Yeni kitabım ile merhaba...
"Bulmuşlar ağam."
Tek bir sözde bütün umutlar bitmişti.
"Hazar Ağa uçurum kenarına götürmüş ikisinide."
Diyen kâhya ile, annemin ağıtları doldurdu bütün konağı. Canım dediğim yakmıştı bizi.
Annem dizlerinin üzerine çökmüş ağıtlar yakmaya başlamıştı. Onu durdurmaya çalışan Safiye teyzeyi bile görmüyordu gözleri. Onun bu kadar kötü olmasının nedeni bir evladını daha toprağa verecek olma korkusu olduğundandı.
Küçük Baran'ımızı kaybetmiştik. Şimdi de annem Serhat'ın ölüm haberini duysa kaldıramazdı.
Baran'dan sonra olan kalp hastalığı Serhat'ı duysa dayanamazdı.
Serhat ölemezdi.
Aklıma gelen fikir ile Tahir abimin belindeki silahı kaptığım gibi dışarıya koştum.
"Yasmin!"
Arkamdan bağıran kimseyi umursamadan Serhat ve annem için koştum.
Mardin daha kaç kana şahit olcaktı. Daha ne kadar genç ölecekti. Aşk insanı böyle mi öldürürdü?
Elimdeki silahı daha sıkı kavrayıp yaklaştım uçuruma.
Yüzü gözü kan içinde olan Serhat'a baktım. Yanındaki en yakın arkadaşım Sevda ile birleşmişti elleri.
Serhat'ın kafasına silah dayan Hazar Ağaya baktım. Sağ elim silahla beraber havalandı.
"Hazar Ağa!" bakışları bana dönen adam, sert çehresinden ödün vermeden baktı kara gözlerime.
"Ne o Adanır kızı, beni mi vuracaksın?" Hazar Ağa'nın ağzından çıkan alaycı sözlerle elimi biraz daha sıklaştırmıştım.
Silahı sıkmaktan parmak boğumlarım beyazlamıştı.
"Yasmin, kurban olayım git." Serhat'ın ağlamaklı sesi ile gözlerim ona döndü.
"Yok oda kalsın, en azından kardeşi ölürken bulunsun yanında. Ee Adanır kızı son bir sözün var mı kardeşine?" Hazar Ağa'nın ağzından acımasızca çıkan kelimeler canımı yakıyordu.
Arkamdan gelen araba sesi ile başımı çevirdim. Babamlar ve onların ardından gelen Demirgan aşireti, hızlıca arabalarından indi.
Koşarak yanıma gelen Tahir abim beni arkasına alarak silahını Hazar ağaya uzattı.
"Ne oluyor burada Hazar?!"
Hazar Ağa'nın dedesi olan Miran Ağa ağır aksanıyla konuşmuştu. Hazar Ağa'nın yanına attığı adımlarla torunu Sevda ile Serhat'a baktı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
AHLÂ
Teen Fiction| Töre kitabıdır. | | Yetişkin içerik barındırır. | "Bazen dayanmaktır sevmek, Hayat nereden vurursa vursun ayakta durabilmek... Bazen yaşamaktır sevmek, Soluksuz ciğer gibi sevgisiz kalbin duracağını bilmek Bazen ağırdır sevmek, Sevdiğine layık ola...