik kijk Samantha en Bella vragend aan. Ze schudden allebei hun hoofd. 'Dan denk ik dat ik zo naar huis ga,' zeg ik en Samantha knikt. 'Ik ook.' 'Nou, tot een andere keer dan,' zegt Bella en we geven elkaar allemaal een knuffel. 'App je als je een date hebt met Dante?' vraagt Bella en ik knik. 'Dat doe ik zeker.' 'Oke, doei!' Ik zwaai naar de twee meiden voor ik naar de bushalte toe loop. De bus komt niet veel later en ik stap in. Ik zie dat de bus vol zit en zucht. Dit wordt dus de hele weg staan. Ik houd me vast aan een paal en ik val bijna als de bus een scherpe bocht maakt. Bij mijn halte aangekomen stap ik uit en begin naar huis te lopen. Van mij naar de bushalte is ongeveer een kwartiertje lopen. Thuis aangekomen loop ik gelijk naar boven toe en pak mijn mobiel. Ik besluit om Dante een berichtje te sturen.
N: Hey, dit is mijn nummer, Noa
Ik besluit om geen 'x-je' erachter te zetten. Na een paar seconden zijn de vinkjes blauw geworden en begint Dante te typen.
D: Hey ;)
D: Het was leuk om je weer te ontmoeten vandaag
N: Insgelijks :)
D: Ik vroeg me af of je misschien een keer met me uit wil
Een glimlach verschijnt op mijn gezicht.
N: Ja, lijkt me leuk!
D: Vrijdag?
N: Ja, is goed
D: Dan haal ik je om 7 uur op, oke?
N: Is goed, tot vrijdag! :)
D: Tot dan x ;)
Met een grote grijns op mijn gezicht laat ik me achterover op bed vallen. Ik heb gewoon een date met Dante.
De maandag erna sta ik met een goed gevoel op. Zingend trek ik mijn kleren aan en doe ik mijn haar in een paardenstaart. Ik huppel de trap af en eet met een glimlach mijn brood op. Als ik mijn ouders allebei een kus heb gegeven loop ik naar de garage en pak mijn fiets. Roos is er nog niet en ik wacht even buiten de poort. Al snel komt Roos aangefietst en samen fietsen we naar school.
'Ik moet je iets vertellen,' zeg ik als we op de fiets zitten. 'Ik heb een date.' Roos' ogen worden groot. 'Echt? Met wie?' 'Met Dante,' zeg ik en ik glimlach. 'Dante als in, de jongen over wie jij je drinken heen gooide?' vraagt Roos verbaasd en ik knik. 'Wanneer?' 'Vrijdag. Hij haalt me op.' Roos grijnst. 'Je hebt er echt zin in, of niet?' Ik knik glimlachend. 'Hoe laat komt hij je ophalen?' 'Zeven uur.' 'Ik kom na school bij jou. Je moet er perfect uitzien,' zegt ze.
Bij school aangekomen zetten we onze fietsen in de stalling en lopen naar de ingang. Als we allebei onze spullen in onze kluisjes hebben gelegd, lopen we naar de les. We hebben muziek. Als we het lokaal binnenlopen, zie ik dat we de eersten zijn. Snel gaan we bij het raam zitten. Het lokaal stroomt langzaam vol en meneer Adams, de leraar, komt niet veel later ook binnen. 'Hallo klas,' zegt hij en hij zet zijn tas neer. 'Vandaag gaan we geen theorie doen, maar gaan we zingen!' Gelijk begint iedereen opgewonden door elkaar heen te praten. 'Welk liedje gaan we doen, meneer?' vraagt Claire. 'Gaan we de nieuwe van Austin Mahone doen?' roept iemand door de klas. Gelijk verdwijnt mijn goede humeur. 'Heeft hij een nieuwe?' fluister ik tegen Roos. Ze knikt. 'Ja, hij staat sinds dit weekend op YouTube,' zegt ze. 'Ja, laten we die doen!' roept Claire. Iedereen stemt in en meneer Adams knikt. 'Oké, is goed. Hoe heet hij?' 'All I Ever Need,' zegt Myra, een vriendin van Claire. (A/N: In het echt is dit liedje al veel langer uit, maar ik vond het liedje goed bij dit stuk passen, dus vandaar) Meneer Adams zet het liedje op en bij de eerste tonen beginnen de meiden opgewonden in hun handen te klappen. Iedereen praat door elkaar heen, maar het enige wat ik kan doen is naar de tekst van het liedje luisteren.
JE LEEST
Change
FanfictionNoa is een verlegen meisje. Op school kent niemand haar. Op haar beste vriendin Roos na dan. Als ze ineens wordt gevraagd door Austin Mahone om in zijn videoclip te spelen, zegt ze geen nee. Ze houdt namelijk heel erg van dansen en ze is een enorme...