نبدأ بذكر الله 🌺
استغفر الله العظيم واتوب إليه
🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡
سبحان اللهم وبحمدك، سبحان الله العظيم
🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡
اللهم صلِّ وسلم وبارك على سيدنا محمد (3)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عاد كل واحد منهم إلي المنزل في هدوء لكن كل شخص قد تغير حاله؛ منهم من أحب و منهم من تمت خطوبته لمن يحُب ومنهم من يتذكر ويبتسم....مر اليوم علي أبطالنا بسلام فكانت أجمل أيام حياتهم....
في صباح يوم جديد...
ذهبت لعملها مثل العادة كانت تعمل وتبتسم وهي تتذكر أنه وثق بها واقتنع بحديثها لأعلانه خطوبة أخته،كانت تتذكر سهرتهم معاً طوال الليل....
لكن قطع تفكيرها أتصال ندي السيوفي بها...
ندي بفرحه: أنا مبسوطه بجد مكُنتش متوقعه إن جاسر هيوافق بس أملي في ربنا كان كبير أنه هيفكر كويس ويحسبها صح....
ملك بحُب: مبروك يا ندوش وإن شاءلله يبقي أجمل يوم في حياتك....
ندي بتوصيه: ملك لازم تيجي أنتي وفاطمة وتعزمي صحبتك هاجر برضو وخطبها عايزه الكل يبقي معايا في اليوم ده ماشي...
ملك بخفوت: إن شاءلله متقلقيش هو انا اقدر اسيبك في يوم ذي ده...
تكلمت الفتيات كثيراً بحُب وحكت ياسمين لها أيامها في العذبة وكيف قضت تلك الأيام لكنها لم تُخبرها عما حدث معها مع عمر وجاسر لكي لا تكسر فرحتها...
أغلقت ملك الهاتف معاها وأجرت مكالمه مع فاطمه تخبرها بأن تاتي إليها مُبكراً من العمل لأستعدادهم لخطوبة ندي السيوفي....
*بقلم: ياسمين الكيلاني
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وقفت ندي بجانبه تبتسم بسعادة ف غداً يوم خطوبتها، وقفت تختار التصاميم والألوان الفاخمة....ندي بهدوء: اي رأيك يا ادهم هنا أحسن ولا هناك...
ادهم بحُب: اختاري اللي انتي عايزاه وانا موافق علي اي حاجه ومتفكريش في الفلوس انتي هتتخطبي ل ادهم كمال السيوفي يعني إختاري أفخم حاجه والأجمل...
ندي بغيظ: انت هتعمل ذي ماما وتهتم بالكلام الفارغ ده...
ادهم بإبتسامة جذابة: اومال اي ندي محمد السيوفي لازم خطوبتها يحكي عنها العالم كله وبعدين متنسيش إن الصحافة والاعلام هنزهقهم بُكره...
ندي بأستسلام: خلاص اللي تشوفه بس صحابي في كفه تانيه عن ال program ده يعني احنا واخدين علي بعض وبصراحه هما مجانين وانا متوقعه اللي هيعملوه عشان كده ببلغك قبلها...
ادهم باستغراب: هيعملوا اي يعني؟....
ندي بضحك: هتعرف بُكره دول لو مفرجوش الناس علينا ابقي تعالي قبلني...
أنت تقرأ
اصبح العدو صديق!! للكاتبة: ياسمين الكيلاني
Fiksi Umumصحاب قضوا حياتهم علي الحلوة والمُره، بيدورو علي ازاي ينبسطوا وهما مع بعض!! لكن لحظة دخول طرف جديد في القلب اللي بيجمعهم...... بتبدأ لحظة الوجع والحزن تدخل في غصن من قلبهم وانتصار الطرف التالت مكنش في الحزبان! يمكن يكون حبيب!؟ او صديق؟ او عاشق؟...