A vas sárkány(1/8)

15 3 4
                                    

Az égen egy felhő sem kúszott, a nap erősen tűzött. A levegőben úsztak a madarak, míg páran a fák ágain próbálgatták a hangjaikat. A szél is kellemesen fújdogált, hűsítve ezzel az embert. Igazán gyönyörű, szinte tökéletes nap volt. Már akinek...

Hiába volt ilyen szép minden, valakinek ez semmit sem jelentett. A sok gond mellett nem volt ideje arra gondolni, hogy milyen szép is ez az egész. Nem tudott arra gondolni, hogy milyen szépen is énekelnek a madarak, vagy, hogy milyen gyönyörű, felhőtlen is az idő. Egyedül az tűnt fel neki, hogy a nap pont a szemébe süt, plusz egy gondot okozva ezzel.

Ez az ember, bocsánat sárkány, elterülve feküdt a földön, egy fa alatt, ami árnyékot vetett rá. Testén zúzódások és vágások húzódtak, fél szeme pedig fel volt dagadva. Neki aztán tényleg nem volt oka csodálni ezt a napot.

Miután megelégelte a semmittevést és a fekvést, megpróbált felállni, ami megannyi fájdalommal járt. Halkan szitkozódva és morogva ülő helyzetbe tornázta magát. Legalább már előrébb volt.

- Hogy jutottam én ide? – kérdezte saját magától, majd felnézett az égre, és halványan elmosolyodott. – Tényleg, most már eszembe jutott. Úgy, hogy megfogadtam, sose leszek olyan, mint az a sárkány – ahelyett, hogy tovább próbált volna felállni, inkább átkarolta a lábait, és csak ült.

Ő Titán, egy vas sárkány. Az édesanyja egy föld sárkány volt, még a másik egy villám sárkány. Azt a személyt, akit apjának kellene neveznie gyűlölte. Mindenért, amit tett ebben az átkozott életben. Ellene, a város lakói ellen, de legfőképp az anyja ellen. Évekkel ezelőtt, egy rossz hírű banda látogatta meg a várost. A szerencsésebbek minden baj nélkül megúszták az egész ügyet, de volt valaki, akinek az egész élete megpecsételődött. Annak a napnak köszönhetően lehetett most itt. A villám sárkány, volt a banda feje, és mivel azt gondolta mindent megtehet, megerőszakolt egy nőt. Ő volt Titán anyja.

Hálás volt érte, hogy adott neki egy esélyt az életre. Kilenc hónappal a találkozás után, megszületett ő, a vas sárkány. Apró csecsemőként fogalma sem volt még az egészről, ami körülvette őt. Egészen tíz éves koráig, amikor kiderült a szörnyű igazság az apjáról.

Édesanyja születésnapját ünnepelték, kettesben. Egészen addig minden rendben ment, amíg szóba nem került, hogy mi a nő legnagyobb kívánsága.

- Anya, fújd el a gyertyát! –mondta boldogan, az akkor még nagyon fiatal Titán, miközben figyelte az asztalon elterülő tortán, és az előtte ülő nőt.

- Rendben van – mosolyodott el, majd óvatosan elfújta.

- Kívántál? – kérdezte miközben odarohant hozzá, és megölelte.

- Igen – simogatta meg a fejét, miközben visszaölelte.

- Na és mit? – nézett fel rá kíváncsi szemekkel. – Már megint azt, mint minden évben? – az anyja egy aprót bólintott. – Még mindig nem vált valóra? – kérdezte csalódottan.

- De igen, már egy ideje valóra vált, csak szeretném, ha ez így is maradna.

- Anya, elmondod mi az? Kérlek! – nézett fel rá kérlelő szemekkel. A föld sárkány elsőnek nem tudta jó ötlet-e elmondani neki, de rájött, hogy nem halogatja sokáig a dolgot, bárhogy szeretné.

- Én csak... nem szeretném, ha olyan lennél, mint az apád – mondta ki végül, miközben könnyek szöktek a szemébe. – Az a férfi nagyon rossz sárkány volt, sokakat bántott, köztük engem is... Nem akarom, hogy olyan legyél, mint ő – ömlött ki belőle a szó és a könny. Titán nem tudott mit szólni elsőnek, csak állt és figyelte az anyját. Akkor fogalmazódott meg benne egy nagyon fontos dolog. Jó akar lenni, nem akarja, hogy mások miatta sírjanak.

SárkányokWhere stories live. Discover now