60.kapitola

2K 82 14
                                    

~ O 20 let později ~

Oknem v ložnici dovnitř proudilo světlo a Harry si protáhl nohy, když se začal vynořovat z velmi hlubokého spánku. Matně si uvědomoval, že sluneční svit znamená, že se na ně počasí pravděpodobně usměje a že i pro jeho ospalou mysl je to velmi důležitý detail pro nadcházející den.

Usmál se do polštáře a pomalu otevřel oči, aniž by ho překvapilo, že manžel už je vzhůru, sedí opřený o čelo postele a prohlíží si ranní noviny.

„Dobré ráno," řekl s ospalým úsměvem a Severus se na něj podíval přes horní okraj brýlí na čtení.

„Na to, že se ti blíží čtyřicítka, pořád spíš jako puberťák," řekl jeho manžel s úšklebkem.

Harry se zašklebil a řekl: „Mám před sebou velký den, Seve, musel jsem se na to pořádně vyspat.„

Vytáhl se nahoru, pro jistotu se ještě jednou protáhl, pak se přisunul vedle Severuse a zasunul se muži k boku, když mu jedna dlouhá ruka spočinula kolem ramen. Noviny a brýle byly položeny na vedlejší stolek, zatímco se Severus trochu posunul v posteli a tiskl ho k sobě.

„Podle zvuků, které se ozývají zezdola, bych řekl, že kluci jsou vzhůru," řekl Severus pobaveně, což bylo v jeho hlase slyšet.

„Ale ne, myslíš, že se nám pokoušejí udělat snídani jako loni?„

„Vsadil bych na to. Budeme se muset snažit, abychom se projedli skrz skořápky.„

Harry se tiše zasmál a opřel se Severusovi o hruď. „V sedmnácti a patnácti by člověk doufal, že jeden z nich po cestě pochytí pár kulinářských dovedností. Někde jsme se s rodičovstvím velmi zmýlili.„

„Kolik myslíš, že máme času, než jeden z nich zapálí kuchyň?" Zeptal se Severus a prsty kreslil líné vzory na Harryho rameno.

Harry už chtěl odpovědět, když se odněkud z domu ozvala zlověstná rána a Harry Severusovi zasténal do prsou. „Vsadím se s tebou o peníze, že to je Caleb," zamumlal. „Neville díky němu vypadá elegantně.„

„Nesrovnávej mého prvorozeného syna s Nevillem zatraceným Longbottomem," řekl Severus se zavrčením, o němž Harry věděl, že není míněno ani v nejmenším zle. Neville, spolu s tolika dalšími, byl v jejich domě vítaným hostem.

„Měli bychom se jít podívat, jak vypadá naše
kuchyň.„

Severus přikývl a začal se odtahovat od Harryho, ale zastavil se, když ho Harry popadl za rameno a stáhl ho zpátky na sebe, objal muže kolem ramen a přitáhl ho k polibku.

„Všechno nejlepší k výročí, lásko," zašeptal a usmál se Severusovi do úst.

Severus ho pevně sevřel a znovu políbil, vklouzl rukou nahoru do Harryho rozcuchaných vlasů. Harry objal Severuse kolem krku a opřel se hrudí o krásně známou tíhu, která ho tlačila dolů.

„Nezačínej s tím," řekl Harry tichým a škádlivým hlasem. „Musíme zachránit kuchyň. Oslavy výročí budou muset počkat na později.„

„Budu si to pamatovat.„

„Kdy jsem nedodržel své sliby? Kromě toho," dodal s potutelným úšklebkem, „víš moc dobře, že takhle naše výročí neslavíme.„

Odvážný nový svět (Snarry)Kde žijí příběhy. Začni objevovat