'Zack! Kom hier!' Ik open woedend de deur van mijn broertjes slaapkamer. Zack kijkt op van zijn computer en kijkt me met een onschuldige blik aan. 'Ja, wat is er?' vraagt hij poeslief. 'Wat heb je gedaan met mijn shampoo?' roep ik, terwijl ik naar mijn haar wijs, dat nu zwart is in plaats van bruin. Hij kijkt me nog steeds onschuldig aan en haalt zijn schouders op. 'Ik heb niks gedaan,' zegt hij. 'Onee?' roep ik, 'denk je dat de kaboutertjes het hebben gedaan?' Zack grinnikt waardoor ik nog bozer word. 'Je zorgt maar dat dit eruit gaat, of anders ben je er geweest!' 'Wat is hier aan de hand?' Mijn moeder komt vermoeid Zacks kamer ingelopen en kijkt geschokt naar mijn haar. Dan verschijnt er een grijns op haar gezicht die ze gauw probeert te verbergen als ik haar boos aankijk. 'Zack hier, dacht dat hij grappig was door jouw haarverf in mijn shampoo te stoppen!' roep ik. Mijn moeder zucht. 'Zack, wat heb ik gezegd over je zus pesten?' Zack rolt met zijn ogen. 'Waarom zou Lola het niet gedaan kunnen hebben?' vraagt Zack. 'Omdat zij daar veel te lief voor is,' zeg ik op een 'duh' toon. 'Ze is pas 9, zoiets doet ze echt niet.' 'O, en omdat ik 12 ben heb ik het maar gedaan?' roept hij verontwaardigd. Mijn moeder zucht. 'Jongens, stop hiermee. Ik heb hier geen zin in.' 'Maar mam, zo kan ik toch niet naar school?' roep ik hysterisch. 'Zwart haar staat je best goed, hoor,' zegt ze. Ik rol met mijn ogen en stamp naar mijn kamer. Ik ga voor de spiegel staan en borstel mijn haren. Opzich heeft mijn moeder wel gelijk, zwart staat me best goed, al zeg ik het zelf. Toch heb ik liever mijn bruine haarkleur. Ik pak mijn iPhone van de lader en loop naar beneden toe, waar mijn ouders en Lola al aan tafel zitten. 'Hey pap,' zeg ik en ik geef mijn vader een kus op zijn wang. Ik ga naast Lola zitten en pak een broodje. 'Hey lieverd,' zegt mijn vader en hij kijkt op van zijn krant. 'Wat heb jij met je haar gedaan?' vraagt hij verbaasd. 'Zack,' zeg ik en mijn vader knikt als teken dat het al duidelijk is. Ik kijk op de klok en zie dat het al kwart voor acht is. 'Shit,' roep ik en ik prop snel mijn broodje naar binnen. Ik ren naar boven en pak mijn tas. Net op het moment dat ik de trap af wil lopen, gaat de bel. Ik ren naar de voordeur en open de deur. Voor de deur staat mijn beste (en enige) vriendin Roos. Ik geef haar een knuffel. 'Hey,' zeg ik en ik hou de deur voor haar open zodat ze naar binnen kan lopen. 'Haar geverfd?' vraagt ze en ik knik. 'Soort van.' Roos grinnikt. 'Zack?' Ik knik en loop naar de keuken toe. 'Doei, ik ga naar school,' zeg ik. Ik geef mijn ouders allebei snel een kus voordat ik naar de garage loop waar ik mijn knalblauwe fiets tevoorschijn haal. Roos loopt naar haar fiets en samen fietsen we naar school toe. 'Dus, hoe heeft Zack je haar zwart gekregen?' Roos kijkt me vragend aan. 'Hij heeft mijn moeders haarverf in mijn shampoo gedaan,' zeg ik, waardoor Roos begint te lachen. 'Dat is niet grappig!' roep ik, maar al gauw lig ik ook in een deuk. Na een tijdje zie ik dat we de school naderen. We zetten onze fietsen in het fietsenhok en lopen naar binnen toe. 'Ja hoor, hij heeft weer een ander,' zegt Roos als we binnen zijn. 'Wie?' vraag ik en ik kijk zoekend rond. 'Jace,' zegt Roos. Ik kijk om me heen en zie hem dan. Een steek van jaloezie gaat door me heen als ik Jace, de populairste jongen van de school zie zoenen met Claire, het populairste en gemeenste meisje van de school. Ik ben al vanaf de eerste klas verliefd op Jace, zoals elk meisje hier op school en dat haat ik. Ik wil niet verliefd op hem zijn. Hij is een enorme player, gemeen en hij heeft een ontzettend groot ego. Ik zucht en draai me weg van hem. Ik loop naar het geschiedenislokaal en trek Roos ondertussen achter me aan. In het klaslokaal is nog bijna niemand. Roos en ik gaan in het midden bij het raam zitten. Langzaam loopt het lokaal vol. Als laatste komt onze leraar binnen. 'Hallo jongens en meisjes,' zegt hij opgewekt. Niemand reageert. 'Goed,' gaat hij verder, 'ik heb gemerkt dat jullie cijfers achteruit zijn gegaan, dus vanaf nu krijgen jullie vaste plekken.' Iedereen begint te protesteren. 'Maar meneer, dat is niet eerlijk!' zegt Jace. Ja inderdaad, Jace zit bij geschiedenis en nog een paar andere vakken bij mij in de klas. 'Hoezo is het niet eerlijk?' vraagt de leraar met opgetrokken wenkbrauwen. 'Stel dat ik naast 1 van die nerdjes moet zitten?' zegt hij en hij wijst naar voren toe. Je ziet hoe die leerlingen rood worden en hun gezicht afwenden. Jap, Jace is ontzettend gemeen en ik heb medelijden met de leerlingen vooraan. 'Dat is dan jammer voor jou,' zegt de leraar boos en hij pakt een pen en papier. 'Goed, hier komt de opstelling. Iedereen ga maar even staan.' Iedereen staat zuchtend op. 'Martijn gaat naast Laura zitten.' Ik zie hoe Martijn van vooraan naar achteren loopt en naast Martijn gaat zitten. 'Roos, jij mag plaatsnemen naast Leon.' Ik zucht en kijk Roos verdrietig aan. Ze is mijn enige vriendin, dus dat betekent dat ik naast iemand moet gaan zitten waarvan ik de naam waarschijnlijk niet eens weet. Roos loopt naar voren toe en gaat naast Leon zitten. De leraar noemt alle namen op totdat alleen Marit, Jace, Daan en ik nog over zijn. In gedachten smeek ik dat ik niet naast Jace moet gaan zitten. 'Marit, jij mag naast Daan plaatsnemen.' Shit, niet hard genoeg gedacht. Ik zucht. 'Is er iets mis mevrouw Sanders?' vraagt de leraar. Ik schud mijn hoofd en glimlach geforceerd. Ik zie dat Jace zijn tas pakt en naast mij plaats neemt. Ik voel dat ik klamme handen krijg en mijn hart gaat als een razende tekeer. Waarom moet ik nou verliefd op hem zijn en waarom moet hij dan ook nog eens naast mij zitten? 'Goed, pak allemaal jullie boeken erbij.' Ik pak mijn geschiedenisboeken en mijn roze etui uit mijn tas. Opeens ben ik er heel erg van bewust dat er konijntjes op mijn etui staan en ik kan mezelf wel voor mijn hoofd slaan. Waarom heb ik die etui ook al weer gekocht? Ik graaf in mijn gedachten, maar kan het me niet meer herinneren. 'Meneer Johnsen,' ik word wakker door het geschreeuw van de leraar. 'Waarom heb jij je boeken niet mee?' Jace haalt zijn schouders op. 'Vergeten,' antwoordt hij simpel. De leraar zucht. 'Ik heb geen zin om straf uit te delen, dus kijk nu maar even met Noa mee.' Jace haalt weer zijn schouders op en ik schuif mijn boeken naar het midden van de tafel. Ik ga meer naar het midden van de tafel zitten zodat ik in het boek kan kijken en ik zie vanuit mijn ooghoek dat Jace hetzelfde doet. We zitten nu nog maar een paar centimeter van elkaar verwijderd en ik weet bijna zeker dat hij mijn hart kan horen kloppen.
Na een hele ongemakkelijke les gaat eindelijk de bel en ik pak snel mijn boeken in zodat ik gelijk het lokaal uit kan sprinten. Buiten het lokaal wacht ik tot Roos naar buiten komt en we lopen samen naar de volgende les. 'Dus, hoe was het om naast meneer Johnsen te zitten?' vraagt Roos met een cheeky grijns op haar gezicht. 'Geweldig,' antwoord ik sarcastisch. Roos grinnikt alleen maar.
Na deze verschrikkelijke dag fietsen Roos en ik naar huis toe. Als ik thuis kom, zie ik dat er een briefje op de keukentafel ligt.
Hallo lieverd, papa en ik zijn even weg voor wat zaken. We zijn er vanavond om een uur of 9 wel weer. Zack is bij een vriend en Lola bij een vriendin. Er staat wel lasagne in de koelkast. Kus
Ik zucht. Mijn ouders hebben het meestal best wel druk. Mijn moeder is actrice en mijn vader werkt bij een of ander internationaal bedrijf. Het is dus ook niet zo gek dat we een best wel groot huis hebben. Ook heb ik al een aantal beroemdheden ontmoet, omdat mijn vader met hen werkt. Zoals bijvoorbeeld Katy Perry, Demi Lovato, One Direction, enzovoort. Ik pak een fles cola, een glas en een zak chips uit de kast en loop naar boven, naar mijn kamer. Ik ga op mijn bed zitten en pak mijn laptop erbij. Ik ga naar Twitter en zet tegelijkertijd 'Mmm Yeah' van Austin Mahone en Pitbull op. Ik ben best wel fan van Austin Mahone. Ik tweet 'chillings met cola en chips' en ga daarna naar Instagram. Ik zie dat Roos een foto heeft gepost van haar en haar hond. Ik druk op het hartje onder de foto en zet er 'awwh schattig' bij. Na een tijdje besluit ik om een film te gaan kijken en ik download 'Divergent'. Ik open de zak chips en zak wat meer onderuit. Heerlijk, zo'n filmmiddag na school.
JE LEEST
Change
FanfictionNoa is een verlegen meisje. Op school kent niemand haar. Op haar beste vriendin Roos na dan. Als ze ineens wordt gevraagd door Austin Mahone om in zijn videoclip te spelen, zegt ze geen nee. Ze houdt namelijk heel erg van dansen en ze is een enorme...