"Macam mana kau nak rapat dengan Zeva kalau laki dia ada dengan dia everytime." Fahrizal mendengus kasar mendengar kata kata sahabatnya.
"Kau tunggu jelah sekejap lagi mesti laki dia akan tinggalkan Zeva seorang diri." Dia punya idea di fikirannya dan dia pasti idea ni sangat gila.
"Tu Vio dah pergi" sebaik mendengar kata kata Ziqwan, Fahrizal berlari ke arah Zeva yang sedang masak di bawah khemah.
Pinggang gadis itu dipeluk dari belakang olehnya tanpa Zeva sedar yang itu diri nya.
"Cepat nya abang pergi basuh tangan." Zeva yang berfikir tu suaminya hanya membiarkan sahaja.
"Abang? I am your husband sweetie?" Zeva tersentak dengan suara tu. Ni bukan suara suaminya. Ditoleh ke belakang dan kebetulan Vio datang menghampiri. Wajah jejaka tu kelihatan tegang.
"Fuck." Tangan Vio terkepal erat. Zeva menolak tubuh Fahrizal menjauh.
Fahrizal menoleh ke arah Vio yang memandang nya tajam.
"Macam isteri kau suka aku peluk dia. Thanks bro." Dia berlalu pergi bergitu saja. Vio pandang isterinya marah.
"Asal kau biar hah?" Panggilan jejaka tu juga turut berubah menandakan dia benar benar marah. Zeva menutup api dapur dan dipandang ke arah dewan.
"Jey! Ganti tugas!" Jeyya mengintai dari pintu dewan dan mengangguk. Zeva mendekati suaminya.
"Sini ikut Va." Dia mahu pegang tangan suaminya namun ditepis kasar.
"Abang." Lembut Zeva memanggil. Vio pandang mata tu. Tatapan nya masih tajam.
"Sini ikut sayang."Ditarik lembut lengan sasa tu ke tempat yang agak jauh dari yang lain.
"Pehal kau biar jantan lain peluk kau? Suka hah?! Eh aku pun boleh peluk kau lah bila bila kau nak!" Meninggi suara Elvio bila berada di tempat yang sunyi dan jauh dari yang lain.
"Abang, sumpah Va tak tahu yang tadi tu Rizal. Va ingatkan abang sebab abang sorang ja yang suka peluk Va macam tu pun." Ditundukkan kepalanya.
"Va pun tak sangka dia berani bertindak macam tu sekali. Ingatkan status Va sebagai isteri abang dah cukup kuat untuk dia tak ganggu Va lagi." Sambungnya dan mendongak memandang wajah si suami yang tegang saja. Sejujurnya dia takut bila Vio marah.
"Tak boleh ka kau tengok dulu siapa yang peluk kau!" Zeva pejam mata nya takut. Elvio menghela nafas perlahan dan tubuh tu ditarik kasar ke dalam pelukannya.
"Aku taknak hilang kau sayang. Kau bidadari syurga aku. Nyawa aku. Hilang kau dah macam hilang nyawa aku."Diusap sayang rambut panjang si isteri.
"Va minta maaf sangat sebab dah buat abang marah." Tepi dahi Zeva dicium lama oleh Vio.
Elvio mengusap kedua pipi gebu isterinya. Tatapan nya yang tadi tajam kini sudah bertukar lembut.
"Jangan marah Va lagi."
"No sayang. Abang dah tak marah. It's okeyh not your fault sweetheart." Dicium kedua pipi tu dan bibirnya mengoyak senyuman kacak.
"Abang letak kepercayaan dekat sayang seratus peratus jadi abang mohon jangan hancurkan kepercayaan abang kalau taknak abang jadi macam dulu balik. Faham sweetheart?."
"Faham abang." Kepala Zeva digosok perlahan sebelum menundukkan sedikit badannya.
"Kiss" ditunjuk ke arah pipi kirinya. Zeva pandang sekeliling dan baru saja bibirnya mahu mengenai pipi si suami, jejaka tu menoleh membuatkan bibir mereka bertaut.
Sontak Zeva menutup mulutnya. Dipandang wajah si suami tidak percaya. Elvio mengukir senyuman sinisnya.
"You are naughty wife. Abang suruh kiss pipi tapi sayang nakal kiss bibir." Membulat mata isterinya bila dia dipersalahkan.
"Eh abang yang toleh tau!" Geram Zeva dan Elvio tergelak bebas.
"Come sayang. Diorang dah tunggu dekat sana."Digamit isterinya dan pengelangan tangan kecil tu digengam erat.
YOU ARE READING
PSYCHO HUSBAND [C]
RomantikMacam mana rasanya bila dijadikan hamba dengan lelaki yang cepat panas? Pantang melawan pasti naik tangan. Dipukul, dibentak, diganggu sudah menjadi makanan harian nya bila bersama jejaka tu. Entah apa salahnya sehingga dihukum seperti itu.