البارت الثلاثه وعشرون

10 1 2
                                    

هي تقول أردت أن أن انهي نار الانتقام التي بدأتها منذ الصغر ولكن لا استطيع فالعذاب الذي رأيته ومريت بيه  انا واهلي ما زال محفور في عقلي ولا استطيع نسيانه ،  وايضا لا اعلم لماذا القدر جعلني اجتمع واقع في حب انسان كلما رأيه تذكرت موت اهلي ودمار طفولتي  فكلما رأيته ترجع لي كل الذكريات التي أردت نسيانها .

رجعت فاطمه البيت بعقل شارد
عاصم بغضب : اي الهانم بتفكر في أي عشان كده مش سامعه المناديه.
فاطمه بصدمه بعدما فاقت من تفكيرها : هاااا
عاصم بغضب اكبر : كنت فين ده كله ها انطقي
فاطمه بخوف  : ك ككككنت في اه كنت في الشركه اصل اتأخرت امبارح في الشغل  ومن كتر التعب راحت عليا نومه وانا بشتغل
عاصم : طب وليه تليفونك كان مقفول
فاطمه بتوتر : اصل اصل ضاع مني امبارح و مش لقياه
عاصم بشك : امممم ضاع منك  بس برضو لازم اكلم الشركه عشان مينفعشي يأخروكي ده كله ما انتي برضو بنت وليكي سمعتك ولا ايه
فاطمه بتوتر اكبر : هااا ملوش لزوم يا بابا  انا خلاص رجعت البيت اهو  وكمان لو كلمتهم  هيقولوا  ايه عني يعني  اكيد انت فاهم تفكير الناس
عاصم بشك أكبر : تمام يا فاطمه علي العموم جدك قرر انك هتتجوزي  انتي وجاسر  الشهر الجاي خلاص يعني من هنا ورايح مفيش شغل وتقدري تقدمي استقالتك  .
فاطمه بصدمه : نعمممم؟؟؟

سلمي بملل : اي ده هو معاد الغدا مجاش ليه انا جعانه اوي  وبعدها أكملت  كلامها بتذكر/ اااه ازاي نسيت الموضوع ده انا معايا  تفاحه اكلها علي ما  ميعاد الغدا  يجي .
وبعدها  أخرجت التفاحه من حقيبتها و ظلت تاكل باستمتاع
ولكن قاطع هذا الاستمتاع دخول سحر عليها
سحر بحقد :  باين عليكي العز بعد جوازك من المدير يا سوسو  وكمان خرجتي من قائمه السكرتيره اللي ملهاش لازمه الي واحده ليها حسب ونسب ومش كده وبس لا وكمان بقيت مديره اعمال المدير
سلمي ببرود : انجزي يا سحر عايزه اي من الاخر  وبلاش لف ودوران عشان انا عرفاكي كويس  فعشان كده انجزي  .
سحر بخبث : ابدا يا سوسو والله انا  مش عايزه حاجه أنا بس كل اللي عايزه اعرفه هو  ازاي واحده زيك قدرت توصل للمدير وتتجوزه  ايه السحر اللي انتي عملتيه ليه عشان يسيب كل البنات ويتجوزك انتي .
سلمي بنفس البرود  : اسمعيني بقي  يا سحوره يا قلبي عشان انا تعبت منك وزهقت الصراحه بصي يا مريضه ، أنا مش فارقه معايا كلامك كله علي بعضه لانه ملهوش لازمه وكمان انا مش مضطره ارد علي اسألتك اللي ملهاش معني دي  بس هرد عليها يمكن تفهمي كلامي ولا حاجه  بصي يا سحوره  الحاجه اللي متعرفهاش هي أن الجواز ده نصيب ربنا بيكتبه يعني مهما عاملتي اي لبستي ضيق وحطيتي كميه مكياج  عشان تعجبي حد مستحيل يبصلك لو ملكيش نصيب فيه عشان كده اعقلي الكلام يا سحور عشان منزعلش من بعض ، احنا مش عايشين في روايه أو مسلسل وانا البطله اللي مغلوب علي أمرها اللي واحده زيك تهينها وتسكت وبس  و تستني البطل يجي يلحقها  ، لا  يا سحوره انا مش البنت دي انا سلمي اللي عمرها ما سكتت عن حقها أبدا   ، عشان كده  حسك عينك انك تكلميني كده تاني لاني مش عايزه اقلب علي الوش التاني عشان كده خلينا كويسين مع بعض  احسن ،  دلوقتي انا خلصت كلامي وهضطر استأذن عشان مازونه حبيبي مستنيني عشان هنتغدي مع بعض  يلا سلام  يااااا سوسو جود باي  .
قالت كلامها وغادرت المكان دون أن تترك ليها مجال للرد .
سحر بحقد :  ماشي يا سلمي وربي وما أعبد لأكون جايبه غرورك ده الارض واندمك علي كل اللي قولتيه  بس استني عليا  .
وبعدها غادرت هي الآخر وفي عقلها خطه للانتقام منها

شخصيتها الخفيه  حيث تعيش القصص. اكتشف الآن