"abangg?" Dicari sosok tubuh suaminya. Diatur langkah masuk ke dalam bilik dan didekati ke arah pintu bilik air.
"Ab-" ternaik kening nya melihat si suami.
"Bagitahu aku mana kawan kau hah? Tadi elok aku basuh kau berpasang." Hujung mata pisau tu sudah tercucuk di stokin nya.
"Cepat! Kawan kau hilang esok aku nak pergi sekolah pakai apa?"
"Abang. what are you doing?" Jejaka tu menoleh ke belakang melihat isterinya.
"Stokin abang. Hilang." Memuncung mulut Vio dan Zeva tergelak kecil sebelum pura pura garang.
"Macam mana boleh hilang?! Abang basuh ke abang buat apa?" Elvio sudah menelan air liur nya kesat.
"No sayang its not my fault! Don't be mad at me!" Katanya dengan mata yang mula berair. Tak suka isteri marah!
"Stokin tu hilang disebabkan abang jadi that your fault!" Berair mata suaminya dan tangisan jejaka tu pecah.
"Ayanggg hiks bukan salah vio!" Jejaka tu berlari mendapatkan isterinya. Pisau tadi sudah dilempar ke tepi. Tubuh tu didakap erat.
"Angan marah vio hiks."
Suka Zeva mengenakan suaminya. Sekarang baru dia tahu kelemahan jejaka ni. Dibawa Elvio ke katil.
"Hiks. Tokin tu hilang sendirii. Bukan salah Viooo." Rengeknya dengan wajah disembamkan di perut Zeva.
"Tetap salah abang sebab cuai." Elvio mengeleng kepalanya berkali kali.
"Bukan. Jangan salahkan Vio. Ayang tak sayang abang kee" Didongak memandang wajah gadis itu dengan hidung memerah kerana menangis.
"Tak." Tercebik cebik mulut Vio bila mendengar jawapan si isteri.
"Ayang... Jahattttt!!" Ditumbuk perlahan perut isterinya dan digoncang hujung baju itu. Zeva jahat dengannya! Tak suka!
"Vio bagitahu bondaaaa! Va jahat hiks! Tak sukaaaaa." Zeva tergelak geli hati. Kepala suaminya diusap sayang.
"Shhh husband." Dicium ubun ubun suaminya. Air mata itu diseka lembut.
"Jangan marah vio hiks." Zeva mengukir senyuman manisnya.
"Come baring sini kalau taknak kena marah." Vio akur dan baringkan badannya di atas katil.
Perlahan lahan mata jejaka tu tertutup kerana mengantuk disebabkan menangis. Zeva mengusap perlahan rambut lembut suaminya.
ELVIO bermain jarinya di wajah Zeva. Ditundukkan sedikit mengucup pipi gebu tu.
"Sayang bangun." Gadis tu mencelikkan matanya memandang wajah si suami. Vio mencubit lembut pipi Zeva.
"Dah nak dekat malamm. Abang lapar." Zeva bangun dari baringannya.
"Abang nak makan apa?" Soal Zeva.
"Nak makan sayang ja boleh?" Sengihnya nakal. Zeva mencubit lengan jejaka tu. Vio hanya tergelak bebas.
"Siapa tah tadi nangis kena marah." Membulat mata Vio.
"Sayang! Tu aib abang tau!" Katanya dan Zeva melepaskan ketawa sebelum bangun untuk ke dapur.
"Sayang tunggu lah!" Elvio segera mengejar langkah isterinya.
"Orang nak masak pun nak menyibuk." Vio tidak peduli dengan kata kata isterinya. Dia hanya memeluk tubuh tu dari arah belakang.
"Biarlah abang nak menyibuk pun sekurang-kurangnya boleh tolong."
"Tolong apa?" Zeva menoleh sekilas ke sisi.
"Tolong tengok dan tolong doakan sayang cepat siap masak." Zeva menjulingkan matanya tanda menyampah.
"Tak mengaku suami kalau macam ni."
"Even sayang tak mengaku pun kita dah sah disisi agama." Disorokkan wajahnya di ceruk leher Zeva.
YOU ARE READING
PSYCHO HUSBAND [C]
DragosteMacam mana rasanya bila dijadikan hamba dengan lelaki yang cepat panas? Pantang melawan pasti naik tangan. Dipukul, dibentak, diganggu sudah menjadi makanan harian nya bila bersama jejaka tu. Entah apa salahnya sehingga dihukum seperti itu.