البارت 13 (سفر)

48 5 0
                                    

نبدأ بذكر الله 🌺
استغفر الله العظيم واتوب إليه
🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡
سبحان اللهم وبحمدك، سبحان الله العظيم
🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡
اللهم صلِّ وسلم وبارك على سيدنا محمد (3)
🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في السيارة

تجلس ندي بجانب أخاها جاسر وتجلس فاطمه بجوار ملك من الجهه الخلفيه للسيارة...

اما هو فكان ينظر بين الحين والأخر من المرآه الأماميه للسياره ويملاه الغضب عندما يتذكر ما حدث لها مع ابن عمه عمر ومن جهه اخري ينظر بحُزن علي ما وصلت إليه هذه المسكينة ولكن
حاول ان يُخفي هذه المشاعر ويتصنع البرود
وعدم المبالاة امامها....

فاطمه بغضب: ممكن تحكيلي بقا اي اللي حصل؟...

ملك بهدوء وبدأت في سرد ما حدث لها...

فاطمه بغضب شديد: دا إنسان مش مُحترم ازاي يقولك كلام ذي دا هو فاكر نفسه اي؟...

ملك وقد اشارت إليها ان تسكُت قليلاً وقالت بهمس شديد: ممكن تهدي بقا دا طلع ابن عم ندي وهي كده هتزعل....

ضحكت ندي عندما فهمت ما قالته ملك من سكوت فاطمه....

ندي بضحك: لا يست ملك انا مش زعلانه بالعكس فاطمه كلامها صح جداً وعمر طول عُمره بيحب يعاكس البنات الحلوه هو بس شاف ملك حلوة بزيادة فقال اعكسها ميعرفش اللي فيها....

ضحكت الفتيات علي حديث ندي لكن هو كان يغلي مثل البُركان من كلام اخته وكأن نيران الغيرة قد سكنت قلبه... *بقلم: ياسمين الكيلاني

وصلت السيارة إلي بيت ملك نزلت معاها فاطمه مُمسكه بيدها حتي تذكرت ندي موضوع هام لأخبارها فنزلت سريعاً من السيارة...

ندي بتسرع: ثواني يا جاسر نسيت اقولها حاجه....

توقفت ملك وفاطمه عندما نادتها ندي....

ندي بهدوء: ملك نسيت ابلغك مفيش شُغل لمدة اسبوع ارتاحي برحتك بعد كده ابقي انزلي...

ملك بمقاطعه: ندي بس....

ندي بإصرار: قولت مفيش شُغل ياريت تسمعي الكلام تمام...

فاطمه بموافقه: خلاص يا ملك ندي عندها حق ارتاحي يا حببتي ومتنزليش الجامعه برضو وانا هجبلك كل المحاضرات...

وافقتهم ملك بحُب وتذكرت ان تشكُر ندي علي هذا الفستان الثمين...

ندي بحُب: اتصدقي لو أعرف أنه هيبقي روعه كده فيكى كُنت جبتلك خمسه، سته كده...

فاطمه بضحك: دي بهدلتني من ساعة ملبسته، انا مش عايزة اروح يا فاطمه، انا خايفه، هما بيبصولنا كده ليه، هرتني كلام واسئله....

اصبح العدو صديق!! للكاتبة: ياسمين الكيلانيحيث تعيش القصص. اكتشف الآن