37.

101 8 0
                                    

Rozprávač

Harry pozerá na Louisa s určitým odstupom. Nie je si istý, či hovorí pravdu. No jeho zronený výraz tváre a zúfalý plač, ktorý je podmienený alkoholom ho obmäkčí. Hovorí neustále meno Cayenne, opakuje to ako pokazená platňa, stále dookola a dookola. Chce ju vidieť a aj napriek tomu, že si Harry nie je istý tým, či je správne, aby ho za ňou vzal, urobí to. Louis nevládze stáť na vlastných nohách, preto ho Harry pridržiava, keď kráčajú k jeho autu. Dostať ho do auta je pre Harryho oveľa namáhavejšie než ho dostať z baru, ale nakoniec to po zdĺhavých minútach dokáže. Má šťastie, že nepil, pretože inak by nevedel ako by si s Louisom poradil, keďže on si dnes doprial veľké množstvo alkoholu.

,,Cayee, mi nikdy neodpustí, neuverí mi. J-a.. skla-mal som ju," mrmle si pre seba celou cestou.

Harryho oči začínajú byť unavené, je pol štvrtej ráno, je vyčerpaný s Louisoveho rozprávania a obáva sa reakcie Cayee, nie si istý ako bude reagovať. Nevie zaručiť, či mu odpustí a možno by ani nemala. Kvôli jeho klamstvám sa tak dlho trápila.

Ak si myslel Harry, že je ťažké dostať Louisa do auta, tak sa naozaj veľmi mýlil. Čaká naňho totižto výťah a nevie si ani len predstaviť ako vyjde niekoľko schodov dovnútra budovy a následne k výťahu. Nie je tou predstavou nadšený, no Louis mu našťastie pomáha, schody zvláda viac menej zdolať aj sám. Keď sa konečne nachádzajú pred dverami od bytu Harry nemôže nájsť kľúče. Prehľadáva všetky vrecká, no nikde nie sú, obáva sa, že ich nechal v aute a vrátiť sa po ne spolu s Louisom považuje  za nemožné.

Preto je nútený zaklopať hlasnejšie než  by chcel a tým pádom  zobudiť Cayee a Leven. Klope niekoľkokrát pred tým než mu otvorí Cayenne.

,,Čo sa de-," Cayee sa zarazene pozrie na Harryho a potom na Louisa. Nevie ako ma reagovať, Louis vyzerá veľmi opito, priviera oči vyzerá tak, že každú chvíľu zaspí. Cayee sa snaží upokojiť, pravidelným dýchaným, spomenie si na všetky jeho správy a telefonáty, obáva sa, že sa opil práve tomu, čo sa jej stalo.

,,Je v poriadku?" spýta sa Harryho a chytí ho z druhej strany za rameno, aby Harrymu pomohla Louisa dostať do vnútra. Louis náhle otvorí oči a pozrie na ňu na perách sa mu vytvorí lenivý úsmev pred tým než vyslovuje jej meno.

,,Nemyslím si," Harry povie po pravde. ,,Dám ho k tebe do izby, chcel byť s tebou," Harry to hovorí ľahostajným tónom aj napriek tomu, že ani on sám si nie je istý tým, či je to správne.

,,Harry," prekvapene ho osloví, čím dá jasne najavo, že jeho nápad ju zaskočil. ,,Neviem, či je to dobrý nápad," nakoniec šepne, nechce byť tak blízko Louisa hlavne potom, čo sa stalo so Zaynom, cíti sa až príliš previnilo. Cíti sa ako keby Louisa podviedla. Hoc s ním už dlhšiu dobu netvorí pár. Harry ju nepočúva a vedie Louisa do jej izby. Louis vedľa stojí na nohách, a keď sa jeho telo stretne s posteľou hlasno vydýchne a zatvorí oči.

Cayee rozrušene vychádza z izby a sadne si na pohovku. Zúfalo si rukami pretrie tvár. ,,Musím ti niečo povedať," prehovorí k nej Harry, jeho zvyčajne hlbokým hlasom.

Cayee vyhľadá jeho smaragdovo zelené oči, ktoré v tme pôsobia temnejšie než zvyčajne. Harry začne rozprávať, povie jej všetko, čo sa stalo v bare s Louisom. Nevynechá ani jedno slovo, ktoré mu povedal, všetky detaily opíše ešte detailnejšie, a keď dorozpráva s očakávaním hľadí na Cayee.

Cayee si v mysli predstavuje všetky dni, ktoré strávila trápením sa a plakaním. Všetky tie bezvýznamné okamihy, ktoré jej prinášali len utrpenie. Všetky dni kedy sa nedokázala ani len postaviť z postele a žiť tak ako pred tým. V hrudi mala vytesanú dieru zväčšujúcu sa každým dňom, ktorým bola bez Louisa. Jej hrdlo sa zužovalo pri predstave, že by mohla byť pravda to, čo Harry povedal.

Love Me Red Where stories live. Discover now