SETIAP langkah Tiyara, dia selang-selikan dengan zikir. Berdebar lain macam perlu temubual orang depan-depan begini sebagai pelajar praktikal. Dan kali ini mereka perlu mengendalikan temubual ini sendiri tanpa panduan daripada sesiapa. Sementelah pula tiba-tiba muka garang Indra semalam lalu di fikiran Tiyara. Seram sejuk rasanya.
Ya, dia masih cam wajah itu sewaktu mereka bertembung di pintu lif. Masih terngiang-ngiang suara garau Indra yang melaung nama penuhnya.
Lembik jugalah tulang lutut Tiyara saat melangkah dekat ke pagar rumah Encik Indra. Hilang segala keberanian yang dia cipta tadi. Jatuh merudum.
Kini Ikhwan dan Tiyara berdiri tegak di depan pintu pagar rumah banglo dua tingkat. Besar gila! Rumah yang majoritinya dicat dengan warna putih dan ada sedikit sentuhan hitam berkonsepkan Inggeris. Reka bentuk landskap di halaman rumahnya juga nampak cantik. Ada air pancut di tengah-tengah laman itu. Sejuk mata memandang rona hijau daripada alam semula jadi di kawasan rumah tersebut.
Loceng di tiang luar rumah ditekan sekali oleh Tiyara bagi mengumumkan kedatangan mereka. Beberapa minit menunggu, akhirnya pintu pagar serba putih itu menggelongsor ke tepi. Memberi laluan kepada Tiyara dan Ikhwan untuk memasuki kawasan rumah yang tersergam indah itu.
"Assalamualaikum." Ikhwan memberi salam dengan penuh adab. Pintu pagar terbuka tapi tiada orang yang menyambut.
"Waalaikumussalam." Pintu utama rumah tersebut dikuak dari dalam. Dan muncul seorang jejaka yang tidak dikenali. Macam pernah dilihat. Lebar senyuman yang meniti di bibir lelaki itu.
"Hai, encik. Saya Tiyara dan sebelah saya ni Ikhwan daripada majalah Hypesque. Rasanya encik pun dah maklum yang kami datang untuk interview session."
"Oh, hai! Boleh panggil saya Emir. Yes, yes, Miss Sally dah inform pada saya kau orang akan datang hari ini. Tunggu kejap, saya pergi panggil Indra." Emir berlalu pergi demi mendapatkan Indra yang sedang membakar kalori di ruang persendiriannya.
Dua orang itu hanya mengangguk bersama senyuman. Mata pula belum berhenti merayap ke seliling perkarangan rumah tersebut sambil menunggu tuan badan memunculkan diri. Pemandangan yang sangat menakjubkan. Pasti Encik Indra ni datang daripada keluarga yang bukan calang-calang.
Selang beberapa minit mereka tersidai di luar rumah, akhirnya individu yang ditunggu-tunggu memunculkan diri. Ikhwan yang berjantina lelaki itu pun melopong bila tengok kelibat Indra. Apatah lagi Si Tiyara di sebelah. Bibir merahnya berbentuk huruf O bagai mengundang lalat dan serangga untuk terbang masuk ke dalam.
Selamba Indra berjalan ke pintu utama dengan tubuh yang separuh terdedah. Membuatkan mata Ikhwan dan Tiyara gatal hinggap di tubuh sasa lelaki itu. Rambut panjangnya dibiarkan lepas separas bahu. Sambil berjalan, Indra menggigit sebelah boxing glove manakala tangan kanannya sibuk membuka sebelah lagi boxing glove di tangan kiri.
Makin lama langkah Indra makin dekat ke tempat di mana Tiyara berdiri. Ritma jantung Tiyara naik mencanak. Lelaki itu membuatkan dirinya jadi tak keruan. Dia pegun di situ, merelakan saja Indra yang sudah berdiri di hadapannya sekarang.
Rahang yang jatuh tadi dikatup rapat. Habis kantoi aku usyar dia. Bengap kau ni, Tiyara. Buat malu aje. Dia menyumpah seranah diri sendiri di dalam hati. Kening yang tak gatal digaru dengan hujung jari runcingnya. Cuba menutup malu dengan tingkah laku sendiri.
Indra memandang Tiyara dan Ikhwan bergilir dan berakhir pada lanyard Tiyara. Mata itu langsung tiada kemesraan walaupun secebis. Lanyard yang elok tergantung di leher Tiyara ditarik oleh Indra secara tiba-tiba.
Mujur saja gadis itu tidak terdorong ke depan. Phew... Tak best pula kalau ada adegan pelajar praktikal terpeluk MMA fighter sekejap lagi. Tak pasal-pasal jadi headline dalam artikel.
YOU ARE READING
MASIH ENGKAU | OG
Random𝐌𝐚𝐬𝐢𝐡 𝐄𝐧𝐠𝐤𝐚𝐮 | 𝐎𝐧𝐠𝐨𝐢𝐧𝐠 "Sudi tak kau peluk aku sampai hujung nyawa?" -𝐈𝐧𝐝𝐫𝐚 𝐇𝐚𝐲𝐲𝐚𝐧𝐬𝐡𝐚𝐡 "Tak sudi. Mana boleh. Kita bukan mahram, haram." -𝐓𝐢𝐲𝐚𝐫𝐚 𝐍𝐚𝐟𝐞𝐞𝐬𝐚 "Kau jangan buat-buat bengap." -𝐈𝐧𝐝𝐫𝐚 𝐇𝐚𝐲�...