7

794 51 10
                                    

Ik kreun als mijn wekker zijn welbekende geluid maakt en sla hem dus ook maar al te graag uit. Ik rek me uit en ga dan op de rand van het bed zitten. Vandaag is het zaterdag en gaan we weer een gedeelte van de videoclip opnemen. Ik weet niet welk deel, maar dat zou Austin me nog sturen. De rest van afgelopen week was saai en behalve een 'mag ik je pen lenen' bij geschiedenis, heb ik niet meer met Jace gesproken. 

Ik sta op en pak mijn mobiel. Ik zie dat Austin me inderdaad een berichtje heeft gestuurd. 

Vandaag gaan we het gedeelte opnemen dat jullie sexy om me heen dansen. Kan niet wachten ;) x

Ik rol met mijn ogen, maar kan een glimlach niet tegenhouden. Ik loop nog steeds glimlachend naar mijn kast en zoek een outfit uit. Als ik daarmee klaar ben loop ik naar de badkamer voor de dagelijkse routine; make-up, haren, etc. Je kent het wel. 

Als ik beneden aankom zitten mijn ouders samen met Zack en Lola aan de keukentafel. Ik schuif ook aan en pak een boterham. 'Lekker geslapen?' Mijn moeder kijkt me vragend aan. Ik knik en eet mijn boterham met Nutella langzaam op. 'Ga jij vandaag weer naar Austin toe?' Lola kijkt me vragend met grote ogen aan. Ik knik en glimlach. Lola trekt een pruillipje. 'Jammer,' zegt ze. Ik kijk haar vragend aan. 'Hoezo dan?' 'Ik moet vandaag volleyballen.' 'Hoe laat?' vraag ik. Mijn moeder geeft antwoord. 'Half 3.' Ik knik peizend. 'Misschien dat als ik klaar ben ik nog even kan komen kijken?' Ik kijk mijn vader vragend aan. Hij knikt. 'Dat moet kunnen. We zijn tot ongeveer 3 uur bezig. Als we dan gelijk doorrijden, kunnen we misschien nog net de laatste 10 minuten zien.' Ik zie dat Lola een lach op haar gezicht krijgt en automatisch glimlach ik ook. 

Als we naar binnen lopen, zie ik dat we vroeg zijn. We gaan met de lift naar boven. Boven is er nog niemand, behalve mensen van het licht en camera en dergelijke. Ik zucht, ga op een stoel zitten en pak mijn mobiel. Ik ga naar WhatsApp en bekijk het gesprek van Austin en mij nog eens. Gisteravond hebben we een tijdje ge-appt. Ik krijg weer een glimlach op mijn  gezicht als ik de berichtjes lees die hij had gestuurd. Achter allemaal stond een 'x'. Ik weet nog steeds niet of hij er iets mee bedoelde, of dat hij dat naar elk meisje stuurt. Bij die gedachte krijg ik een raar, onaangenaam gevoel in mijn buik. 

Ik word uit mijn gedachten gehaald door een stem. 'Het was een leuk gesprek hè?' Ik word rood en zet mijn mobiel vliegensvlug uit als ik Austins stem hoor. Hij grinnikt en gaat naast me zitten. 'Geef je mobiel eens,' zegt hij. Ik frons mijn wenkbrauwen. 'Waarom?' Austin glimlacht alleen. 'Geef nou maar.' Aarzelend geef ik hem mijn mobiel. 'Ik geef hem weer terug hoor,' zegt hij als hij ziet dat ik het niet helemaal vertrouw. 'Dat zul je zeker,' zeg ik en ik geef hem mijn mobiel. Hij zet mijn mobiel aan en geeft hem daarna aan mij. Ik kijk hem vragend aan. 'Je code,' geeft hij als antwoord. Mijn mond vormt zich tot een 'o' en met een rood hoofd typ ik mijn code in. Daarna geef ik mijn telefoon weer aan hem. Ik zie dat zijn vingers over het scherm vliegen en ik strek mijn nek iets om mee te kunnen kijken. Ik zie nog net dat hij mijn contacten wegklikt, voordat hij mijn mobiel weer aan mij geeft. Ik pak mijn mobiel aan en ga naar 'contacten'. Ik zie gelijk wat Austin heeft gedaan. Hij heeft een hartje achter zijn naam gezet. Ik grinnik en kijk hem aan. 'Geef je mobiel eens,' zeg ik. Austin grinnikt en geeft, nadat hij zijn code heeft ingevoerd, zijn iPhone 6 aan mij. 'Sjeez, deze is groot,' zeg ik vol bewondering. Austin grinnikt. 'Ik weet het.' Ik ga naar zijn contacten en ga naar mijn naam. Ik zet, net zoals hij deed bij zijn naam, een hartje achter mijn naam. Ik geef zijn mobiel terug. Hij grinnikt. 'Nee, je doet het niet goed. Kijk:' Hij typt wat en laat het aan mij zien. Ik zie dat hij mijn naam heeft veranderd in Nootje. Ik kijk hem aan met een 'meen je die' blik. Hij glimlacht onschuldig. Ik draai me om als ik een stem hoor. Kelly komt aangelopen en ik kan het niet laten met mijn ogen te rollen als ik haar zie. Ze heeft torenhoge hakken aan, een te kort rokje en een te diep uitgesneden shirtje. Austin kijkt haar alleen glimlachend aan. 'Hey Aus,' zegt ze als ze bij ons is aangekomen en ze geeft hem een knuffel. Ik voel een steek door mijn maag heen gaan, maar verplicht mezelf te blijven glimlachen. 'Noa!' Ik draai me om en zie Bella op ons af komen lopen. Ze geeft me een knuffel en kijkt me daarna vragend aan. 'Is er iets?' vraag ik als ze niets zegt. Ik schud mijn hoofd. 'Nee, hoezo?' 'Nee, laat maar,' zegt ze. Ik zie dat Samantha komt aangelopen en Bella en ik geven haar allebei een knuffel. 'Komen jullie mee? We moeten beginnen, anders hebben we het niet op tijd af.' Ik zie dat mijn vader ons aankijkt. Ik denk aan Lola en knik. Ik loop achter mijn vader aan naar de opnamestudio.

ChangeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu