BAB 45

8.9K 421 12
                                    

Tiga hari telah berlalu dan kini tiba lah dimana majlis akad nikah Irene dan Jeyya. Zeva mengatur langkah masuk ke dalam bilik dimana sepupunya dimakeup oleh mak andam.

"Siap" Irene dan Jeyya melihat wajah mereka di cermin. Terukir senyuman di bibir mereka.

"Dah nak berumah tangga dah sepupu aku dua orang ni." Zeva memeluk bahu dua sepupunya.

"Aku nervous lah. Kau dengan Elvio okeyh ja kan berumah tangga?" Soal Jeyya sekadar ingin tahu. Almaklumlah Zeva kahwin dulu.

"Alhamdulillah bahagia ja tapi kekadang tu akan datang juga ribut melanda."Tuturnya dan mengengam tangan Irene dan Jeyya.

"Jom turun. Kita kena pergi masjid ni. Pengantin lelaki dah ada dekat sana." Ajak Zeva dan memimpin sepupunya. Mereka bertiga melangkah masuk ke dalam kereta Alphard yang telah disediakan oleh anak buah ayahda nya.

KAKI mengatur langkah ke dalam rumah Allah dimana kedua sepupunya akan dihijabulkan.

Zeva mengukir senyuman bila dua pasangan tu telah sah bergelar suami isteri.  Elvio bangun mendekati si isteri. Bahu tu dirangkul olehnya.

"Sayang." Zeva bergumam dan menoleh ke arah si suami.

"Selama sayang jadi isteri abang, sayang bahagia?" Soalnya dan Zeva mengangguk.

"Bahagia. Va bersyukur dapat suami macam abang." Dilentokkan kepalanya di dada tegap tu.

"Terima kasih sayang sebab terima abang jadi seorang suami dalam hidup sayang. Abang tahu abang tak sempurna dan tak sebaik macam suami orang lain tapi abang cuba untuk jadi suami yang terbaik untuk sayang." Diusap sayang kepala isterinya.

"Sepatutnya Va yang patut berterima kasih dekat abang. Kehadiran abang mampu mewarnai hidup Va. You are my heaven. My world. My everything." Elvio mengucup kepala Zeva lama.

"Abang minta maaf apa yang abang buat selama ni. Abang sedar dulu abang dayus but not for now. Kehadiran sayang sebagai bidadari syurga abang dah ubah abang untuk jadi yang lebih baik. I am thankful to have a wife like you." Tutur Elvio ikhlas dari lubuk hatinya. Kedua tangan Zeva digengam dan ditatap dalam mata cantik tu.

"Tetaplah jadi isteri dan ibu yang baik untuk anak anak kita nanti. Apa pun yang terjadi jangan tinggalkan abang. Kalau abang ada salah, marahlah tapi abang mohon jangan pergi."Zeva mengukir senyuman manisnya.

"In shaa Allah abang. Va akan cuba jadi isteri dan ibu yang baik untuk anak anak kita nanti." Elvio menunduk mencium ubun ubun tu lama.

"Bersaksikan depan rumah Allah. Abang terima baik buruk sayang dan abang ikhlas sayangkan sayang dari hati bukan sekadar terpaksa." Gugur air mata Zeva mendengar bait bait suaminya. Tubuh tu dipeluk kemas.

"I love you so much sweetheart."

"Love you too my husband"

Dialah bidadari....

Dialah syurga...

Dialah segala gala nya...

Tunku Zeva Keysha hanya bidadari syurga buat  Tengku Elvio Xarendra.

TAMAT.

PSYCHO HUSBAND [C]Where stories live. Discover now