نبدأ بذكر الله 🌺
استغفر الله العظيم واتوب إليه
🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡
سبحان اللهم وبحمدك، سبحان الله العظيم
🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡
اللهم صلِّ وسلم وبارك على سيدنا محمد (3)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بدأت الحفلة بالرقص أجتمع العرسان بتمثيل الرقص والسعادة معاً...أما هي فظلت شارده به حتي قطع تفكيرها شخص بإعجاب: تسمحيلي بالرقص دي؟؟...
كادت أن ترفض إلا أنها وجدت شخص آخر تدخل بابتسامة جذابة: لا يا حبيبي انا اللي هرقص مع الأنسه...
تشاجر الإثنين عليها لكنها لم تُبالي بل تطلعت علي من أختفي فجأة ولا تعلم أين ذهب....
ملك بهدوء: طب عن اذنكم....
ذهبت لتبحث عنه لكنها وجدته يقف في شُرفة المنزل كادت أن تذهب إليه بهدوء لكنها اتصدمت بفتاه في طريقها...
ملك بأسف: معلش مكنش قصدي...
سلمي بهدوء: لا ولا يهمك هو يوم باين من أوله...
ملك بانتباه: معلش في السؤال انتي قريبة العروسه؟؟...
سلمي ببساطه: لا...
ملك بسؤال آخر: ولا العريس؟؟...
سلمي بهدوء: لا برضو ولا تبع دا ولا دا....
ملك باندهاش: ازاي مش فاهمه انتي مين؟...
سلمي بتنهد: انا سلمي السيوفي اخت جاسر ومازن السيوفي صُحاب العريس وبصراحه جيت هنا وانا معرفش حد خالص وهما سبوني واتلهوا بالحفلة....
ملك بإبتسامة لطيفه: ولا يهمك انا ياسمين صحبت العروسة وكمان صديقة ندي وموظفه
عندها في الشركة...سلمي بحُب: الله يعني أخيراً لقيت حد في الليله دي مَعرفه...
ملك بمرح: خلاص تعالي اعرفك انا بقا بالباقي. .
أخذتها من يدها سريعاً ونسيت ما كانت تفعله...
ملك بحُب: توته اعرفك سلمي اصغر حد في عيلة عمو السيوفي واخت ندي..
فاطمه بإبتسامة: اهلا بيكي انا فاطمه صديقة ندي وبشتغل عندها في الشركة...
سلمي بانتباه وشك: انا حاسه إني شوفتك قبل كده؟! مش انتي اللي...
فاطمه بإبتسامة: ايوه انا البنت اللي قعدت اتخانق مع اخوكي بصراحه مكُنتش أعرف إنك اختهُ والموضوع خرج مني بصراحه ومقدرتش اسيطر علي نفسي...
سلمي بهدوء: لا أبداً انا حبيت شخصيتك وإنك تقفي قدام مازن دي حاجه غريبه وبصراحه عجبتيني...
فاطمه بحُب: انتي برضو بنت لطيفه وجميله تعالي اعرفك علي العروسة ونبركلها برضو...
ذهبت الفتيات للعروسة أما هي فتذكرت أنه كان يقف في الشُرفة، دخلت ولم تجده ظنت أنه رحل أو ذهب لمكان آخر، لكنها توقفت عندما أنصدمت به فجأة.....
أنت تقرأ
اصبح العدو صديق!! للكاتبة: ياسمين الكيلاني
Ficción Generalصحاب قضوا حياتهم علي الحلوة والمُره، بيدورو علي ازاي ينبسطوا وهما مع بعض!! لكن لحظة دخول طرف جديد في القلب اللي بيجمعهم...... بتبدأ لحظة الوجع والحزن تدخل في غصن من قلبهم وانتصار الطرف التالت مكنش في الحزبان! يمكن يكون حبيب!؟ او صديق؟ او عاشق؟...