نبدأ بذكر الله 🌺
استغفر الله العظيم واتوب إليه
🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡
سبحان اللهم وبحمدك، سبحان الله العظيم
🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡
اللهم صلِّ وسلم وبارك على سيدنا محمد (3)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في سرايا ياسين سليم...عادو إلي المنزل بهدوء أسندتها شيماء بدموع وقامت بحتضانها بشدة...
شيماء بزعل: يعني متستنيش اقولك علي اللي فيها يا رنا، افرضي حصلك حاجه يعني اشيل انا ذنبك...
رنا بضحك: فصلتيني كُنت شويه وهعيط والله، متقلقيش عليا انا بخير كل الحكاية إن رجلي اتلوت مش اكتر....
رشيدة بطمئنان: الحمدلله يا حببتي انها جت علي قد كده، سنديها يا شيماء للؤضه عشان تستريح عقبال مقول ل سُعاد تعملها حاجه دافيه تشربها....
ذهبت جدتها، وقفت رنا بتوتر قبل ان ترحل...
رنا بهدوء: شيماء روحي انتي عقبال ما اشكر دكتور ياسين علي اللي عمله معايا....
شيماء بخبث: امممم هتشكريه بس...
رنا بنكزه خفيفه علي كتفها: اتلمي وروحي انتي الأوضة عقبال مناديلك....
شيماء بضحك: حاضر منا الخدامه اللي جبوهالك، اقولك انا هروح اسمع الكرتون عقبال ما تيجي وتركتها سريعاً لتشاهد التلفاز....
ذهبت رنا بتوتر وهي تراه يقف يتحدث في الهاتف غير مُنتبه لها، حاولت ان تتحرك لكي تتحدث معه لكن ألمتها قدميها بشدة حتي صرخت بألم...
انتبه لها سريعاً اغلق الهاتف وأمسك بها ليساعدها علي الجلوس علي حافة السرايا....
ياسين بعصبيه خفيفه: انتي اي بس اللي نزلك، مكُنتيش قدره تستني عقبال مجبلك الدكتور!!
رنا بألم وهي تغلق عيناها من الألم: انا غلطانه فعلاً اتسرعت عشان اجي اشكرك علي اللي عملته معايا....
نظر لها بهدوء وهو يراها تغلق عيناها بشدة وتمسك برأسها تحاول ان تهدء نفسها ابتسم بخفه وقال بسعادة: طب والموضوع دا ميستناش ل بكره؟
رنا بعصبيه خفيفه وهي تنظر له: لا ميستناش...
ابتسم بسعادة أكبر وهو يري اهتمامها به حتي وإن كانت تتألم....
لاحظت رنا ما قالته وتوترت بشدة عندما راته جالس بجانبه يبتسم بسعادة....
لكنه نظر امامه بشرود وهو يتطلع لمكان آخر...
لاحظت رنا شروده واختفاء ابتسامته فقالت مُتسائله: مالك؟..
نظر لها بعمق وغموض حتي تحدث بصعوبة: رنا انتي في حد في حياتك؟...
نظرت له بصدمه مما تفوه به، حاولت الوقوف وكتمت تألمها لتهرب من سؤاله لها...
وقف ياسين ب إندهاش من هروبها فنظر لها بحيره مما تفعله وتحدث بصدمه وهو ينظر لها: ليه؟
أنت تقرأ
اصبح العدو صديق!! للكاتبة: ياسمين الكيلاني
Ficção Geralصحاب قضوا حياتهم علي الحلوة والمُره، بيدورو علي ازاي ينبسطوا وهما مع بعض!! لكن لحظة دخول طرف جديد في القلب اللي بيجمعهم...... بتبدأ لحظة الوجع والحزن تدخل في غصن من قلبهم وانتصار الطرف التالت مكنش في الحزبان! يمكن يكون حبيب!؟ او صديق؟ او عاشق؟...