BAB 28

5.5K 376 5
                                    

"Sayang nak tahu tak beza sayang dengan milo ni?" Zeva menoleh ke arah suaminya yang memegang Milo.

"Milo untuk dibancuh. Zeva ya Zeva." Elvio mengeleng kepalanya tanda tidak.

"Salah." Ternaik kening Zeva.

"Kalau ni milo." Ditunjuk ke arah paket tu dan ditunjuk ke arah isterinya pula. "Kalau ini mylove."

Zeva mengemam bibir nya sehingga menampakkan lesung pipit yang dalam di bahagian kiri.

"Mylove blushing." Usik Vio sambil memasukkan serbuk Milo ke dalam gelas. Walaupun dia tidak menoleh ke arah Zeva namun dia tahu wajah isterinya merah.

"Abang memang saja kan nak buat Zeva malu." Elvio tergelak kecil. Dianggkat bahunya.

"Jangan letak susu banyak sangat nanti manis abang." Tegur Zeva. Jejaka tu menoleh.

"It's okeyh sayang sebab ada lagi manis dari susu ni." Katanya dan menoleh ke arah gelas nya semula.

"It's you" sambungnya dan dia mendapat tamparan di bahu.

"Sakit lah sayang. Abang gigit jari dia baru tahu."

"Gigit lah kalau boleh." Sengaja Zeva menguji suaminya. Elvio meletakkan sudu di dalam sinki dan didekati isterinya.

Zeva sudah cuak bila dia dikepung di kabinet. Elvio mengambil jari jemari isteri dan dibawa ke mulut. Dikemam jari telunjuk tu.

Ternaik kening Zeva melihat. Ingatkan nak gigit tapi dikemam.

"Arh!" Vio menekup mulut isterinya.

"Sorry abang geram sangat." Diusap usap jari tu disebabkan dia mengigit. Zeva pandang suaminya dengan pandangan membunuh.

"Jangan tengok abang macam tu. Seramlah." Diambil air nya semula dan dihirup perlahan sebelum melangkah keluar dari dapur.

"Eh sedap betul dia tinggal kita" dikejar langkah suaminya.

"Sayang."

"Hm?" Dijongket keningnya. Elvio menepuk pehanya menyuruh Zeva duduk di pangkuan.

"Taknakk lah. Va nak duduk sini." Elvio mendengus kasar dan diangkat tubuh kecil tu ke atas pehanya.

"Eish apa abang ni! Va nak duduk atas sofa bukan riba abang." Vio meletakkan jarinya telunjuknya di bibir si isteri.

"I am your husband jadi biarlah abang nak buat apa pun." Zeva mengetap bibirnya geram. Dihela nafas perlahan.

Deruan nafas hangat terasa di tepi telinga nya tatkala Vio melabuhkan dagu di bahu Zeva.

Perut isterinya diusap perlahan. Zeva yang terasa perutnya diusap segera menunduk ke bawah.

"Tak rasa nak ada baby?" Soal Vio lembut. Zeva diam mendengar soalan tu. Mereka masih sekolah jadi hal tu masih tidak difikirkan lagi.

"Rasanya tak lagi. SPM pun belum lepas." Katanya dan Vio menganguk faham.

"Kalau dah ready bagitahulah abang. Abang bila bila masa ready." Zeva mencubit pinggang suaminya sehingga Vio mengaduh sakit.

"Tak sabar nak tengok sayang bawa anak kita nanti. Mesti comel dengan perut besar sayang tu." Suka dia mengusap perut Zeva. Seakan ada nyawa lain di dalam itu.

"Jalan pun comel." Dikucup pipi kiri Zeva dengan pantas. Suka isterinya bila diperlakukan seperti itu.

"Nak lagi." Vio menjongket keningnya.

"Nak apa?" Soal nya pura pura tidak faham.

"Cium. Nak lagi abang." Pintanya dengan mata bulat nya. jejaka tu menunduk sedikit.

"Nak? Suka abang cium hm?" Dicium seluruh wajah putih bersih tu. Zeva terkekeh.

"Suka hm suka?" Geram dia dengan isterinya ini. Dicubit geram kedua pipi pau tersebut.

"Aaa sakit." Cemberut wajah Zeva. Diusap kedua pipi nya.

"Mana sini abang tengok pipi dia." Diusap lembut pipi tu. Zeva menyenget kepalanya sedikit.

"Manja pula dia harini."

"Dengan abang ja" Dipejamkan mata. Terasa selesa bila Vio mengusap pipinya.

"Eh sayang nak tidur ke ni?" Soal Vio. Tangan kanannya menahan kepala Zeva dari jatuh.

"Hm nak peluk abang."dipeluk tubuh sasa itu dan dilentokkan di bahu Vio. Jejaka tu tersenyum bila isteri manja dengannya.

"Abang sayangkan sayang." Dikucup kepala Zeva dan diusap sayang rambut panjang tersebut.

PSYCHO HUSBAND [C]Where stories live. Discover now