Die avond zit ik op mijn kamer en heb ik mijn mobiel naast me liggen. Ik heb al 20x gecheckt of Austin niet al had gebeld. Ik heb mijn mobiel op trillen én geluid gezet, zodat ik het niet mis als hij belt. Ik zucht en ga op mijn rug op mijn bed liggen en denk na. Vind ik Austin leuk? Die vraag spookt al in mijn hoofd vanaf dat hij me belde. Ik schud mijn hoofd. Ik kán hem niet leuk vinden. Ik vind Jace leuk. Toch? Of misschien vind ik ze wel allebei leuk. Ik draai me om en stop mijn hoofd in mijn kussen. 'Ik weet het allemaal niet meer,' zeg ik in mijn kussen, waardoor het waarschijnlijk klonk als iets van 'i eet t alml hie eer'. Ik haal mijn hoofd uit mijn kussen en ga op mijn zij liggen. Ik zucht nog een keer en pak mijn mobiel. Ik zet hem aan en kijk naar de achtergrond van mijn vergrendelscherm. Het is een foto van Roos en mij samen op het strand. We staan allebei in onze bikini en hebben een mega zonnebril op ons hoofd. Ik zet mijn mobiel weer uit en sta op van bed. Ik loop naar mijn bureau en ga op mijn bureaustoel zitten. Ik pak een papiertje en begin random lijnen te tekenen. Ik let niet echt op wat ik aan het tekenen ben. Ik zit te diep in mijn gedachten. Toch wordt ik uit mijn gedachten gehaald door mijn ringtone. Ik leg mijn potlood snel neer en loop naar mijn bed toe. Austin❤ staat er op het beeldscherm. Met kloppend hart, een big smile en zweterige handen neem ik op. 'Hey Aus,' zeg ik. 'Hey Nootje,' zegt Austin, 'hoe is het?' 'Goed, met jou?' zeg ik. 'Nu heel goed,' zegt hij. Ik voel mijn wangen rood worden en mijn lach wordt groter. 'Bloos je nu?' vraagt Austin. 'Nee,' lieg ik. 'Niet liegen Nootje,' zegt hij. 'Ik lieg niet,' zeg ik. 'O nee? Laat eens zien dan?' 'Hoe moet ik dat laten zien dan?' vraag ik. 'Heb je Skype?' 'Ja,' zeg ik en ik besef waar hij heen wil. 'Ik zal mijn laptop even pakken.' 'Mooi, dan start ik Skype ook op,' zegt hij. Ik loop naar mijn bureau toe om mijn laptop te pakken als mijn blik op de tekening valt die ik net heb gemaakt. Mijn adem stokt in mijn keel. 'Heb je je laptop al?' hoor ik Austin vaag op de achtergrond zeggen. Ik kijk in trance naar de tekening. Op de tekening staat Austin. En Jace. Ik heb zonder dat ik het door had een combinatie gemaakt van Austin en Jace. 'Nootje? Ben je daar?' Ik pak de tekening op en kijk er naar. 'Noa?' Ik besef dat ik nog niets gezegd heb. 'Ja,' zeg ik snel. 'Wat is er?' Ik hoor dat Austin bezorgd klinkt. 'Eh.. niets, ik eh...' stamel ik. 'Nootje? Je weet dat je me alles kan vertellen hè?' 'Ja, ja weet ik,' zeg ik en ik leg de tekening weer neer. Ik pak mijn laptop en loop naar mijn bed toe. Ik start de laptop op. 'Er is niets, ik kon alleen mijn laptop niet vinden,' lieg ik. 'Oke,' zegt Austin en ik hoor de twijfel in zijn stem. 'Ik heb Skype opgestart,' zeg ik om het onderwerp te veranderen. 'Mooi,' zegt Austin. 'Hoe heet je?' Ik geef mijn gebruikersnaam door en zie al gauw dat ik gebeld word door Austin. Ik druk op het groene icoontje en al gauw zie ik Ausitn in beeld, waardoor ik spontaan begin te glimlachen. Ik zie dat Austin zwaait. Ik zwaai terug terwijl ik ondertussen ons telefoongesprek beëindig. 'Hey Nootje,' zegt Austin en hij glimlacht. 'Hey Aus,' zeg ik. 'Ik ben blij dat ik je weer zie,' zegt hij. 'Ik ben ook blij dat ik jou weer zie,' zeg ik. 'Dat is mooi,' zegt Austin. Ik knik. 'Ik weet een spelletje,' zegt Austin opeens. Ik kijk hem vragend aan. 'Om de beurt stellen we elkaar een vraag die we eerlijk moeten beantwoorden.' Ik knik. 'Oké, jij begint.' Austin knikt en ik zie dat hij nadenkt. 'Wat is je lievelingskleur?' 'Rood,' zeg ik gelijk. Austin knikt. 'Oké, nu jij.' Ik denk na. 'Wat is je lievelingsliedje?' 'Hall of fame van The Script,' zegt Austin nadat hij even heeft nagedacht. 'Op wat voor soort jongens val je?' Ik voel dat ik rood wordt. 'Euh..' stamel ik, 'lieve jongens.' Austin grinnikt. 'Ja, maar hoe moet hij eruit zien?' 'Bruin haar,' zeg ik. Austin gebaart dat ik verder moet gaan. 'Ehm, ik vind het altijd wel fijn als jongens groter zijn dan ik. Hoezo wil je dat eigenlijk weten?' Austin haalt zijn schouders op. 'Gewoon, vind ik leuk om te weten.' 'Oké,' zeg ik, 'op wat voor meisjes val jij?' 'Bruin haar, bruine ogen, iets kleiner dan ik,' somt Austin op. 'Ben je verliefd?' vraagt Austin dan. 'Eh, ja,' zeg ik en ik voel dat ik rood wordt. 'Oeh, wie is de gelukkige?' Ik zie dat Austin nieuwsgierig is. 'Wacht even,' zeg ik, 'ik ben eerst nog.' Ik zie de teleurstelling op zijn gezicht. 'Wat is je lievelingskleur?' 'Blauw,' zegt Austin, 'ik ben. Op wie ben je verliefd?' 'Jaah...' zeg ik mysterieus. Austin zucht. 'Zeg nou!' Ik schud mijn hoofd. 'Nee.' Austin trekt een pruillipje. Ik grinnik en steek mijn tong uit. Austin kijkt nog zieliger en ik begin bijna medelijden met hem te krijgen. 'Oké, ik weet iets,' zegt Austin, 'als ik vertel op wie ik verliefd ben, vertel jij dan op wie jij verliefd bent?' Ik denk even na en knik dan. 'Ik ben verliefd op...' Ik kijk Austin verwachtingsvol aan. '...een meisje.' Ik kijk Austin boos aan. 'Dat is niet eerlijk!' zeg ik. Austin krijgt een grijns op zijn gezicht. 'Ik vertel nog wel een keer wie ik leuk vind, maar dat zeg ik liever niet via Skype.' Ik knik. 'Oké.' Het is even stil. 'Nootje?' vraagt Austin dan. Ik kijk hem vragend aan. 'Wil je een keer met me uit?'
JE LEEST
Change
FanfictionNoa is een verlegen meisje. Op school kent niemand haar. Op haar beste vriendin Roos na dan. Als ze ineens wordt gevraagd door Austin Mahone om in zijn videoclip te spelen, zegt ze geen nee. Ze houdt namelijk heel erg van dansen en ze is een enorme...