BAB 26

6.8K 457 26
                                    

"sayang! Look! Abang dah boleh masukkan benang dalam jarum." Bersinar mata Vio. Zeva mengeleng kepalanya perlahan. Geli hati melihat si suami.

"Ni ke Devil Elvio Xarendra yang selama ni pelajar lain takut nak bersemuka?" Vio memuncung bibir nya dengan mata merenung ke arah isterinya.

"Hmmph!" Dipaling mukanya ke arah lain. Tangan naik berpeluk tubuh atau arti kata lain, merajuk.

"Dont sindir sindir with me!" Katanya tanpa menoleh ke arah si isteri.

"Tapi betul kan? Dahla cengeng cepat merajuk, cepat sentap." Usik Zeva. Suka dia bila dapat buat Elvio bergini.

"Eish sayang! Apa ni buka aib abang pula." Zeva tergelak bebas.

"Taknak abang manja eh? Boleh." Dijongket keningnya.

"Cuba tunjuk sikit. Rasa rindu lah pula tengok perangai abang yang cool tu."Ditongkat dagu menggunakan tangan kanan.

"Boleh. Sini dekat sikit." Zeva mendekati Elvio dan jejaka tu menyelitkan tangannya di celah ketiak si isteri. Diangkat tubuh tu ke atas pehanya.

"Apa abang ni? Taknak lah." Walaupun hanya mereka berdua saja dirumah tapi dia masih malu.

"Kenapa taknak pula? Duduk jelah bukannya haram pun sayang." Diselitkan rambut Zeva ke belakang telinga dan dikucup lembut pipi gebu isterinya.

"Kalau macam ni Va rela tengok abang yang manja." Jejaka tu tergelak bebas dan dicuit hidung mancung tu.

"Manja abang hanya sayang ja yang boleh tengok that why you are very special for me my love."

Zeva terus menyorokkan mukanya di dada tegap Vio. Wajahnya memanas.

"Are you blushing my love? Or you like me calling you my love? Sweetheart? Sunshine? Flower? Babygirl? Sweetie? My lady?" Dicari wajah isterinya. Zeva mengemam bibir nya. Dia pasti wajahnya semakin memerah.

"Janganlah buat Va malu." Vio tergelak kecil. Dicium kepala isterinya.

"Or bidadari syurga abang?" Zeva sekarang seperti mahu hilang akal. Perutnya seperti rama rama berterbangan.

Vio semakin suka mengusik isterinya. Itulah tadi bukan main usiknya sekarang giliran dia pula untuk mengenakan Zeva.

"Let me see your beautiful face, my love." Dijarakkan sedikit dan ditolak sedikit dagu tu ke atas.

"Are you shy cinta hati syurga?"  Terlalu banyak panggilan yang diberikan oleh Vio. Zeva mengetap bibirnya. Cair dirinya kalini.

"Abang ni balas dendam ke apa." Ditumbuk dada jejaka ni namun Vio tidak merasa sakit. Tangan isterinya kecil saja jadi tidak merasa apa apa.

"If yes?" Dia tergelak melihat wajah cemberut Zeva. Kedua pipi tu diusap lembut.

"Jangan tinggalkan abang walaupun apa yang terjadi. I love you so much sweetheart. Dulu mungkin abang khilaf sebab layan sayang macam orang luar. Sekarang abang sedar yang sayang adalah tanggungjawab abang." Tuturnya dan Zeva mengukir senyuman manis.

"Tak apa Zeva dah maafkan salah silap abang." Jejaka tu mengukir senyuman dan dicium pipi isterinya.

"Baik buruk sayang terletak pada abang. Jadi kalau abang ada buat salah tolong tegur. Abang taknak disebabkan perangai abang, sayang pun terikut sekali." Dalam mata kelabu tu merenung mata isterinya.

"In shaa Allah." Vio menarik kepala isterinya ke dada dan diusap sayang rambut Zeva.

PSYCHO HUSBAND [C]Where stories live. Discover now