نبدأ بذكر الله 🌺
استغفر الله العظيم واتوب إليه
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
سبحان اللهم وبحمدك، سبحان الله العظيم
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
اللهم صلِّ وسلم وبارك على سيدنا محمد (3)
***********************************
"وجودك يمنح الضوء إلى عتمة حياتي، أشعر أن الأمَل بحبك يجعل في قلبي طاقة لأتحمّل الحياة"دفعت يده بعيداً عنها وتحدثت بشكل من الغضب: انت ازاي تعمل كده؟ وبعدين في اي حصل لكل ده عشان تجُرني بالشكل ده!!
ادهم ببرود: عايز اتكلم معاكي شويه...
ندي بغيظ من بروده: طب مكنش ينفع بعد مخلص كلامي مع صحبتي!!عموماً قول اللي عندك يا ادهم وبسرعه من فضلك.... *بقلم: ياسمين الكيلاني
ادهم وهو يجذبها: طب تعالي واحنا بنرقص وقبل ان ترفض كانت واقفه علي منصة الرقص فمد يده لها بإبتسامه ساحرة وقال: يلا
فردت بتوتر من تصرفاته وقامت بالرقص وهي لا تفهم شئ....
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
"أغرق في كثيرٍ من اللاشيء، أحاول النجاة، ولكن لا جدوى داخلي مبعثر ، فإن خيالي يأخذني الى احضان اليأس حاربت كثيراً وفي كل مرة كان الغرق حليفي."تقف حائرة تشاهد حفلة الرقص الرومانسية بين المُحبين تبتسم ل ندي وادهم وهي تراهم بعيونهم المُحبه عيون تعشق وعيون تنكر ذلك الحُب، ابتسمت وتمنت لهم الخير في داخلها حتي قطع لحظتها حديث شخص لا يبشر بالخير....
عمر بإبتسامة جذابة: طب متيجي نعمل ذيهم كده ونرقص....
ملك بتذمر: وانت مالك واثق إن هرقص معاك كده ليه؟ تكُنش ساحر وانا معرفش!؟
عمر بجاذبيه: اه ساحر...ساحر اي بنت بتشوفني وبعدين دا شرف كبير ليكي عشان هرقص معاكى ولا اي... وغمز لها بعينيه دلالاه علي زيادة غروره...
ملك بعصبيه: طب يا حضرت انا مش حبّه انال شرف سعتك وارقص معاك ممكن توسع بقاا عشان امشي.... كادت ان ترحل لكن قام بإمساك يدها لإصراره علي الرقص معاها...
عمر ب إعجاب: استني بس مالك متعصبه كده ليه؟ وبعدين احنا ممكن نحلها بشكل مادي واللي عايزاه هدهولك ولو طلبتي زيادة هدفــ.... ولكن قاطعته صفعه قويه منها نزلت علي وجهه...
نظر لها الجميع بشكل من الصدمة كيف تجرأت وفعلت هذا؟ وبدأت الناس والفتيات تتحدث عن شكلها واندفعها وعن المصيبه التي حلت بها...
*بقلم: ياسمين الكيلاني
تحدثت ملك بصوت من التهديد: لو فاكر إن عشان سكت شويه فدا عشان احتراما ل صحاب الحفلة دي لكن هتتماده فيها وتلبخ تبقي غلطان فوق لنفسك مهما كُنت ومهما كان معاك مش كل حاجه تقدر تشتريها ومش كل حاجه ليها تمن ذي ما انت متأكد كده فاهم....
أنت تقرأ
اصبح العدو صديق!! للكاتبة: ياسمين الكيلاني
Fiksi Umumصحاب قضوا حياتهم علي الحلوة والمُره، بيدورو علي ازاي ينبسطوا وهما مع بعض!! لكن لحظة دخول طرف جديد في القلب اللي بيجمعهم...... بتبدأ لحظة الوجع والحزن تدخل في غصن من قلبهم وانتصار الطرف التالت مكنش في الحزبان! يمكن يكون حبيب!؟ او صديق؟ او عاشق؟...