Marcusův dopis
Do Bradavic se vrátili mlčky, Harry neskonale vděčný za to, že je zpátky ve svém domě, pryč od napětí a hněvu. Severus mlčel, i když se zdálo, že jeho dřívější hněv je pryč, nyní ho vystřídal zjevný rezignovaný smutek. Stále svíral v ruce dopis a Harry přemýšlel, co by v něm mohlo být. Když si svlékal plášť, Severus si nalil skleničku a posadil se na pohovku.
„Já... nechám vás, abyste si přečetl ten dopis," řekl Harry a zamířil do své pracovny.
„Ne, Harry, zůstaň, chci, abys věděl, co v něm je," řekl Severus a Harry se posadil vedle něho na pohovku. Severus pomalu zlomil pečeť, rozložil pergamen a přečetl nahlas slova na něm.
Můj drahý Severusi,
Doba je čím dál nebezpečnější a obávám se, že zanedlouho bude můj čas na této zemi ukončen. Cítím náhlou potřebu dát všechny své záležitosti do pořádku, což samozřejmě zahrnuje urovnání věcí s tebou jednou provždy.
Vždy budu litovat toho, jak to mezi námi skončilo, a často jsem na tebe za ta léta myslel a přál si, aby věci mezi námi byly jako kdysi. Nicméně, pokud toto čteš, pak je jasné, že tomu tak nikdy nebude. Mrzí mě, že jsme se před koncem nemohli usmířit.
Mé současné poměry se tak velmi změnily od doby, kdy jsme spolu mluvili naposledy. Zjistil jsem... přeji si, abych měl před všemi těmi lety tvou odvahu; Přál bych si, abych mohl být tak statečný jako ty, když jsem stál proti otci. Možná bych pak...
Severus se odmlčel.
„Co? Co se tam píše?" Zeptal se Harry jemně. Severus se zhluboka nadechl a pokračoval:
Možná bych pak nepokračoval po cestě, o které jsem ve svém srdci věděl, že není správná. Nebyl jsem dost statečný, abych se odtrhl od těch, kterými pohrdám, a teď se bojím, že zemřu pro věc, která není má. Cítím, že ti to musím říct Severusi, nepřeji si jít do hrobu s takovým břemenem na svědomí. Možná, když ti to řeknu, najdu nějaké rozhřešení, nějaké vykoupení pro mou duši. Krev je hustší než voda, Severusi, a pouto mezi námi nemůže být nikdy přerušeno. Vždycky budeš můj bratr a já jsem pro tebe měl být lepší.
Doufám, že to málo, co se ti chystám dát, napraví některé škody z minulosti. Chci, abys měl strýčkův majetek. Odkázal mi ho, když zemřel a já ho teď předávám tobě. Skutky jsou uloženy u pana Fortesqua, jsou zcela legální a nad věcí. Ber to prosím, Severusi, jako nápravu za minulost a jako přijetí mé omluvy. Přál bych si, aby všechno mohlo být jinak, můj drahý bratře, ale nejsme vždy pány svého vlastního osudu, jakkoli bychom si to přáli. Zkus si o mně čas od času myslet něco dobrého,
Marcus Snape.Severus pomalu spouštět dopis, i když dál zíral na načmárané písmo. Marcusův rukopis byl odjakživa otřesný a nezměnil se ani za skoro dvacet let. Byl omráčený a nebyl si úplně jistý, jestli si dopis opravdu dobře vyložil. Marcus to chtěl odčinit, napravit svůj vztah s ním... a nikdy k tomu neměl příležitost. Věděl, že zemře, nebo proč by jinak psal takový dopis? Ucítil, jak mu na rameni spočinula ruka, a otočil hlavu, aby viděl, jak ho Harry pozoruje s něžným zájmem.
"Tohle jsem nečekal," řekl chlapci tiše. „Nikdy jsem nevěděl, že chce... Proč něco neudělal dřív?„
„Možná se bál, jaká by mohla být vaše odpověď," řekl Harry tiše. „Možná pro něj bylo jednodušší udělat to takhle. Důležité je, že to udělal, je úplně jedno jak.„
ČTEŠ
Odvážný nový svět (Snarry)
FanfictionKdyž jsou Dursleyovi zabiti, Harry je ponechán bez zákonných opatrovníků a hrozí, že se stane obětí starobylého zákona, který by zajistil, že by ho vlastnili ti, kdo mu chtějí ublížit. Pro svou ochranu se ožení se Severusem a jeho nový život začíná...