PIEP PIEP PIEP PIEP. Ik druk mijn wekker uit en wrijf de slaap uit mijn ogen. Ik kijk naar mijn wekker. De rode lichtgevende cijfers geven aan dat het 6 uur is. Ja, inderdaad; 6 uur. Het is vandaag zaterdag en vandaag gaan we bespreken wat we in de videoclip gaan doen. Het begint om 8 uur en is een uurtje rijden, vandaar dat ik zo vroeg opsta. Ik zucht en sta half slaapdronken op. Ik strompel naar de badkamer en begin me uit te kleden. Ik werp een blik in de spiegel en zie dat ik enorme wallen heb. Fijn. Ik haal een hand door mijn haar en stap onder de douche. Ik ontspan als de warme stralen mijn hoofd en schouders raken. Als ik na een kwartiertje klaar ben met douchen, stap ik de douchecabine uit en pak een kleine en een grote handdoek. De kleine wikkel ik om mijn haren heen en met de grote droog ik de rest van mijn lichaam af. Met de handdoek om me heen geslagen loop ik naar mijn kledingkast. Ik pak een bh en onderbroek en trek die aan. Ik staar naar de inhoud van mijn kast. Wat moet ik kiezen? Ik wil natuurlijk wel een goede indruk maken. Na een tijdje gepiekerd te hebben besluit ik om een simpele jeans aan te trekken met een blousje erboven. Er onder doe ik mijn Vans. Ik loop terug naar de badkamer en haal de handdoek van mijn hoofd af. Ik föhn en borstel mijn haar in model en besluit om het gewoon los over mijn schouders te laten vallen. Ik doe mijn make-up en loop daarna naar beneden toe. Beneden zit mijn vader al aan tafel. 'Hey lieverd, goed geslapen?' Ik knik en geef hem een kus. Ik loop naar het aanrecht en pak een boterham en de Nutella. Ik smeer een dikke laag Nutella op mijn boterham en eet hem langzaam op. Ik kijk op de klok en zie dat ik nog een kwartiertje heb. Ik loop naar boven en haal mijn mobiel van de lader. 3 nieuwe berichten in 2 gesprekken staat er als ik mijn iPhone aanzet. Ik toets mijn code in en ga naar WhatsApp. Ik klik eerst op het gesprek van Roos.
R: Veel plezier vandaag! xx
R: Maak wel foto's hè! xx
Ik grinnik en stuur 'Zal ik doen' terug. Darna klik ik het gesprek met Austin aan.
A: Al zin in vandaag? Ik kijk er al naar uit! ;) x
Ik glimlach als ik de smiley en het x-je zie
N: Ja heel erg! :) x
Ik klik op verzenden en vergrendel mijn mobiel weer. Ik loop naar beneden en zie dat ik nog 10 minuten heb. 'Zullen we gaan? Dan weten we zeker dat we op tijd komen.' Ik zie dat mijn vader zijn jas al heeft. Ik knik en loop naar de hal om mijn jas te pakken. 'Heb je alles?' 'Ik geloof het wel,' zeg ik en ik check het voor de laatste keer nog even. Als ik zeker weet dat ik alles heb knik ik. 'Lets go!'
Ik kijk naar het grote gebouw voor me. Het is een vrij nieuw gebouw heb ik het idee. Ik stap uit de auto en zie dat mijn vader hetzelfde doet. 'Weet jij waar we moeten zijn?' vraag ik aan mijn vader. Hij knikt en loopt voor mij uit naar binnen. Binnen ziet het er erg professioneel uit. Overal ligt er rode vloerbedekking en iedereen loopt in pak. Ik voel me ineens heel erg opvallend in mijn jeans en blousje. Mijn vader loopt naar de lift en ik volg hem. Als we bij de lift aankomen zie ik dat er een meisje op de lift staat te wachten. Mijn vader knikt haar toe en ik glimlach naar haar. Ze glimlacht onzeker terug. Ze heeft lichtbruin stijl haar en blauwe ogen. Ze heeft net als ik jeans aan met een topje erboven. In haar oren draagt ze grote ringen. Als de lift er is lopen we alle drie naar binnen. 'Waar moet je heen?' vraagt mijn vader aan het meisje. 'Ehm, vijfde verdieping,' zegt ze verlegen. 'O, dat is mooi. Wij ook,' zegt mijn vader. 'Doe je ook mee aan de videoclip?' vraag ik aan het meisje. Ze knikt verlegen. 'Echt? Cool! Ik ook!' Ze glimlacht en ik steek mijn hand uit. 'Noa,' zeg ik terwijl ik haar de hand schud. 'Samantha,' zegt ze. Ik glimlach. 'Leuk je te ontmoeten.' Ze knikt. Ondertussen zijn we bij de vijfde verdieping aangekomen en we stappen alle drie uit de lift. Ik kijk om me heen in de grote ruimte. Overal staan camera's, grote lichten en schermen. Ik kijk mijn vader aan. 'Ik dacht dat we alleen gingen bespreken waar de videoclip over ging.' Mijn vader doet zijn mond open om iets te zeggen, maar iemand anders is hem voor. 'Ja dat klopt, maar we willen ook alvast een klein gedeelte opnemen.' Ik draai me om en kijk in het gezicht van Austin. Ik glimlach en hij spreidt zijn armen om me een knuffel te geven. Ik geef hem een knuffel en laat hem na een tijdje weer los. 'En jij moet Samantha zijn, is het niet?' Austin heeft zich ondertussen omgedraait naar Samantha die verlegen naar haar schoenen kijkt. Ze knikt. Austin lacht. 'Je hoeft niet zo verlegen te zijn, ik bijt niet,' zegt hij. Ik zie dat Samantha een glimlach op haar gezicht krijgt en ze kijkt Austin nu voor het eerst aan. Austin loopt naar voren en geeft haar een knuffel. 'Leuk je te ontmoeten,' zegt hij. Samantha glimlacht. 'Gaan jullie mee?' Austin kijkt ons vragend aan. Samantha en ik knikken en lopen achter hem aan.
'Volgens mij zijn we compleet!' Austin gaat op een stoel zitten. Samantha en ik volgen zijn voorbeeld. Voor ons zitten nog 2 andere meiden. De ene heeft net als ik donkerbruin haar en ziet er aardig uit. Het andere meisje daarintegen heeft pikzwart haar, tonnen make-up en zit ordinair op een stukje kauwgom te kauwen. Het meisje met het bruine haar staat op en ik doe hetzelfde. Ze steekt haar hand uit die ik schud. 'Bella,' zegt ze. Ik glimlach. 'Noa,' zeg ik. Ze doet hetzelfde bij Samantha. Ik zie dat het meisje met het pikzwarte haar ook opstaat. Ik steek mijn hand uit om haar de hand te schudden, maar ze wuift met haar hand. Ik laat mijn hand zakken. 'Ik ben Noa,' zeg ik dan maar een beetje hulpeloos. 'Whatever,' zegt ze. Wauw, 1 woord en ik erger me nu al aan haar stem. 'Kelly,' zegt ze uiteindelijk als Austin haar een blik heeft gegeven. We gaan allemaal weer zitten. 'Goed,' zegt mijn vader naar een paar seconden. 'Mijn idee was om te doen alsof jullie alle 4 het vriendinnetje van Austin willen zijn en jullie daar alles voor doen. Jullie moeten hem dus verleiden.' Mijn vader kijkt ons vieren één voor één aan. Bella knikt enthousiast. 'Ja, dat is echt een leuk idee!' Kelly rolt met haar ogen om Bella's reactie en draait een haarlok om haar vinger terwijl ze verder kauwt op haar kauwgom. Mijn vader gaat verder. 'Natuurlijk is er maar één iemand die Austin uiteindelijk kiest.' We knikken begrijpend. 'Maar wie is dat dan?' vraagt Kelly. Mijn vader haalt zijn schouders op. 'Dat beslissen jullie met zijn vieren maar.' Hij en Austin lopen weg. 'Succes,' zegt Austin voordat hij de kamer uitloopt.
Het is stil en kijk Samantha, Bella en Kelly aan. 'Gooeed...' zeg ik, de 'oe' uitrekkend. 'Ik word het, klaar,' zegt Kelly en ze wil opstaan. 'Ho ho ho, zo gaat dat niet,' zegt Bella verontwaardigd. Kelly rolt met haar ogen en gaat weer zitten. 'Het is heel simpel,' zegt ze met een bitchy lach, 'ik ben hier het knapst en dat is wat de mensen willen zien. Dat hij voor de knapste gaat.' Bella begint hard te lachen. 'Jij en knap? Yeah sure.' 'Laten we geen ruzie maken, alsjeblieft,' zegt Samantha. Bella knikt instemmend. 'Steen, papier, schaar,' zegt ze. Kelly kijkt haar met een opgetrokken wenkbrauw aan. 'Hoe oud ben je? 7?' Bella negeert haar opmerking. 'Oké, hoe gaan we het doen?' 'Ik vind dat Austin mag beslissen,' zeg ik. Bella en Samantha knikken instemmend. Kelly glimlacht. 'Oké, is goed,' zegt ze en ze staat op. We volgen haar naar de deur toe. Ergens vertrouw ik Kelly niet. De manier waarop ze er zo makkelijk mee instemde vind ik maar raar.
We komen in een wat kleinere kamer. In het midden van de kamer staat een lange tafel. Om de tafel heen staan allemaal stoelen. Mijn vader en Austin zitten allebei op een van de stoelen. 'Zijn jullie er uit gekomen?' vraagt Austin. 'Bijna,' zegt Kelly. Ze gaat tegenover Austin op een stoel zitten. Bella, Samantha en ik gaan naast haar zitten. Als ik naar rechts kijk zie ik dat Kelly net een knoopje teveel los heeft van haar blousje. En om het nog erger te maken hangt ze ook nog eens wat meer naar voren toe. Té ver naar voren als je het mij vraagt. 'O?' Austin kijkt ons aan. 'Ja ehm, we hadden bedacht dat jij beter kon kiezen wie er uiteindelijk gekozen wordt, want ehm, nou ja...' stottert Samantha. Austin knikt. 'Dat is goed.' Ik zie dat hij naar Kelly kijkt. 'Ik ehm, dit is een moeilijke keuze.' Hij fronst zijn voorhoofd. 'Ik denk...' begint hij. We kijken hem alle vier hoopvol aan. 'Dat ik kies voor Kelly.'
JE LEEST
Change
FanfictionNoa is een verlegen meisje. Op school kent niemand haar. Op haar beste vriendin Roos na dan. Als ze ineens wordt gevraagd door Austin Mahone om in zijn videoclip te spelen, zegt ze geen nee. Ze houdt namelijk heel erg van dansen en ze is een enorme...