BAB 33

4.6K 341 1
                                    

"Sayang!" Jerit Elvio dan gadis tu menoleh sambil menjongket keningnya.

"Sini lah."

"Aku pergi sana kejap." Jeyya dan Irene mengangkat simbol okeyh. Zeva mengatur langkah mendekati si suami.

"Tolong abang buat unggun api." Dia bercangkung dan disusun kayu kayu tu. Zeva turut bercangkung.

"Nak cucuh boleh?" Vio menoleh ke arah nya.

"Boleh tapi hati hati." Zeva menganguk kepalanya. Setelah Vio selesai menyusun kayu, pemetik api diserahkan kepada si isteri.

"Takut sikit lah." Jejaka tu tergelak kecil dan dipegang tangan isterinya.

"Cepat cucuh. Abang ada." Zeva menarik nafasnya terlebih dahulu dan dipetik pemetik api tersebut maka nyala api di unggun api.

"Kita nak buat apa sebenarnya dengan unggun api? Ice breaking ke?" Soal Zeva dan Elvio menganguk.

"Yes ice breaking. Sesi soal jawab." Mereka berdua bangun dan duduk di batang pokok yang sudah ditebang.

"Okeyh semua. Kamu semua boleh mula untuk ice breaking." Suara cikgu Fuad kedengaran.

"Siapa nak tanya dulu ni?" Soal Jeyya.

"Bagi aku dulu lah." Mereka mengangguk dan memberi peluang untuk Putra bertanya.

"Aku nak tanya dekat Irene. Kalau diberi pilihan untuk pilih seseorang. Orang macam mana kau nak?." Irene mengemam bibir nya.

"Tinggi. Putih. Rambut sedikit serabai. Gigi tersusun rapi. Badan yang tegap. Berkemeja putih hitam dan memakai jam di tangan kiri." Satu persatu Irene menyebut dan itu semua ada pada Putra.

"Its me baby?" Gadis tu menunduk kepalanya dan yang lain tergelak kecil.

"Next. Siapa?" Seperti biasa Jeyya yang akan bertanya.

"Aku" Vio berdehem perlahan dan dipandang wajah isterinya. Jantung Zeva sudah berdegup kencang.

"Apa yang sayang nak sangat ubah dekat diri abang?" Dalam mata kelabu tu memandang si isteri.

"Panas baran abang. Even sekarang sifat yang tu dah tak muncul dekat Va tapi Va nak sangat buang sifat tu dari diri abang. Va tahu masih ada sisa nya lagi." Diukir senyuman manisnya. Elvio mengosok kepala isterinya perlahan.

"Last aku pula. Khas untuk Jeyya." Gadis tu tersenyum saja dan menanti apa pertanyaan Izzian.

"Sesuatu yang awak tak suka dekat seseorang yang bergelar lelaki." Jeyya diam berfikir.

"Kaki curang." Izzian menganguk faham.

"Kaki pukul?" Tanya Izzian. Jeyya mengaru keningnya.

"To be honest. I like a psycho man. Kan Rene, Va?" Dua sepupu nya menganguk dan tiga jejaka tu ternganga tidak percaya.

"But i am." Zeva menoleh ke arah suaminya dan lengan sasa tu dirangkul.

"That why sayang macam tak berapa nak hairan bila abang dera sayang? You like a psycho man?" Zeva tersengih dan mengangguk.

"Daripada sotong kan?" Elvio tergeleng kecil.

"Besok ada aktiviti apa?" Soal Irene.

"Ustaz muhaimin bagitahu esok ada aktiviti masuk hutan." Tutur Vio tenang dan dibalas anggukan oleh yang lain.

"Ni kalau ada sosej boleh bakar dekat sini." Tergelak mereka yang mendengar kata kata Irene.

"Makan ja yang kau tahu." Memuncung bibir Irene bila dikata sebegitu oleh Jeyya.

Putra yang melihat tu hanya mampu tergelak kecil. Terasa comel dengan tingkah laku Irene.

"Rindu katil dekat rumah." Elvio mengusap rambut isterinya perlahan dan dikucup sayang ubun ubun Zeva.

"Sabar ya. Dua hari ja lagi." Gadis tu menganguk saja.

PSYCHO HUSBAND [C]Where stories live. Discover now