BAB 31

4.9K 364 3
                                    

"Sayang boleh abang tanya?" Zeva menoleh dan menganguk kepalanya.

"Nak tanya apa?"

"Dulu kan abang pernah pukul sayang sebab sayang sembang dengan lelaki lain. Siapa laki tu?" Vio pandang isterinya sambil mereka berjalan untuk mencari barang kem.

"Tu Zayyan. Sepupu Zeva belah ayahda."Vio mengusap belakang tengkuknya.

"I am sorry i did not know about that."

"Its okeyh lah abang. Benda dah lepas. Sekarang jom pergi cari makanan ringan."Tangan si suami digengam erat oleh nya.

"Eh macam kenal lah." Mereka berdua menoleh ke belakang dan ternaik kening Zeva.

"Eh ha ah lah. Siapa ya?" Zeva bersalam dengan Irene.

"i Irene dan ni Jeyya. Eh dah kahwin ke ni?" Soal Irene dengan diva nya dan Jeyya tergeleng perlahan.

"Ha ah dah kahwin dah. Ni single lagi ke? Sendu semacam ja saya tengok." Irene memegang dadanya.

"Auch sakit bestie." Vio disebelah Zeva hanya tergelak kecil. Bahu si isteri dipeluk dari sisi.

"Sudah sudah lah tu Rene. Ni korang nak kemana?" Tanya Jeyya.

"Nak pergi beli makanan ringan kan sweetheart." Vio memandang isterinya dan Zeva menganguk kepalanya.

"Oh tak apa lah macam tu. Kami nak pergi cari barang mandian dulu. Jom Rene." Zeva melambaikan tangan nya ke arah dua gadis tu.

Tangan Vio yang sedari tadi berada di bahu Zeva kini naik menutup kedua mata gadis tu tatkala ada sekumpulan lelaki berselisih dengan mereka.

Elvio mengoyak senyuman sinisnya ke arah lima jejaka tu yang memandang ke arahnya hairan. Isterinya terlalu berharga untuk dipandang oleh orang lain.

"Lepas beli makanan ringan nak pergi mana pula?" Zeva mendongak memandang wajah tampan si suami.

"Pergi makan boleh? Zeva lapar." Sengihnya dan Vio menganguk membolehkan.

"Anything for you sweetheart." Terukir senyuman manis di bibir isterinya. Suka lah tu bila dipanggil 'sweetheart'.

"Aaa abang Va nak tuu." Rengeknya sambil menghentak kaki.

"Sayang nak buat apa dengan gula gula banyak ni? Kita nak pergi kem bukan nak pergi meniaga." Pening dia melayan karenah si isteri.

"Nak mengunyah. Pleasee" mata bulat tu memandang mata si suami memohon izin. Jejaka tu menghela nafas perlahan dan menganguk.

"Okey fine but only for this time. No more after this." Tegas suara Vio dan gadis tu menganguk dengan mata bersinar.

"Ucap apa sayang?"

"Terima kasih abang." Katanya dan diletakkan empat paket gula gula ke dalam bakul.

"Abang"

"Nak apa lagi sayang? Banyak dah ni."

"Nak single."

"Pala hotak kau."

Terlepas ketawa Zeva apabila dapat mengenakan si suami. Elvio berpeluk tubuh sambil melihat gerak geri isteri nya.

"Boleh lah abang nak single sekejap. Nak bebas beli apa saja." Katanya tanpa menoleh ke belakang.

"Tak payah mengada nak single sangat. Bersyukur sikit jodoh sampai awal daripada jatuh hati dekat orang yang salah." Tersentap Zeva mendengar. Itulah kau cari pasal lagi kan dan kena savage.

"Cepat sikit sayang. Kata nak pergi makan sekejap lagi." Zeva menoleh ke belakang dan mendekati Elvio.

"Dah. Abang bayar." Elvio pandang kosong wajah isteri nya dan diambil bakul tu untuk dibawa ke kaunter.

"Pandai ambil tak pandai bayar." Sindir Vio sambil melangkah pergi. Zeva mengembungkan pipi nya dan berlari mengejar langkah si suami.

"Itu kan tugas abang."

"Ha ah memang tugas abang tapi tak bermaksud sayang seenak nya ambil itu ini sesuka hati." Dikeluarkan kad bank nya.

"Yelah yelah nanti Zeva bagi upah dekat rumah." Ternaik kening Vio.

"Upah apa hm?"

"Cium" Sengihnya dan Vio menjulingkan matanya.

"Balik nanti abang tuntut. Tak bagi siap lah." Diambil kad bank nya semula dan disimpan dompet duit ke belakang kocek seluar.

"Come" dibawa plastik bag tu diikuti Zeva disebelah nya.

PSYCHO HUSBAND [C]Where stories live. Discover now