Część 17

508 45 2
                                    

Hermiona nakłada sobie jajka i tosty, kiedy Snape wchodzi do Wielkiej Sali. Ignorując ją, siada na drugim końcu wysokiego stołu i wpatruje się złowrogo w filiżankę kawy. Wszyscy uczniowie są podekscytowani Balem Bożonarodzeniowym, który odbędzie się w piątek. Hermiona zakłada, że ​​jej młodsze ja idzie z Viktorem, ale kiedy zadzierasz z osiami czasu, nigdy nie wiadomo. Spogląda na Snape'a, który ma swój potężny nos zakopany w książce. Oczywiście to ta z miksturą horkruksa. Musi mu powiedzieć, zanim sam znajdzie ten przypis. Zajmie mu trochę czasu, aby przebrnąć przez wszystkie odniesienia i odsyłacze w czterech starożytnych językach, ale w końcu to zrobi.

Jest zła na siebie za to, że zachowuje się tak śmiesznie. To nie tak, że prosi go o związek (słyszy, jak szydzi, gdy wypowiada to słowo), tylko o to, by zebrać niezbędny składnik eliksirów. To nic wielkiego. Zupełnie nic. Powinna mu po prostu powiedzieć, zwyczajnie i bez emocji, a kiedy już uwarzą eliksir i dadzą go Harry'emu, wróci do swoich czasów i....i co?

Jeśli ma być ze sobą szczera, to jest przerażona powrotem do swoich czasów – o wiele bardziej niż przed powrotem do przeszłości. Wiedziała, co zastanie, kiedy dotrze do tego czasu, ale nie ma pojęcia, jaki świat – i ona – będzie za siedem lat.

Patrzy na swoje młodsze ja przy stole Gryffindoru. Malfoy najwyraźniej nie nienawidzi jej na tyle, by tym razem zaklęć jej zęby. Snape każe im warzyć razem na eliksirach, pracując nad bardziej zaawansowanymi naparami niż reszta klasy, a w Obronie często współpracują, gdy Hermiona ustawia pary uczniom. Istnieją również inne pary między domami. Nie wszystkie lwy leżą z barankami – czy wężami – ale zdarza się to dość często. Ron i Theo Nott nie zawsze są partnerami, ale czasami tak, a najdziwniejszym ze wszystkich jest Neville i wstrętna Parkinson. Snape twierdzi, że razem idzie im dobrze. Po raz pierwszy Hermiona zastanawia się, czy powody, dla których Parkinson poślubiła Neville'a w jej czasach, nie były w pełni kalkulacyjne.

Powie Severusowi dziś wieczorem. Mają się spotkać, aby uwarzyć bazę do mikstury, która musi odpocząć przez co najmniej 24 godziny, zanim dodadzą końcowy składnik. Powie mu dziś wieczorem. Zrobi to.

Był kapryśny od czasu ich podróży do Gringotta. Nie jest pewna dlaczego, ale wie, że sobie tego nie wyobraża. Siedzi samotnie na drugim końcu stołu, krzywiąc się. Tęskni za swoim Severusem, który żartował i flirtował z nią. Oczywiście, jej Severus nie żył, prawda? A żywy człowiek, z krwi i kości, a nie z oleju na płótnie, był zupełnie inną parą kaloszy. Czy jest z nią coś nie tak, że może mieć taki związek z portretem martwego mężczyzny, ale nie z jego żywym podmiotem?

Z drugiego końca stołu Severus jest świadomy ukradkowych spojrzeń Granger w jego stronę. Czego chce ta piekielna kobieta? Rzuca serwetkę na stół i podchodzi do drzwi, powiewając szatami. Przede wszystkim ma Ślizgonów i Gryfonów z czwartego roku, więc nie może uciec od cholernej Granger nawet w klasie.

Obserwuje, jak młoda Granger warzy z Malfoyem. Oboje byli świetni, nawet w towarzystwie gorszych partnerów, ale teraz, razem przypominają mu jego i Lily. Daje im różne zadania do warzenia, kiedy skończą to, nad czym pracuje reszta klasy.

Snape po odbyciu rundy po sali otwiera księgę z miksturą horkruksa. Przeszedł przez większość niejasnych i często zagadkowych odsyłaczy w notatkach o eliksirze, ale zaklęcia tłumaczące nie zawsze dają coś sensownego, więc ciągle majstruje. Granger mówi, że jego przyszłe ja już to wszystko obmyśliło i są gotowi do warzenia, ale nigdy nie ufał cudzemu słowu bez podwójnego sprawdzenia.

Jeszcze raz przechadza się po sali. Malfoy i Granger skończyli i zabutelkowali eliksir – oczywiście idealnie – i siekają składniki na dodatkowy, który im przypisał. Nott i Zabini, zachęceni rywalizacją z Granger i Malfoyem wstępują na nowe wyżyny i również skończyli, więc umieścił instrukcje dotyczące dodatkowej mikstury na ich biurku. Crabbe i Goyle stworzyli coś pomarańczowego, kontrastującego z różnymi odcieniami niebieskiego w większości innych kotłów.

HGSS Czas przeszły niedoskonały (polski przekład)Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz