wszystko o binderach

414 36 27
                                    

    Cześć, dawno mnie tu nie było. Dlaczego długo nie pisałem? Szczerze, nie chciało mi się. Więc nie będę się wzbraniał tym, że mam nowy telefon, zapomniałem hasła i w ogóle nie jestem zalogowany.

   Chcę napisać ten rozdział, bo niedługo  przychodzi mi binder. Kolega mi zamówił. Bardzo fajny kolega.
   Jeżeli kogoś to ciekawi, to zamawiałem na allegro, ale marka to Iguana Trend. W kolorze cielistym.

   Już kiedyś pisałem o sposobach spłaszczania klatki piersiowej, ale uznajmy ten rozdział jako... odświeżenie informacji. I teraz będę skupiał się głównie na binderach.

   Jednak chcę jeszcze powtórzyć coś, co pojawiło się w uprzednim rozdziale.  Uważajcie. Wszystkie bindery mogą zrobić wam krzywdę, jeżeli nie używacie ich z głową. 
Z góry zakładamy, że spłaszczaki nie powinny być noszone przez czas dłuższy niż 8 godzin, ale gdy czujesz ból i dyskomfort po załóżmy 5h, zdejmij binder. Nic na siłę, bo możesz sobie coś zrobić. Warto robić sobie przerwy od binderów w trakcie dnia. Nie nosimy ich każdego dnia w tygodniu.
   Binder w dobrym rozmiarze nie ogranicza oddychania i ruchu. Jeżeli masz wątpliwości co do rozmiaru to jest możliwość uszycia go na miarę.
Nie polecam noszenia binderów z Wisha, AliExpress. Nie są tworzone z myślą o osobach trans, raczej o cosplayer'ach, co oznacza, że nie można nosić ich na co dzień.


*Nie za bardzo wiem, jak się teraz wysłowić - więc przepraszam jeżeli niektóre zdania będą koślawe.*

   Istnieją osoby z dysforią bardzo uciążliwą, dla których noszenie binderów przez czas bardzo długi (za długi) jest niestety jedyną opcją. Takie osoby nie zdają sobie sprawy, że nieprawidłowe użytkowanie bindera może doprowadzić do zniekształcenia żeber i tkanki (wiecie jakiej), co może spowodować, że lekarze odmówią wykonania operacji usunięcia piersi - mastektomii.

*koniec koślawości*

Czym właściwie jest binder?

   Zakładam, że skoro tu jesteś, to wiesz, czym jest binder. Jeżeli nie posiadasz takiej wiedzy, bo np. nie jesteś trans i chcesz dowiedzieć się więcej o osobach transpłciowych, ten wstęp jest dla ciebie. 

   Binder to coś na kształt kamizelki(?) lub krótkiej koszulki przeznaczonej do spłaszczania piersi u osób które je mają, a nie chcą ich mieć. Bindery nie są przeznaczone tylko dla trans mężczyzn. Używają ich cis faceci z ginekomastią, czyli przerostem gruczołu piersiowego, cis kobiety, które chcą uzyskać męski wygląd, (jak już mówiłem) cosplayerzy oraz osoby niebinarne.

Spłaszczaki ograniczają ruch żeber dlatego nie powinno się zakładać ich, gdy zamierzamy uprawiać sport. Niektóre bindery mają mylącą nazwę "binder sportowy" ALE NIE SĄ przeznaczone do sportu. 


Gdzie kupić binder?

   Nic mi nie wiadomo o sklepach stacjonarnych, które sprzedają bindery. Kupujemy je przez internet. Polska strona, na której można kupić binder to Iguana Trend. Słyszałem także o BinderMe, ale nic o niej nie wiem, więc ani jej nie polecam, ani nie zakazuje.

Sprawdziłem ceny i BinderMe jest trochę tańszy niż Iguana Trend (przy zwykłych binderach różnica to ok.10zł).
Jeżeli mamy taką możliwość, nie musimy się ograniczać do polskich sklepów. GC2B jest chyba najpopularniejszym jeżeli chodzi o spłaszczaki. Można je kupić w wielu kolorach (moim faworytem jest chyba oliwkowozielony i w przyszłości sobie go kupię) i w praktycznie wszystkich rozmiarach. 

Jak założyć binder?

   Zakładanie bindera po raz pierwszy jest bardzo trudne. Po jakimś czasie powinien się trochę rozciągnąć. Można posypać się lekko pudrem dla dzieci co ułatwi wkładanie. Bindery zakładamy jak staniki sportowe (czyli przez ramiona) lub przez nogi. Nie mam pojęcia jakim cudem przez nogi, ale może dla niektórych będzie to lepszy sposób.

Jak dbać o swój binder?

   Bindery pierzemy ręcznie w ciepłej wodzie. Nie suszymy w suszarkach. To z grubsza tyle, jeżeli sobie o czymś przypomnę, dopiszę to tutaj.

Aftercare

   Po zdjęciu spłaszczaka, warto się rozciągnąć, zrobić ćwiczenia rozluźniające i 20 głębokich wdechów. 

   Na zakończenie dodam, że bindery w większości przypadków nie dają idealnie płaskiej klatki piersiowej. Nie jest do dosyć realistyczne. Nie każdy facet ma

Mam nadzieję, że ten rozdział był pomocny. Prawdopodobnie niektóre informacje się powtórzyły, ale kilka nowych też przybyło. 
Zrobię recenzję mojego bindera kiedy tylko go dostanę.

Do następnego!





I'm a (trans) boyOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz