Son kalan umudum sokak lambasında

858 60 18
                                    

"Ne düşünüyorsun bebeğim"  Liya kolumu dürttüp, kollarını omuzuna sardığında irkildim kendime gelirken omuz silktim. "Nisa'yı" kaşlarını çattı tanıyabilicekmiş gibi düşünüyordu bir de.

"Bizim Kural tanımaz Ebrar'ın kız kardeşi"

"Ee yani?"

"Kızım kural tanımaz Ebrar'ı tanımıyormuşsun gibi, kız öğretmenlerin pestilini çıkarıyordu"

"Hee off ne güzel hatundu be" Gerizekalı yemin ederim ya.

Koluna cimdik attığımda bağırdı vurmaya kalkışırken bileğinden tutup kendime çekip koltuğa otturtum. "Ne oldu?  Sen ciddisin?"

"Ciddiyim Liya, biraz olsun bana ayak uyduramaz mısın?"

"Tamam tamam. Anlat sen"

Dizlerimi kendime çekip bağdaş kurdum. O meraklı gözlerle bana bakarken, ben kafamı çevirip camdan dışarıya baktım, O'nun evine.

"O, çok güçsüz. Ebrar anlatırdı bana, ailesinin baskılarını kısıtlamalarını ama o aksine zincirlerini kırıp, ailesinin kalıplarını yok ediyordu. Ama Nisa öyle değilmiş Ailesine aşırı bağımlı ve her şeye boyun eğiyor"

"Mesela?"

"Mesela, O sabah ezanında kalkarmış Babasının kıyafetlerini hazırlar herkese kahvaltı sofrası kurar okula kahvaltısız gider eve dönünce annesinin yapmaya zahmet etmediği bütün ev işlerini kendisi yapar üstüne yemeği bile kendi başına yapar. Ve bütün bu Sorumluluklarından şikayet bile etmeyi bilmiyor" Bütün bunları sıralarken nefes almayı unutmuştum o kız nasıl yapıyordu hepsini?

"Çok tuhaf.. ne yapmayı düşünüyorsun peki"

"O'na bunların onun sorumluluğu olmadığını göstermek istiyorum" o kadar nahifti ki, bunları ona nasıl yaptıklarını anlayamıyordum.

"Peki, neden bu kadar çırpınıyorsun. Seni tanıyorum Ilgın ne kadar adaletli, merhametli olduğunun farkındayım ama gözlerin o her şeyi ifade ediyor Senin gözlerinin için parlıyor" ellerini ellerimin üstüne sararken parmaklarıyla yavaş yavaş okşadı yanımda olduğunu belirtmek ister gibi. Gülümsedim, acı bir tebessümle..

"Ben bu kadar yoğun bir acı hissetmemiştim hiç biliyor musun?"

**
   Beyaz skandalım

25 mayıs 2022 Çar

Selam Nisa
Ben Ilgın, bu benim numaram
Ablandan almıştım numaranı

Umarım kızmazsın
İyi geceler

(İletilmedi 03; 24)

Acı veren kalpsizlerden olamazdın                                          |GxG|Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin