(Nak lagi feeling, boleh dengar lagu kat atas)
Jaemin meletakkan Jihoon perlahan-lahan ke dalam katil bayi miliknya. Sebuah senyuman terukir di bibirnya bila melihat wajah suci Jihoon yang sedang tidur itu.
Dia kemudiannya berjalan ke arah meja solek dan duduk di situ. Laci meja dibuka dan sampul surat yang diberikan Miyeon pagi tadi diambil lalu dibukanya.
Lipatan kertas bewarna ungu lembut didalamnya dikeluarkan. Jaemin menarik nafas panjang sebelum dia mula membaca isi surat tersebut.
Na, waktu kau baca surat ni maksudnya aku dah pergi jauh dari hidup kau. This is the best for us. Aku tahu kau mesti dah tak sanggup nak tengok muka aku lagi kan?
Na, kau ingat lagi waktu first time kita jumpa? Aku happy sangat sebab kau pilih untuk jadi sebahagian dari family aku. Bila kau ada, aku rasa macam kau pelengkap aku dengan Jaehyun Oppa.
Bila Jaehyun Oppa fly ke oversea untuk study, kau lah orangnya yang gantikan dia. Kau jaga aku, kau temankan aku, tunaikan semua yang aku nak. Sekali pun kau tak pernah tolak permintaan aku.
Sampai aku rasa macam kau tu aku yang punya. Aku tak nak kongsi kau dengan sesiapa. And aku tak sedar semua tu buat kau ada perasaan pada aku.
Aku bodoh kan Na sebab tak sedar perasaan kau dari awal? Betul cakap semua orang, aku terlalu fikirkan Jaehyun Oppa sampai aku tak hargai kau. Kau yang selalu ada untuk aku. Kau yang banyak berkorban untuk aku.
Na, mianhei sebab aku dah banyak lukakan kau. Semua yang keluar dari mulut aku lepas kita kahwin, semuanya menyakitkan kau. Mesti kau banyak terasa hati dengan aku kan?
Betul cakap semua orang. Kau je yang selalu terima semuanya tentang aku. Walau seteruk mana pun aku layan kau, kau tetap tak pernah berhenti layan kerenah aku. Aku marah kau, berkasar dengan kau, macam-macam lagi. Tapi kau tetap tak jemu dengan aku.
Aku minta maaf. Aku tahu aku bukan isteri yang baik. Aku cuba Na untuk terima kau dan Jihoon waktu tu. Aku tipu yang aku takde rasa sayang pada kau dan Jihoon. Semuanya, sebab aku tak nak teruskan perkahwinan kita. Sebab aku sendiri confuse dengan perasaan aku.
Aku sayangkan kau Na. Tapi, setiap kali aku tengok Jaehyun Oppa dan Miyeon Unnie, perasaan cemburu aku muncul. Aku nak aku yang ada kat tempat Miyeon Unnie. Gila kan?
Aku cemburu tengok layanan Jaehyun Oppa pada isteri dia. Dia tunaikan semua permintaan Miyeon Unnie. Dia tunjukkan betapa mesranya diorang depan semua orang. And kau, kau pun buat yang sama. Tapi aku tak pernah hargai.
Malam tu, waktu kau luahkan perasaan kau, aku betul-betul rasa menyesal dan serba salah. Aku beritahu diri aku yang aku patut hentikan semuanya. Aku patut lupakan Jaehyun Oppa dan cuba beri peluang pada kau. Dan aku hampir berjaya.
Tapi lagi sekali Na, lagi sekali halangan muncul untuk aku. Aku dapat tahu tentang kau dan Nakyung. Aku rasa tertipu. Perasaan aku jadi berbolak-balik lagi sekali. Hari yang kau cakap kau pergi camping dengan Jeno dan Haechan tu, haritu juga aku terserempak dengan Jeno.
Aku tak percaya kau tipu aku. Tapi, aku tahu mesti ada sebab kau buat macam tu. Otak aku fikir macam tu, tapi perbuatan aku tak. Aku dingin dengan kau. Aku jadikan itu alasan untuk akhirkan semuanya. Bodoh kan aku Na?
Aku sayang kau Na, tapi aku rasa aku tak layak. Aku dah banyak sangat lukakan kau dan ambil kesempatan atas kebaikan kau. Nakyung lagi layak. Perempuan sebaik dia lebih sesuai untuk lelaki sebaik kau.
Na, kau boleh kan buat semua ni? Cari kebahagiaan kau dan bahagiakan diri kau sendiri. Berhenti fikir tentang aku lagi. Aku bukan tanggungjawab kau lagi. Aku akan cari kebahagiaan aku sendiri Na.
Tentang Jihoon, tolong beritahu dia yang Omma dia sayangkan dia. Walaupun aku pernah cakap yang aku tak perlukan dia, tapi aku sayangkan dia sangat Na. Jaga Jihoon baik-baik.
Aku sayang kau Na. Tapi, mungkin kita sampai sini je. Aku doakan kau akan jumpa kebahagiaan untuk kau.
Bae Yoori.
Jaemin memejamkan matanya setelah dia membaca isi surat itu. Air mata yang sejak tadi bertakung di tubir matanya, mengalir juga.
"Macam mana aku nak bahagia kalau kebahagiaan aku cuma kau Bae Yoori?"
YOU ARE READING
My Heart
Fanfiction"You broke my heart, but I still love you with all the pieces," Start|30/3/2022| End |19/5/2022|