نبدأ بذكر الله 🌺
استغفر الله العظيم واتوب إليه
💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛
سبحان اللهم وبحمدك، سبحان الله العظيم
💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛
اللهم صلِّ وسلم وبارك على سيدنا محمد (3)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في صباح يوم جديد تستيقظ بتعب من الصداع الذي احتلها فهي لم تنام جيداً إلا ساعات معدوده...ام هاجر وهي تدخل غرفتها: يلا يا حببتي قومي افطري وبعديها ظبطي نفسك عشان في ناس جيلنا بليل....
هاجر بتعب: ناس مين يا ماما اللي جين فجأة كده؟!..
ام هاجر بفرحه: نبيل ابن عمك جي هو ومامته انهارده يتقدمولك...
هاجر بصدمه: اي!! وازاي انا معرفش وبعدين مين قال إني هوافق علي حاجه ذي كده....
ام هاجر بحب: يا بنتي الواد أول ما سمع إنك سبتي خطيبك فرح وقالي احنا هنجلكم بليل زيارة اقوله لا وبعدين اقعدي معاه وشوفيه مش يمكن توافقي بي....
هاجر بحُزن: اوافق ولا موافقش مبقتش تفرق احنا خلاص مبقاش لينا حتي اننا نختار...
نهضت هاجر بهدوء أنا رايحه الكلية عشان عندي محاضرات وبعديها هرجع عشان اشوف الناس دي...
ام هاجر بحُب: ماشي يا حببتي بس متتاخريش عشان الضيوف...
هاجر بهدوء مُميت: حاضر...
ثم ذهبت بهدوء إلي كليتها وهي في قمة حُزنها....
*بقلم: ياسمين الكيلاني....
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ذهبت للشركة لقضاء يومها الجديد، بدأت في التعرف والتعامل مع موظفين الشركة الجدد...مايا بمرح: بس أي دا انتي خدتي علي الناس بسرعه...
ملك بإبتسامة: هما اللي روحهم حلوه عشان كده كان التعامل خفيف وبعدين عشان محدش يكرهني ويفتكرني كئيبه ولا حاجه...
رن هاتف مايا بهدوء...
مايا بتنفيذ: تمام يا فندم ثواني وهنبقي عند حضرتك...
ملك بأنتباه: في حاجه حصلت؟...
مايا باستغراب: معرفش مستر عمر عايزنا في الأجتماع...
ملك بفهم: طب يلا نشوف في أي...
دخلت الفتيات الاجتماع بهدوء...
ملك بهمس وأعجاب: ياااااه اول مره احضر اجتماع كبير اوى كده....
مايا بنفس الهمس: يا بنتي دا أقل حاجه هنا، عمر بيه بيجيله ناس من كل انحاء العالم...
انتبه عمر لهم ف دعا لهم بالتقدم...
عمر بمشاورة: تعالي يا مايا وهاتي ملك معاكي...
أنت تقرأ
اصبح العدو صديق!! للكاتبة: ياسمين الكيلاني
قصص عامةصحاب قضوا حياتهم علي الحلوة والمُره، بيدورو علي ازاي ينبسطوا وهما مع بعض!! لكن لحظة دخول طرف جديد في القلب اللي بيجمعهم...... بتبدأ لحظة الوجع والحزن تدخل في غصن من قلبهم وانتصار الطرف التالت مكنش في الحزبان! يمكن يكون حبيب!؟ او صديق؟ او عاشق؟...