Luku 17 - Tahdon

216 15 0
                                    

Tää on skipattu suoraan muutama kuukaus eteenpäin

~Aleksi~
Tänään on minun ja Ollin prinsessapäivä, niikuin Joonas sanoi. Huvittavaa. Olin yön Tommin luona ja Olli puolestaan Joonaksella eli emme ole nähneet Ollin kanssa päivään, ikävä alkaa hiipiä. Haluaisin vain suudella Ollin pehmeitä huulia. "Huomenta Aleksi, vai joko sua saa sanoo Matelaks?" Tommi naurahtaa vierashuoneen ovelta. Heitän Tommia tyynyllä. "Oo hiljaa nallekarhu mua nukuttaa vielä." Naurahdan ja nousen istumaan. "Siel olis kahvia ja aamupalaa." Tommi hymyilee. "Kiitti Tommi." Sanon ja kävelen keittiöön. "Joko sua jännittää?" Tommi katsoo minua. "Joo vähän mitä jos Olli nukkuu pommiin ja myöhästyy kirkosta?" Kysyn hieman hermostuneena.
"Joonas potkii Ollin ylös näillä sekunneilla ja muistuttelee teidän tärkeästä päivästä." Tommi lohduttaa. Nyökyttelen ja syön aamupalani loppuun.

~Olli~
"Matela herätys kello on puol 9! Ja tärkee päivä!" Joonas huutaa ovelta. "Joo joo hereillä ollaan!!" Sanon puoli unessa ja nousen ylös. "Jännittääkö sua teidän häät?" Joonas kysyy minulta. "No vähän mut mä tiedän et mulla on maailman paras mies." Hymyilen ja syön aamupalaa. "Olitteks te varannu hääyöks hotellihuoneen?" Joonas katsoo minua kysyvästi. "Joo, aikoja sitten." Selitän ja naurahdan. Söin aamupalani ja aloin valmistumaan. Joonas auttoi minua valmistautumaan. "Nyt oot komee." Joonas sanoo.
"Kiitos Joonas, mä en malta oottaa että nään Aleksin en oo ollu sen kanssa päivään." Kerron Joonakselle ja katselen itseäni peilistä.

~Aleksi~
Olen valmis nyt pitää vain odottaa, että pääsemme kirkkoon. Jännittää todella paljon. "Hyvin se menee Aleksi kohta te pääsette Ollin kanssa olemaan loppuelämänne." Tommi lohduttaa. "Kiitos Tommi." Sanon ja hymyilen. Pian pääsimme lähtemään kirkkoon. Katson ympärilleni, huomasin vanhempani.
Kuka heidät pyysi tai sit se kutsu meni vahingossa. Hengittelen rauhallisesti ja seisoin alttarilla. Tommi seisoi Nikon kanssa lähellä minua ja toisella puolella Joonas ja Joel. Nikolla oli Ollin sormus ja Joelilla minun sormus. Pian urut alkavat soida ja alan hymyillä nähdessäni Ollin. Menen Ollia vastaan käytävälle ja kävelemme yhdessä alttarille.
Pappi alkaa puhumaan. "Kaikkitietävän Jumalan kasovjen edessä ja tämän seurakunnan läsnä ollessa, kysyn sinulta Aleksi Matias Kaunisvesi, tahdotko ottaa Olli Elias Matelan aviopuolisoksenne ja osoittaa hänelle uskollisuutta ja rakkautta myötä- ja vastoinkäymisissä?" Pappi kysyy minulta. "Tahdon." Vastaan katsoen Ollia.

~Olli~
Pappi kysyi Aleksilta juuri suuren kysymyksen.
"Kaikkitietävän Jumalan kasovjen edessä ja tämän seurakunnan läsnä ollessa, kysyn sinulta Olli Elias Matela, tahdotko ottaa Aleksi Matias Kaunisveden aviopuolisoksenne ja osoittaa hänelle uskollisuutta ja rakkautta myötä- ja vastoinkäymisissä?" Pappi kysyy.
"Tahdon." Katson Aleksia. "Täten todistajien läsnä ollessa, teidät on vihitty aviopuolisoiksi." Pappi vastaa, kun sormukset on saatu minun ja Aleksin sormiin.
"Saatte suudella puolisoa." Pappi kertoo. Suutelemme Aleksin kanssa ja katsomme toisiamme silmiin.
——————————————————————
Tässä teille vähän häähumua <3

Sanoja 419

My Heart Is A Hurricane || Oleksi [VALMIS]Where stories live. Discover now