"kau pergi mana baru balik?" Soal Elvio apabila gadis tu melangkah masuk ke dalam rumah.
"Keluar dengan sepupu."
"Kau sedar tak kau tu isteri aku. Izin kau nak keluar mana?!" Jerkah Elvio.
"CUKUP!"Tengking Zeva dan memandang tajam suaminya.
"Kau nak tengok izin aku kan? Sini telefon kau." Di rampas telefon jejaka tu dan dibuka bahagian mesej ditunjuk tepat ke muka tu.
"Nampak ke tak?! Atau kau nak aku tebuk mata kau tu!" Kecut perut Elvio dibuatnya bila Zeva mengamuk.
"Kau ni kan aku dah lama sabar dengan kau. Kalau nak ikutkan hati aku dah lama aku potong kau punya aset tu biar puas hati aku." Ditolak kasar tubuh jejaka tu sehingga Vio terduduk di sofa.
Ngeri Elvio bila isteri nya berkata bergitu. Seram nya!. Mandul aku nanti.
"Kau kerja nak ikut baran kau je kan! Yang baran aku kau tak kesah pulak! Eh kalau macam ni lah tiap hari baik aku minta fasakh ja. Dapat suami pun terencat akal." Elvio pandang wajah isterinya. Sampai hati cakap terencat akal.
"Jahatnya kata abang terencat akal."
"Wah wah kau cakap aku jahat pula? Yang kau tu jahat tak sedar diri pula!" Meninggi suara Zeva.
Mata Elvio berair. Dah macam ibu marah anak pula.
"Haaa sayang!" Tangisannya pecah. Tercengang Zeva bila jejaka tu menangis.
"Janganlah marah hiks. Maaf." Dipeluk erat pinggang isterinya. Wajah disorokkan di perut Zeva.
"Taknak cerai. Taknakk!" Raungnya. Zeva masih tidak percaya melihat Vio yang menangis. Kena rasuk ke apa laki ni?.
"Lepas lah. Bukan kau jijik ke dengan aku?" Elvio mengeleng dan mengeratkan lagi pelukannya.
"Takkk! Maaf sayanggg janji tak buat dahh." Tersedu sedan jejaka tu menangis. Zeva mengusap rambut suaminya perlahan.
"Abang minta maaf hiks."Didongak memandang wajah isterinya.
"Tak diterima. Abang melampau." Air mata mengalir deras ke pipi nya.
"Jangan m..marah Vio hiks. Maaf." Disembamkan mukanya di perut Zeva.
"Perbuatan abang terlalu melampau. Zeva kecewa dengan abang. Kita buat haluan masing masing ya?" Elvio mengeleng tidak mahu.
"Taknak berpisahhh. Hiks taknak sayanggg!" Elvio menarik Zeva ke pehanya dan dipeluk erat tubuh tu. Jejaka tu melentok kepalanya di bahu Zeva.
"J..jangan tinggalkan abang." Ditenyeh hidungnya kerana selsema. Dia menekup muka isterinya dan dicium cium pipi tu.
"Dahla."
"No!" Dia memeluk isterinya apabila Zeva mahu bangun dari riba nya.
"Duduk sini diam diam. Abang nak peluk."Katanya dan dilentokkan kepalanya di bahu tu semula.
"Cengeng." Vio merengek bila dikata cengeng.
"Janganlah. Jatuh maruah abang." Terlepas ketawa Zeva. Maruah?.
Memuncung mulut Vio bila isterinya ketawa akannya. Tercalar maruah seorang Elvio Xarendra.
Chup.
Terhenti ketawa Zeva bila pipinya dicium oleh Elvio.
"Soft." Dicubit cubit pipi gebu tu dan dicium berkali kali. Geram.
"Can you stop it?" Naik rimas dia bila Elvio masih tidak hentikan perbuatan nya. Jejaka tu mengeleng kepalanya tanda tidak mahu.
"Biarlah abang nak cium isteri abang." Zeva hanya pasrah. Entah apa yang masuk ke dalam badan suaminya sehingga berubah seperti ini.
YOU ARE READING
PSYCHO HUSBAND [C]
RomanceMacam mana rasanya bila dijadikan hamba dengan lelaki yang cepat panas? Pantang melawan pasti naik tangan. Dipukul, dibentak, diganggu sudah menjadi makanan harian nya bila bersama jejaka tu. Entah apa salahnya sehingga dihukum seperti itu.