البارت 26 (جنون الحُب)

32 4 0
                                    

نبدأ بذكر الله 🌺

استغفر الله العظيم واتوب إليه
💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜
سبحان اللهم وبحمدك، سبحان الله العظيم
💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜
اللهم صلِّ وسلم وبارك على سيدنا محمد (3)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في شركة عمر المنياوي...

عمر بغضب عندما اخبرته مايا انها لم تأتي اليوم فهو حاول الإتصال بها عدت مرات لكنها لم ترد عليه...

عمر بغضب مكتوم: طب اطلعي أنتي دلوقتي أنا هعرف اتصرف....

غادرت مايا وظل هو غاضب مما تفعله هذه الفتاه به فهو أصبح مجنون بها،حاول الإتصال عليها عدت مرات لكن بدون فائده حتي دخلت مايا مره اخري اخبرته أن اختها تنتظر بالخارج...

عمر بتسرع: طب دخليها بسرعه...

دخلت خديجه بهدوء وقبل أن تتفوه بكلمه تحدث عمر باندفاع: ملك حصلها حاجه؟ هي تعبانة يعني!! مجتش ليه معاكي...

خديجه باندهاش من تصرفه لكن تحدثت بهدوء: لو سمحت ممكن تهدىٰ مش عارفه اتكلم...

عمر وهو يتحكم في اعصابه: اتفضلي اتكلمي..

خديجه بإبتسامة: ملك مش تعبانة ملك رجعت تاني فرع شركة السيوفي عشان....

قاطعها عمر عندما وقف بصدمه مما تقوله وتحدث بصوت مُخيف: انتي بتقولي اي!! مين دي اللي راحت تشتغل؟ انتي مجنونه ولا بتستعبطي...

وقفت خديجه بصدمه من حديثه وقالت باندهاش: مجنونه!! لا مش مجنونه هي فعلاً في الفرع التاني للشركة وبقت الليدر كمان بتاعها...

عمر بصدمه وحيره: ازاي!! ملك لسه مخلصتش العقد اللي بينا...

خديجه بهدوء: مهو أنا جايه اقول لحضرتك إني هشتغل مكانها الأسبوع ده...

عمر بغضب: وانتي تفهمي أي عشان تبقي مكانها هي فاكره إني ممكن اعدي دا بالساهل...

خديجه برجاء: ارجوك اسمعني ملك ملهاش أي ذنب في كل ده هي اضطرت إنها تنزل الشركه دي تاني ك مساعده بس مش أكتر صدقني.....

عمر بغضب: مساعدة ازاي وبقت المديرة انتي بتخرفي...

خديجه بغضب من اسلوبة: ياريت تحترم نفسك بقا بقولك بتساعدهم حصلت ظروف لصاحبت الشركه ف ملك نزلت مكانها بس، لكن هتتماده في غلطك هتشوف وش تاني مش هيعجبك...

نظر لها عمر من فوق لتحت بستحقار وقال بضحكه ساخره: هه وأنتي بقا اللي هتوريني وش تاني!!..

خديجه بغضب: ايوه طبعاً أنت فاكر نفسك مين يا استاذ هو عشان اختي سكتت هتتماده فيها لا ملك طيبه وغلبانه ومش بتاعت مشاكل بس أنا خط احمر مش هسمحلك تعمل حاجه ولا حتي تهددني بحاجه...

اصبح العدو صديق!! للكاتبة: ياسمين الكيلانيحيث تعيش القصص. اكتشف الآن