نبدأ بذكر الله 🌺
استغفر الله العظيم واتوب إليه
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
سبحان اللهم وبحمدك، سبحان الله العظيم
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
اللهم صلِّ وسلم وبارك على سيدنا محمد (3)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في يوم جديد في بيت جاسر السيوفي...جميله بغضب: أنت هتفضل لحد كده ل امتي؟
جاسر بضعف: لو سمحت مش قادره اتكلم انا طالع انام...
جميله بانفعال: كل ده عشان السندريلا بتاعتك انا مش فاهمه هي عملالك اي؟....
جاسر بحزن وانكسار علي حبيبته: هي عملالي اي هه!!...
عملت اللي محدش فيكم قدر يعمله، كانت ليا اخت وام وحبيبه، شوفت فيها روح متعرفش تكدب ولا تنافق ذي ما انتي ما عالمتينا، شوفتها جُزء تاني من بابا الله يرحمه بس هي فين دلوقتي ياريتها ترجع وافهمها ده ياريت ...ذهب جاسر من امامها بهدوء...
اما هي فغضبت من حماقته تلك لكنها تعلم كيف ستغير، حاله ابتسمت عندما وجدتها امامها...
جميله بإبتسامة: اهلاً دينا هانم نورتي...
دينا بإبتسامة لطيفه: بنورك يا طنط اعرفك اخويا أسر فريد البحيري...
ابتسمت جميله بحب وجلست هي بهدوء حتي جاء وقت الرحيل...
دينا بغرور: طيب استاذن انا ورايا حاجات كتير محتاجه اعملها...
جميله بتسرع: لا لا خليكي يومين هنا معانا دا بعد أذن أستاذ أسر طبعاً...
أسر ببرود: مره تانيه...
دينا بتوتر: استني بس يا أسر طنط قصدها نقضي يومين نفك فيهم شويه انت فاهم...
أسر بهدوء: طيب مفيش مشكله يومين بس...
كان ذلك ما تحتاجة دينا ل قضاء وقت اطول في بيت السيوفي.....*بقلم: ياسمين الكيلاني....
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في منزل رنا البحيري...ملك بقلق: انا خايفة تكون ماما جرالها حاجه...
رنا بهدوء: متقلقيش انا دلوقتي مطمنه عشان أسر معاها وبعدين شيماء هتتصل بينا تطمنا...
اتصلت شيماء في ذلك الوقت...
رنا بفرحه: شوفتي اهي ردي بقا...ملك بخوف: الو يا شيماء اي الاخبار....
شيماء بهدوء: عيب ما يجبها إلا رجالها انا دلوقتي في بيت السيوفي...
ملك بقلق: طب ماما وخديجة عاملين اي؟..
شيماء بابتسامة: متقلقيش كلهم بخير اه صدمه كبيره بس عدت اطمني بقا وبقولك انا مش هعرف اكلمك تانى العيون هنا عليا بعد ما اخلص المهمه هقولك ذي ما اتفقنا...
أنت تقرأ
اصبح العدو صديق!! للكاتبة: ياسمين الكيلاني
Fiksi Umumصحاب قضوا حياتهم علي الحلوة والمُره، بيدورو علي ازاي ينبسطوا وهما مع بعض!! لكن لحظة دخول طرف جديد في القلب اللي بيجمعهم...... بتبدأ لحظة الوجع والحزن تدخل في غصن من قلبهم وانتصار الطرف التالت مكنش في الحزبان! يمكن يكون حبيب!؟ او صديق؟ او عاشق؟...