“Ayahda. Lama lagi ke kita nak meeting?” Soal Zeva. Ayahda nya memandang jam ditangan. Mereka bertiga sudah tiba di London pada hari jumaat.
“Ada lagi 5 minit.”Zeva mengangguk faham.
“Mr. they have all arrived.”Tutur PA ayahda Zion. Mereka bertiga mengatur langkah ke bilik meeting.
Satu persatu memasuki ruang bilik meeting. Keysha hanya menayangkan wajah tidak emosi nya dengaj berpeluk tubuh.
“So can we start?” Soal Keysha dan mereka mengangguk. Elvio hanya diam saja ditempatnya.
"As we know there will be those who want to cooperate with our company in the matter of firearms and the price of firearms will also be lowered. Anyone interested?” Dilihat ada yang mengangkat tangan.
“Miss, I think the price of firearms needs to be increased to give a lot of profit. We can all afford to buy it so I think it's worth it if the price is expensive." Jejaka berumur 25 tu memberi cadangan agar harga senjata api dinaikkan.
"We need to know if the price is expensive, it is possible that many people do not want to buy it. If it's cheap, at least the weapons we sell sell very well, but the weapons must be of good quality” sampuk Elvio yang agak tidak puas hati dengan cadangan jejaka tadi.
Mana dia tak panas dari tadi lagi dia perhati mata malaun tu pandang isterinya seperti tidak kena. Dia lelaki dan dia tahu pandangan lelaki lain.
“You want to put a weapon at the price of 2 Malaysian ringgit? It's funny."Frenz sengaja mengejek Elvio.
“your mouth very anoyying bro. Can you shut up?” bidas Elvio.
"Your mouth need to shut up. Like you don't deserve to be invited here." Elvio sudah panas hatinya tatkala ini.
"You or me dont deserve to be invited here?" Elvio menjongket keningnya.
"Who are you to ask like that to me huh? You're just a poor person" Yang lain hanya memerhati saja. Keysha berpeluk tubuh memandang.
"Tengku Elvio Xarendra husband Tunku Zeva Keysha and Tunku Zion's son-in-law." Terukir senyuman sinis di bibirnya bila wajah Frenz bertukar cuak.
"We continued. You both please shut up and listen." Tegas suara Keysha dan dua orang tu mendiamkan diri.
Meeting tu kembali berjalan seperti biasa. Elvio hanya melihat skrin telefonnya saja. Nak masuk campur banyak kali pun bukan syarikat dia.
ZEVA merenggangkan otot otot nya setelah selesai meeting. Elvio melangkah mendekati sang isteri. Ayahda Zion sudah hilang entah kemana.
"Sweetheart" Zeva bergumam saja dan memandang Vio.
"Lenguh bahu? Nak abang urut?" Dia melangkah ke belakang Zeva. Bahu isterinya diurut perlahan.
"Macam tahu tahu ja Va lenguh." Vio tersenyum saja. Jejaka tu menundukkan sedikit agar wajahnya dekat dengan wajah si isteri.
"Sekejap lagi kita pergi makan eh. Abang lapar." Dikucup sayang pipi pau tu. Zeva mengangguk.
"Mis-" mereka berdua memandang ke depan pintu. Tersengih Han.
"Sorry Miss. This is a list of firearms that have been ordered." Zeva menyambut huluran tu.
"Thanks Han." Jejaka tu menunduk hormat dan melangkah keluar dengan cepat.
"Arh abang geli" terjerit sedikit Zeva bila Elvio mengusap belakang tengkuknya. Suaminya tergelak kecil.
Dicubit pinggang Vio sehingga jejaka tu mengaduh sakit.
YOU ARE READING
PSYCHO HUSBAND [C]
RomanceMacam mana rasanya bila dijadikan hamba dengan lelaki yang cepat panas? Pantang melawan pasti naik tangan. Dipukul, dibentak, diganggu sudah menjadi makanan harian nya bila bersama jejaka tu. Entah apa salahnya sehingga dihukum seperti itu.