نبدأ بذكر الله 🌺
استغفر الله العظيم واتوب إليه
💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜
سبحان اللهم وبحمدك، سبحان الله
💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜
اللهم صلِّ وسلم وبارك على سيدنا محمد (3)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في اليوم التالي:تقف في الصباح أمام المرأه ترتدي حجابها الأنيق الأبيض وفستانها النبيتي الهادئ تقف ببعض التعب من ليلة امس وما حدث لها تنظر للجرح بحزن وتلتمس بيدها ببطء عليها حتي فاقت من شرودها علي فتح باب غرفتها....
خديجه باندهاش: اي دا صحيه بدري ليه؟ وبعدين رايحه علي فين كده!!...
ملك بهدوء: هروح الشركة...
خديجه بنفس الأندهاش: شركة اي!! قصدك السيوفي، انتي اتجننتي يا ملك انتي لسه تعبانه وبعدين انتي مش خلاص سبتي الشغل هناك!! هتروحي تانى ليه؟
ملك بنفس الهدوء: خديجه انا رايحه اجيب حاجتي من هناك وهعرّف ندي إني مش هرجع الشركة تانى... ثم نظرت لبعيد بشرود انا مش هينفع ارجع تاني ولا اهين نفسي وبرضو مينفعش اسيب شغل لسه بدأ فيه لازم اثبت إني قد كلامي وإني قد الشغل دا....
خديجه بهدوء: بس انتي لسه تعبانه، ارتاحي انهارده وروحي بُكره...
ملك بتنهد: مش هينفع لازم اخلص من الموضوع ده عشان أفضي للشغل اللي طلبه مُدير الجريدة مني...
خديجه بحُب: طب مش هتفطري؟
ملك بستعجال: لا مش هلحق يدوب اروح الشركة وارجع بسرعه قبل الليل...
وذهبت سريعاً حتي اغلقت الباب خلفها وبدأت في النزول لكن شعرت بالدوار البسيط يمتلكها لكنها لم تهتم به وذهبت سريعاً للشركه....
*بقلم: ياسمين الكيلاني
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في شركه ندي السيوفي....تدخل السكرتيرة مُني لها بعد إن اذنت لها ندي بالدخول....
مُني باندهاش: ندي هانم حضرتك اتصلتي بالشركة التانيه عشان اجي لحضرتك ضروري خير في حاجه حصلت؟!
ندي بانزعاج: في ورق كتير متلغبط في الشركة والحسابات والبنوك دخلت في بعض والموضوع دا مكنش بيعمله غير ياسمين بس هي واخده اجازة اليومين دول وانتي الوحيده اللي هتفهمي في الحوار ده....
مني بتنفيذ: تحت أمرك يا ندي هانم انا هحاول اصلّح الموضوع لأني طبعا مش هعرف امشي ذي ياسمين بالظبط بس الأول حبّه حضرتك تفهميني بهدوء عشان أبدأ شغل....
ندي وهي تقف بسرعة: طيب يلا افهمك بسرعة عشان جاسر قالي يدوب ربع ساعة وتبقي عنده....
دخلت فاطمه المكتب فعرفتها ندي ما ستقوم به وأن تظل هُنا تستقبل من يسأل عنها....
أنت تقرأ
اصبح العدو صديق!! للكاتبة: ياسمين الكيلاني
Genel Kurguصحاب قضوا حياتهم علي الحلوة والمُره، بيدورو علي ازاي ينبسطوا وهما مع بعض!! لكن لحظة دخول طرف جديد في القلب اللي بيجمعهم...... بتبدأ لحظة الوجع والحزن تدخل في غصن من قلبهم وانتصار الطرف التالت مكنش في الحزبان! يمكن يكون حبيب!؟ او صديق؟ او عاشق؟...