4

528 47 10
                                    

'Doei!' Ik geef mijn ouders allebei een kus en loop dan naar buiten toe. Ik knal tegen Roos aan, die net op het punt stond om op de bel te gaan drukken. Ik veronschuldig me en geef haar een knuffel. Roos grinnikt en wrijft met een pijnlijk gezicht over haar neus. 'Dus, nog met Austin geappt?' Roos kijkt me vragend aan en ik krijg grote ogen. 'Wat is er?' vraagt Roos terwijl ik mijn hand voor mijn mond sla. 'Ga me niet vertellen dat je zijn nummer niet hebt.' Als ik niks zeg, krijgt ook Roos grote ogen. 'Nee! Je had zijn nummer moeten vragen! Hallo! Denk eens even logisch na! Als een fucking bekende artiest aan jou vraagt om in zijn videoclip te spelen, vraag je toch zijn nummer?!' Ik krijg een rood hoofd en kijk beschamend weg. Roos zucht. 'Goed, dit bewaren we voor later. We moeten nu naar school toe. We zijn al laat.' Ik knik en pak mijn fiets. In stilte fietsen we naar school toe. Als we op school aankomen zetten we onze fietsen in de fietsenstalling en rennen naar ons lokaal. Ik vloek zachtjes als ik zie dat de deur al dicht zit. Ook Roos ziet er niet heel vrolijk uit. Ik klop voorzichtig maar duidelijk op de deur voordat ik hem open. 20 paar ogen staren ons aan, waaronder die van Jace en Claire. Fijn, ook dat nog. 'Dus, waar komen jullie vandaan?' Mevrouw Gillboard kijkt ons boos aan met haar kleine oogjes. Ik slik. 'Wij, eh...' begint Roos. 'De weg was afgesloten mevrouw,' probeer ik zo zelfverzekerd mogelijk te zeggen, 'dus eh.. we moesten omfietsen.' Mevrouw Gillboard kijkt ons met spleetoogjes aan en knikt dan. 'Voor deze keer hebben jullie geluk,' zegt ze. Roos en ik zuchten opgelucht en gaan aan de enige twee tafels zitten die nog vrij zijn, voor Jace en Claire. 'Je verpest mijn uitzicht,' hoor ik een irritante stem zeggen. Ik draai me om en kijk recht in het bitchy gezicht van Claire. 'Ik zei, je verpest mijn uitzicht. Je lelijke gezicht zit in de weg.' 'Sorry, maar ik ben geen spiegel,' zeg ik terwijl ik haar een valse glimlach geef. Vanuit mijn ooghoek zie ik dat Jace moeite doet om zijn lach in te houden. Claire ziet het ook en geeft hem een vernietigende blik. Ik draai me weer om en luister weer naar mevrouw Gillboard, die een of ander verhaal aan het vertellen is over het vroegere Griekenland.

Het is pauze en ik zit samen met Roos aan een tafel in de kantine. Het is druk en je hoort iedereen door elkaar praten. Opeens hoor ik de naam 'Austin Mahone' vallen en kijk om me heen waar het vandaan komt. Mijn ogen blijven hangen bij de tafel van de populaire kinderen. 'Ja, hij had het op twitter gezet,' hoor ik Claires irritante stem zeggen. 'Maar hoe heet het liedje dan?' vraagt een van Claires 'vriendinnen'. Ik hoor Claire zuchten. 'Dat weet ík toch niet? Ik weet alleen dat er een nieuwe videoclip komt. Omg, misschien zoeken ze nog wel mensen die mee willen doen!' Ik zie dat Claire is gaan staan. 'Ik ga straks gelijk kijken! Ik ga zó meedoen! Ik bedoel, kijk naar mij,' zegt ze arrogant. Ik rol met mijn ogen. Dan worden mijn ogen groot. Austin zei dat hij nog meiden nodig had voor zijn videoclip. Als hij Claire maar niet kiest...

'Mam, pap, ik ben thuis!' Ik doe de deur dicht en gooi mijn tas onder de kapstok. Ik hoor een vaag gemompel vanuit de keuken komen, dus loop daar naar toe. Mijn vader zit aan de keukentafel de krant te lezen. Wel op zijn iPad natuurlijk. 'Hoe was je dag?' Hij kijkt op van de iPad en kijkt me vragend aan. 'Goed hoor,' zeg ik. Ik ga tegenover mijn vader zitten. 'Trouwens,' zegt mijn vader. Ik kijk hem vragend aan. 'Austin heeft zijn nummer hier achtergelaten, zodat hij jou kan appen voor de tijden en zo.' Ik voel dat ik een grijns op mijn gezicht krijg en ik knik. Mijn vader rommelt een beetje in de keukenla en haalt er een papiertje uit met een telefoonnummer erop en geeft het aan mij. 'Ik vertrouw erop dat je het nummer voor jezelf houdt en dat je het niet aan Roos geeft of op social media zet.' Ik knik. 'Dat beloof ik.' Mijn vader knikt met een glimlach en ik pak mijn mobiel zodat ik Autstins nummer in mijn mobiel kan zetten. Meteen stuur ik hem een berichtje.

Hey, dit is mijn nummer. x Noa 

Ik twijfel even of ik het x-je weg moet halen, maar besluit om het maar zo te laten en verstuur hem. Bijna meteen krijg ik antwoord terug. 

Dankjewel! x Austin

Ik glimlach even om het x-je dat hij terugstuurt en loop daarna naar boven toe. Ik kijk op magister en zie dat we voor morgen alleen een leestoets voor Engels hebben. Mooi, hoef ik verder geen huiswerk te maken. Ik pak mijn laptop en plof op mijn bed. Ik ga naar YouTube en zet 'Rewritten' van Teske op. Ondertussen ga ik naar Twitter toe. Ik ga naar Austins account en zie dat hij inderdaad heeft getweet over de videoclip. 

Kan niet wachten tot de opnames voor mijn nieuwe videoclip! 

Ik retweet de tweet en ga terug naar de homepagina. Ik wil Twitter net afsluiten als ik een melding krijg. 

Austin Mahone volgt je nu. 

Ik krijg een grijns op mijn gezicht en sluit Twitter af. Ik leg de laptop aan de kant en begin als een gek door mijn kamer heen te springen. Rewritten is ondertussen afgelopen en ik zet 'Wrapped up' van Olly Murs op. Ik zet de volume hoger en begin lekker hard mee te zingen, terwijl ik door mijn kamer dans.

--------------------------------------------------------------------

Sorry voor het korte stukje en sorry dat ik al heel lang niet meer had geüpload. Ik had het echt ontzettend druk met school en ik heb nu (eindelijk) een beetje vrije tijd om wat te schrijven.

xx

ChangeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu