"Dengar apa ustaz nak cakap. Sekejap lagi kita akan masuk ke dalam hutan mengikut kumpulan masing-masing. Satu kumpulan 6 orang dan abang abang jpam ni akan ketuai kumpulan kamu untuk masuk ke dalam hutan. Sekarang buat kumpulan dulu." Arah ustaz muhaimin.
"Kita enam lah noh." Kata ian dan Vio menganguk. Mudah kerja mereka.
"Dah cukup orang?" Soal Muizzan. Abang Jpam.
"Dah." Serentak mereka berenam.
"Good. Jom ikut abang." Mereka berenam bingkas bangun mengikuti langkah Abang Muiz.
"Jadi ni lah laluan yang kamu berenam akan lalu semula selepas kita keluar dari hutan ni tanpa bimbingan dari abang." Jelas abang Muiz. Mereka melihat sekeliling kawasan itu.
"Okeyh sekarang abang Muiz nak kamu berenam masuk ke dalam hutan semula selepas habis rehat 15 minit faham?"
"Faham abang Muiz." Jejaka tu menganguk dan keenam mereka melangkah ke bawah khemah untuk mengambil air.
"Korang ingatkan track tadi?" Devil boy menganguk dengan pertanyaan jeyya.
"Sekarang jom masuk hutan tu balik." Ajak Putra setelah lima belas minit berehat.
Zeva mengengam erat tangan suaminya dan dipandang sekeliling kawasan hutan tersebut.
Sssss
"A.. abang." Didongak memandang suaminya. Jejaka tu meletakkan jari telunjuk di bibir si isteri.
"Jangan banyak bunyi."bisik Vio perlahan dan Zeva hanya akur. Dieratkan lagi gengaman nya.
Mereka menghentikan langkah. Zeva pandang suaminya yang turut memandang dirinya.
"Dont say anything." Dipandang ke hadapan dimana seekor ular tedung melintasi dihadapan mereka berenam.
Dapat Vio rasakan tangan isterinya mengigil. Dia segera menarik tubuh kecil tu ke dalam pelukannya.
"Takut." Diusap sayang belakang Zeva. Dan ditundukkan sedikit.
"Calm down babygirl. Pegang tangan abang okeyh?" Zeva menganguk kepalanya dan digengam tangan suaminya erat. Mereka kembali berjalan semula.
"Abang bila kita nak boleh keluar dari hutan ni? Va takut." Elvio mengusap kepala isterinya perlahan.
"Tak lama dah ni. Sabar ya sayang." Dicium ubun ubun tu.
"ian! Jauh lagi ka?" Jejaka tu menoleh ke belakang melihat Elvio.
"Sikit ja lagi dah nak keluar dah!." Elvio menganguk saja. Ditoleh memandang Zeva.
"Sini naik belakang abang." Dia bercangkung dihadapan Zeva. Gadis tu teragak agak mahu naik.
"Cepat sayang." Zeva naik ke atas belakang suaminya. Kedua tangan memeluk leher Elvio.
Jejaka tu bangun berdiri dan mula berjalan sambil mengendong Zeva.
"Akhirnya keluar jugak." Irene melepaskan nafas lega. Putra dan Izzian merenggangkan otot otot mereka.
"Sayang."
"Hmm"
"Turun. Kita dah sampai." Zeva mencelikkan matanya dan turun dari belakang suaminya.
"Sorry abang sebab kena bawa Va." Kasihan pula dia melihat Elvio yang seperti lenguh belakang disebabkan nya.
"No problems sweetheart. Abang okeyh ja bawa sayang." Diukir senyuman kacak nya buat si isteri.
"Jom balik khemah. Aku dah lenguh dah ni." Ajak Izzian dan mereka semua mengatur langkah ke khemah masing masing.
"Sayang urutkan bahu boleh?" Zeva menganguk.
Elvio meniarap berlapikkan bantal. Zeva mengurut bahu suaminya perlahan.
"Seronoknya sayang urut. Hilang lenguh." Zeva hanya tersenyum saja.
"Sayang?" Dahi Vio berkerut hairan bila sunyi saja dan belakangnya terasa berat. Dicuba untuk melihat ke belakang. Isterinya tertidur.
"Letih sangat ya isteri abang ni." Diletakkan kepala Zeva di lengannya dan diselak rambut yang menutupi wajah cantik tu. Pipi gebu isterinya dikucup lembut.
YOU ARE READING
PSYCHO HUSBAND [C]
RomanceMacam mana rasanya bila dijadikan hamba dengan lelaki yang cepat panas? Pantang melawan pasti naik tangan. Dipukul, dibentak, diganggu sudah menjadi makanan harian nya bila bersama jejaka tu. Entah apa salahnya sehingga dihukum seperti itu.