Zeva merenggangkan jari jemarinya yang lenguh akibat menyalin nota sejarah. Ditoleh memandang si suami nya. Jejaka tu tidur. Tergeleng kepalanya melihat Elvio.
Rambut Elvio yang terjuntai di dahi itu ditolak ke atas dengan perlahan. Jejaka tu mencelikkan matanya memandang wajah si isteri. Senyuman manis terukir di bibir merah tu.
"Sayang tenung abang eh?" Didekatkan wajahnya dan dilentokkan kepalanya di lengan.
"Perasan nya. Va tak tenung pun muka abang tu." Jejaka tu tersenyum mengusik.
"Yalah tu. Entah entah tadi tenung abang lepastu cakap ya Allah handsome nya suami aku nii rasa nak cium." Membulat mata Zeva tidak terima.
"Memandai ja kan." Ditampar bahu suaminya perlahan. Elvio tergelak kecil.
Dibawa tangan isterinya dan diletakkan di atas kepalanya seakan memberi code pada si isteri untuk mengusap kepalanya.
Zeva yang faham hanya mengusap rambut lembut milik Elvio. Jejaka tu terasa selesa bila diusap seperti itu.
"Untung punya isteri peka." Katanya dan dibiarkan rambutnya diusap. Zeva menyerabaikan rambut Elvio. Geram!.
"Apa sayang ni. Abang bukan kucing." Hampir saja rambutnya memasuki mata disebabkan usapan kasar Zeva. Isteri nya ini ada simpan dendam ke apa.
"Geram dengan abang?" Berkerut dahi jejaka tu.
"Hey sudah! Mentang mentang rambut abang macam ala ala korea boleh pula dia main macam tu eh!" Dijarakkan dirinya dari Zeva. Habis serabai rambutnya. Dipandang wajah isterinya geram.
"Tunggu lah balik nanti." Dikemaskan rambut nya semula. Dasar isteri!
"Apa apa? Nak balas dendam? Meh arh" Elvio melihat sekeliling terlebih dahulu. Setelah memastikan pelajar dan guru sibuk dengan urusan masing masing. Kepala isterinya dipegang dan dicium seluruh wajah tu geram.
"Hmm puas!" Terukir senyuman sinis di bibir jejaka tu bila dapat mengomol pipi pau tu sehingga merah.
"Eish abang" cemberut wajah Zeva dan Elvio menjongket keningnya menandakan apa.
"What? Nak protes? Tadi kemain pelawa." Zeva mengembungkan pipi nya dan disembamkan muka di meja. Merajuk!
"Eh sayang" dicuit cuit lengan tu. Isterinya merajuk ke?.
"Sayang merajuk dengan abang ke?" Digosok kepala Zeva sambil mencari wajah cantik isterinya.
"Taknak." Elvio tergelak kecil.
"Taknak apa sayang? Taknak dekat abang? Merajuk hm?" Vio cuba untuk memujuk isterinya.
"Taknakkk" wajahnya masih disembamkan di meja. Elvio mendekatkan diri nya agar dapat mengikis jarak antara mereka berdua.
"Taknak lah merajuk macam ni. Sini abang gosok kepala sayang ya." Dia tahu isterinya suka dibelai. Digosok sayang kepala Zeva.
Perlahan lahan Zeva menoleh ke sisi melihat Elvio.
"Suka?" Zeva menganguk kepalanya. Elvio mengucup tepi dahi si isteri.
"Sayang tu bukan boleh merajuk lama lama nanti nak tidur siapa nak tepuk kalau bukan abang kan?" Usik Vio dengan senyuman nya.
"Hm abang janganlah usikk." Cemberut wajah tu. Suka betul buka aib orang!.
"Bila abang usik. Tu kan fakta."
"Va merajuk lagi baru tahu." Ugut Zeva dan Elvio hanya tergelak saja.
"Like i said. Sayang tak boleh merajuk lama lama. Abang tinggal pergi mandi pun sayang dah rindu." Diusap sayang pipi gebu tersebut.
"Eish abang ni suka betul buka aib orang."geram dia. Rasa nak sumbat kertas ke dalam mulut suaminya dari membuka aib nya.
"Yelah sayang abang bergurau ja itu pun nak sentap." Dicubit lembut pipi tu sebelum menegakkan badannya semula.
YOU ARE READING
PSYCHO HUSBAND [C]
RomanceMacam mana rasanya bila dijadikan hamba dengan lelaki yang cepat panas? Pantang melawan pasti naik tangan. Dipukul, dibentak, diganggu sudah menjadi makanan harian nya bila bersama jejaka tu. Entah apa salahnya sehingga dihukum seperti itu.