Als ik de volgende ochtend wakker word van de wekker, wil ik me het liefst omdraaien en verstoppen onder de dekens. Helaas gaat dat niet. Vandaag gaan we weer een gedeelte van de videoclip opnemen. Ik krijg een onaangenaam gevoel in mijn buik. Vandaag moet ik Austin weer onder ogen komen. Ik zucht en stap na een paar minuten uit bed. Ik besluit om even snel te gaan douchen en loop naar de badkamer toe. Als ik mijn kleren heb uitgetrokken en ik onder de douche ben gestapt, geniet ik van de warme stralen die over mijn rug heen glijden. Ik sluit mijn ogen. Meteen schiet het gezicht van Austin voorbij. Ik open mijn ogen en knipper verbaasd. Ik schud mijn hoofd om zo de gedachte weg te krijgen, maar ik blijf er aan denken. Als ik mezelf heb gewassen, zet ik de kraan uit en pak een handdoek. Ik droog me langzaam af en loop nadat ik mijn haar heb gedaan naar mijn kamer toe. Als ik mijn kleren heb aangetrokken, een sweatshirt en simpele spijkerbroek, loop ik naar beneden toe. Ik pak een boterham met jam en eet die op. In gedachten staar ik naar buiten. Hoe kan ik Austin onder ogen komen? Ik heb hem gekwetst gisteren, dat was duidelijk. Ik bijt op mijn lip. Ik moet sorry zeggen. Maar hoe? Hij wil me echt niet spreken, dat weet ik zeker. 'Hey Noa, lekker geslapen?' Mijn vader geeft me een kus en pakt daarna een boterham. Ik knik afwezig. Misschien moet ik aan Austin vragen of hij gewoon even met me meekomt zodat ik sorry kan zeggen. Al gaat dat waarschijnlijk niet lukken. Na nog een aantal slechte oplossingen, haalt mijn vader me uit mijn gedachten. 'Ga je mee? Anders komen we te laat.' Ik knik en voel dat er een knoop ontstaat in mijn maag. Ik pak mijn rode New Balances en trek ze aan. Daarna pak ik mijn jas en loop achter mijn vader aan naar buiten toe. We stappen in de auto en vertrekken. Hoe dichter we bij het gebouw komen, hoe groter de knoop in mijn maag wordt. Mijn vader parkeert de auto en ik stap uit. We lopen het gebouw binnen en gaan naar de vijfde verdieping. Op de vijfde verdieping zie ik dat Bella, Samantha en Kelly er al zijn. Bella komt op me af gestormd en geeft me een knuffel. 'Hee meid! Hoe gaat het?' Ze laat me los en kijkt me vragend aan. Ik zet een fake glimlach op en zeg dat het goed gaat. Bella heeft duidelijk niet door dat ik loog en glimlacht naar me. 'Mooi,' zegt ze en ze huppelt naar Samantha en Kelly toe. Ik loop achter haar aan en geef Samantha ook een knuffel. Ik ga zitten op een stoel en zie in mijn ooghoek dat Austin er aan komt lopen. Ik zucht en verberg me achter mijn haren. 'Gaan jullie mee?' hoor ik hem vragen. De andere meiden knikken en ik loop achter ze aan naar de kleedkamers. Daar kleden we ons om. Als onze make-up en onze haren zijn gedaan, lopen we naar de studio. Austin staat al klaar. Hij heeft een gescheurde broek aan en een wit t-shirt en ik moet toegeven dat hij er niet slecht uit ziet. In tegendeel zelfs. Als ik door heb dat ik aan het staren ben, kijk ik snel de andere kant op. We lopen naar onze aangewezen plekken toe. Ik sta het verst van Austin af. Kelly daarintegen staat tegen Austin aangeplakt. Austin lijkt het zo te zien niet erg te vinden om Kelly's borsten ongeveer in zijn gezicht te hebben. Ik kijk de andere kant op. 'Actie!' hoor ik de regisseur roepen. Op commando dansen we om Austin heen. 'Kom op! Verleid hem!' zegt de regisseur. Ik haal diep adem en doe wat van me verwacht wordt. 'Kelly naar Austin toe!' De regisseur gebaart naar Kelly. Kelly loopt met een grote grijns op Austin af. Austin slaat zijn armen om haar heen. Ik zie hoe hun hoofden steeds dichter bij elkaar komen en wend mijn blik af. Ik kan dit niet zien. Ik kan Austin niet zien met een ander meisje. Het doet zo ongelooflijk veel pijn. Ik voel dat mijn ogen waterig worden en bijt op mijn lip om mijn tranen tegen te houden. 'En... cut!' Ik hoor iedereen klappen. Ik loop naar de kleedkamers en sluit mezelf op in het toilet. Daar laat ik me tegen de muur aan op de grond zakken terwijl de tranen over mijn wangen stromen. Ik leg mijn hoofd in mijn handen en begin hard te huilen. Het kan me niet schelen dat de anderen me horen. Het kan me geen ene moer schelen. Het enige wat me boeit, is dat ik Austin kwijt ben. Ik heb het gevoel alsof mijn hart uit mijn borstkast is gerukt en daarna is overreden door een trein. Ik geef het toe. Ik ben verliefd op Austin, maar nu is het te laat. De tranen blijven maar lopen en mijn hoofd begint te bonken. Ik heb het verknald.
'Noa?' Er wordt op de deur geklopt. 'Noa? Wat is er?' Ik hoor dat Bella bezorgd klinkt. Ik sta op en kijk in de spiegel boven de wasbak. Mijn mascara is uitgelopen en mijn ogen zijn rood van het huilen. Ik veeg de mascara zo goed mogelijk weg en open de deur. Als Bella mijn gezicht ziet, trekt ze me naar haar toe en houdt me stevig vast. Weer voel ik de tranen over mijn wangen lopen. Als ik weer een beetje gekalmeerd ben, laat Bella me los. 'Wat is er?' Ze kijkt me bezorgd aan. 'Ik... Ik heb het verknald,' snik ik. Bella kijkt me niet begrijpend aan. 'Wat heb je verknald?' Ik loop naar een stoel toe en ga zitten. Bella gaat naast me zitten en kijkt me vragend aan. 'Ik vind Austin leuk,' fluister ik. Bella knippert een paar keer met haar ogen. 'Maar dat is toch juist leuk?' Ik schud mijn hoofd en begin te vertellen. Van het begin tot het einde. Bella luistert ondertussen en slaat haar armen om me heen als ik klaar ben met vertellen. 'Misschien moet je het hem vertellen,' zegt ze. Ik schud mijn hoofd. 'Dat kan niet. Hij denkt dat ik Jace leuk vind.' Bella kijkt me medelevend aan. 'Wie vind je leuker?' vraagt ze. 'Ik weet het niet,' fluister ik. Bella schudt haar hoofd. 'Oké, aan wie dacht je het eerst toen je wakker werd?' 'Austin,' zeg ik. Bella knikt. 'Aan wie heb je het meest gedacht vandaag?' 'Austin,' zeg ik weer. Bella begint te glimlachen. 'Aan wie dacht je gisteren toen je bij Jace in de auto zat?' 'Dankjewel,' zeg ik tegen Bella en ik geef haar een knuffel. Bij alle drie de vragen is het antwoord Austin. Ik sta op en loop naar de spiegel toe. Ik haal mijn make-up er af en trek mijn eigen kleren weer aan. Ik werp een blik op de spiegel en zie dat ik er al een stuk beter uit zie dan zonet. Ik haal diep adem en loop de kleedkamer uit. Ik loop het gebouw door, op zoek naar Austin. Ik sta stil als ik zijn stem hoor. Het komt uit de kamer aan het eind van de gang. Ik loop er naar toe en klop aan. Ik hoor niets en open de deur. Meteen blijf ik stokstijf staan. Ik draai me met een ruk om en ren terug naar de kleedkamer. Bella kijkt op als ik binnen kom. Ze ziet dat ik aan het huilen ben en slaat haar hand voor haar mond. 'O god nee. Zeg dat het niet waar is.' Ik knik en begin nog harder te huilen terwijl ik het beeld van Austin en Kelly voor me zie. Austin en Kelly, zoenend, met Austins handen onder Kelly's trui.
JE LEEST
Change
FanfictionNoa is een verlegen meisje. Op school kent niemand haar. Op haar beste vriendin Roos na dan. Als ze ineens wordt gevraagd door Austin Mahone om in zijn videoclip te spelen, zegt ze geen nee. Ze houdt namelijk heel erg van dansen en ze is een enorme...