BAB 36

4.6K 350 10
                                    

"okeyh harini kita akan adakan aktiviti tangkap ikan dalam lumpur sana. Jadi kumpulan mana yang paling banyak akan dapat hadiah." Tutur abang Zam.

"What lumpur? Ewww" Aliah bergedik geli.

"Kenapa sis? Geli kerrr" Ejek Irene dan Aliah menjeling nya tajam.

"Ketua kumpulan sila ambil baldi dihadapan." Elvio bingkas bangun dan melangkah mengambil baldi berwarna merah.

"Sayang boleh ke masuk lumpur?" Zeva menganguk pantas dengan senyuman.

"Sekarang kamu semua pergi ke sana." Mereka semua mula bergerak ke tempat lumpur tu.

"What the fuck?! Lain di fikiran lain di mata!" Jerit salah seorang pelajar lelaki sekolah mereka. Tergelak mereka semua mendengar.

Boleh bayang kan tak air lumpur yang paras peha? Ingatkan cetek.

"Ni dah macam nak masuk tentera ke apa?!" Kedengaran suara jejaka tu lagi. Pelajar lain sudah penat ketawa.

"NAWAITU!"

"Bismillah bongok"

Pelajar lain sudah tergeleng melihat Izaril dan Liam.

"Kamu semua boleh mula."tutur abang Hisham.

"Hati hati sayang. Risau abang." Zeva turun ke dalam lumpur tu. Dia mula mencari. Senyuman sinis terukir di bibir.

"Uih apa yang mengelupur tu?" Soal Izaril dan memandang ke arah Zeva.

"Abang! Va dapat!" Ternganga mereka. Cepat sungguh Zeva menangkap.

"Wuhuu dapat!" Kalini giliran Irene pula.

"Woi tinggal lah sikit jangan ambil semua!" Jerit Liam dan Irene menjelirkan lidahnya.

Ternaik kening Vio dan diangkat keluar apa yang dia pegang.

"Erk" Dipandang belut tu dan dilempar ke belakang.

"Apa dia ni!" Jerit Izzian dan berlari ke arah Putra. Vio menoleh ke belakang dan ditahan ketawanya.

"Kau pergilah sana!" Semak Putra bila Izzian datang dekat. Lari sudah ikan nya.

"Eh?" Masing masing mengangkat muka memandang wajah masing masing.

"Aku dapat dulu." Kata Fahrizal.

"Aku yang dapat dulu!"kata Zeva pula.

"Aku!"

"Aku lah!"

Masing masing berebut mahu mengambil ikan tu. Fahrizal menjulingkan matanya.

"Kalau kau taknak aku cium kau baik kau lepas."terukir senyuman sinis di bibir jejaka tu. Zeva melepaskan tangannya.

"Letih lah." Zeva berjalan ke tepi dahulu. Dilihat suaminya yang masih gigih mencari.

"Arghh!" Vio menoleh ke belakang melihat isterinya. Dia berlari mendapatkan Zeva.

"Sayang kenapa ni?" Digendong tubuh tu naik ke atas. Zeva menunjuk kakinya. Vio melihat ke arah itu. Kaki isterinya berdarah.

"Kenapa ni Vio?" Soal abang Muiz.

"Kaki Zeva kena gigit dengan belut." Pelajar lain turut naik ke atas untuk melihat keadaan Zeva.

"Bersihkan diri dia dulu lepastu bawa ke khemah putih." Vio menganguk.

"Rene bawa pakaian Va ke tandas sekejap lagi. Tuala sekali." Irene menganguk faham dan berlari ke khemah Vio dan Zeva.

"Sayang duduk sini. Abang mandikan sayang okeyh?" Zeva menganguk saja sambil menahan pedih.

"Sejuk" Vio memandikan isterinya berhati hati.

"Vio aku dekat luar!" Vio segera melangkah keluar dari tandas dan diambil pakaian isteri nya untuk dibawa ke dalam semula.

"Sayang salin dulu. Abang tunggu dekat luar. Apa apa panggil abang." Zeva menganguk kepalanya.

"Terima kasih abang."

"my responsibility sweetheart." Balas Vio dan diatur langkah keluar dari tandas untuk memberi ruang pada si isteri.

ELVIO membawa Zeva ke khemah putih dengan mendukung isterinya secara bridal style. Diletak perlahan lahan di atas katil tu.

Khemah tu telah dikhaskan untuk kecemasan sekiranya ada pelajar atau guru guru yang tercedera.

"Sini saya rawatkan kaki kamu." Akak munirah sebagai anggota JPAM mula merawat kaki Zeva. Vio sentiasa di sisi isterinya.

"Kamu berdua ni adik beradik ke? Saya tengok kemana kamu berdua pergi mesti bersama." Zeva pandang Vio untuk menjelaskan.

"Ni isteri saya kak Munir." Terangkat terus kepala Akak Munirah.

"Serius dah kahwin? Akak pun single lagi." Zeva tergelak kecil.

"Perjodohan keluarga." Akak Munirah menganguk faham sambil membalut kaki Zeva.

"Okeyh dah siap. Lain kali hati hati ya." Zeva mengukir senyuman manisnya.

"Terima kasih kak Munir." Dia bingkas bangun dengan pertolongan suaminya. Vio memimpin Zeva berhati hati.

"Sendu pula aku dekat sini." Munirah mengaru keningnya.

PSYCHO HUSBAND [C]Where stories live. Discover now